Nokia eller Ericsson
Fra : Nikolaj Karkov

Dato : 26-07-03 19:57

Jeg skal til at købe ny mobil, men er lidt i tvivl om det skal være en nokia
3510i eller ericsson T68i. så vidt jeg kan se, er det kun bluetooth der er
forskellen, hvilket jeg ikke regner med at få brug for. Er der så nogen
grund til at købe en T68i? Er Nokia ikke stadigvæk den bedste producent?

Fra : BorreBoy

Dato : 26-07-03 20:17

"Nikolaj Karkov" <n_karkov**NOSPAM**@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er Nokia ikke stadigvæk den bedste producent?

Nej. Det er da Ericsson

Fra : Fedt Mule

Dato : 26-07-03 23:41

On Sat, 26 Jul 2003 21:16:37 +0200, "BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk>
wrote:

>"Nikolaj Karkov" <n_karkov**NOSPAM**@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nej. Det er da Ericsson

Undskyld, men hvad er det der bluetooth???

Jeg har en Nokia 3510i og det er den bedste telefon jeg har ejet, og
der har efterhånden været en del.

Ang dit valg, enten Nokia eller Ericsson! Jeg ville vælge Nokia, hvis
du sms'er meget. Der er den mega god 3510i'eren. Og jeg sender omkring
1000 sms'er om måneden. Men er det til tale, så kan du lige så godt
tage Ericsson'en... Den er også pænere....

MVH Pernille

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:47

> [...]
> 1000 sms'er om måneden. Men er det til tale, så kan du lige så godt
> tage Ericsson'en... Den er også pænere....

Jeg skriver da også meget.

Se i dk.binaer, under "Telmore forbrug "

.... Jeg synes at min T300 er fed at skrive på - tasterne sidder ikke
kilometer-langt fra hinanden, som på 3510'eren - jeg bliver ikke så øm i
tommelen af at SMS'e på min Sony Ericsson, som jeg gjorde på min N3510.

Sony Ericsson T300'eren er min telefon nummer 11. På 2½ år

// Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:47

> Se i dk.binaer, under "Telmore forbrug "

Og må jeg påpege det er over 14 dage...

(det er rent sindssygt...)

// Troels

Fra : Fedt Mule

Dato : 27-07-03 11:38

On Sun, 27 Jul 2003 00:46:37 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>tommelen af at SMS'e på min Sony Ericsson, som jeg gjorde på min N3510.
>
>Sony Ericsson T300'eren er min telefon nummer 11. På 2½ år

Hold da kæft mand. Jeg synes jeg sms'er konstant, og jeg ligger på
omkring 1000 om måneden, men kan nu se at jeg har fundet en overmand.
Sms'er du også når du sover? *LOL*

Jeg har kun en betænkelighed ved at anskaffe mig en SonyEricsson, og
det er, at der er den der mærkelige stav i midten, som jeg kalder et
joystick. Synes det virker irriterende at bruge, men er det kun noget
pjat???

Jeg overvejer at købe T68i'er i Elgiganten til 399,- med TDC
abonnement til 30,- om måneden.

BTW, er det nemt at låse en T68i'er op???

Pernille.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:47

> Hold da kæft mand. Jeg synes jeg sms'er konstant, og jeg ligger på
> omkring 1000 om måneden, men kan nu se at jeg har fundet en overmand.
> Sms'er du også når du sover? *LOL*

Næh... Og kan indimellem slet ikke forstå at det kan komme så højt op

Ny optælling, 1327 beskeder de sidste 14 dage.

Indtil videre har Telmore idag optalt 21 beskeder ;)

På den måned jeg har haft telefonen, har Telmore talt 1902 SMS'er. Men det
forbrug er forrykt, og det bliver også sat ned ab dags dato - det er 450 kr.
på 1 md.

> [...]
> det er, at der er den der mærkelige stav i midten, som jeg kalder et
> joystick. Synes det virker irriterende at bruge, men er det kun noget

Det synes jeg så er noget pjat - i starten havde jeg samme tanke, men hold
op, det virker godt

> Jeg overvejer at købe T68i'er i Elgiganten til 399,- med TDC
> abonnement til 30,- om måneden.

Fornuftigt, omend jeg nok ville se på deres nyere T300 / T310, idet T68i er
ved at være en aldrende telefon.

> BTW, er det nemt at låse en T68i'er op???

Det er da ved at være nede i et fornuftigt prisniveau, men vil du selv
unlocke, har jeg forstået det sådan, at man skal bruge en dongle - og en
sådan koster et irriterende stykke over 500 kr...

// Troels

Fra : Fedt Mule

Dato : 27-07-03 12:06

On Sun, 27 Jul 2003 12:46:30 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Ny optælling, 1327 beskeder de sidste 14 dage.

Du er syg

>Fornuftigt, omend jeg nok ville se på deres nyere T300 / T310, idet T68i er
>ved at være en aldrende telefon.

Det gør jo også at den er billigere, da jeg er total Nokia-freak! På
den måde er det ikke ret mange penge, jeg får i klemme, hvis jeg nu er
træt af den efter 14 dage. Har jo også stadig min Nokia, hvor der
endnu er 1 1/2 måned tilbage af Telia Express, og det koster jo 120,-
om måneden.

>Det er da ved at være nede i et fornuftigt prisniveau, men vil du selv
>unlocke, har jeg forstået det sådan, at man skal bruge en dongle - og en
>sådan koster et irriterende stykke over 500 kr...

Der var en side man kunne gå ind og så på, hvor man kunne søge
unlockere, den tætteste på hvor man bor, og det gjorde jeg også
dengang, men kan jo ikke huske siden eller hvilke modeller det drejede
sig om... kan du?

PFT Pernille.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 12:12

> [...]
> unlockere, den tætteste på hvor man bor, og det gjorde jeg også
> dengang, men kan jo ikke huske siden eller hvilke modeller det drejede

www.dkunlock.dk

// Troels

Fra : Fedt Mule

Dato : 27-07-03 12:32

TAK!!!

Fra : Jaller Killer

Dato : 27-07-03 12:44

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> forbrug er forrykt, og det bliver også sat ned ab dags dato - det er 450 kr.

Du har ikke overvejet om du skriver FOR mange sms'er?

I mit hovede tænker jeg, hvad er det dog du skriver i de beskerder siden
du kan komme til at bruge så mange beskeder... Er du ved at skrive en
bibliografi eller?

Har altdi undret mig over, hvordan folk kan blive ved med at sidde og
skrive og skrive i meget lang tid... hvad er det der er SÅ spænendende
at man kan blive ved med at skrive og skrive?

--
Mvh.
JK

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 13:03

> Du har ikke overvejet om du skriver FOR mange sms'er?

Jo, skriver for mange...

> I mit hovede tænker jeg, hvad er det dog du skriver i de beskerder siden
> du kan komme til at bruge så mange beskeder... Er du ved at skrive en
> bibliografi eller?

Simpelthen, er ved at SMS'e Bibelen til Kina

> Har altdi undret mig over, hvordan folk kan blive ved med at sidde og
> skrive og skrive i meget lang tid... hvad er det der er SÅ spænendende
> at man kan blive ved med at skrive og skrive?

Hmm, kæresten kunne være 1 ting ;)

// Troels

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-07-03 14:59

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, skriver for mange...

> Simpelthen, er ved at SMS'e Bibelen til Kina

> Hmm, kæresten kunne være 1 ting ;)

Snakker i ikke sammen??

Venligst

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 17:53

> Snakker i ikke sammen??

Det ville måske være billigere, men det er mere diskret at SMS'e, istedet
for at sidde og råbe i telefonen, når man bl.a. kører bus og tog.

// Troels

Fra : BorreBoy

Dato : 27-07-03 07:54

"Fedt Mule" <Fedtmule@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men hvad er det der bluetooth???

BlueTooth er en måde at overføre "ting" trådløst. Du kan få BlueTooth
headset - du kan få en adapter til computeren, så du kan synkronisere,
overføre filer, faxe og meget mere. Du kan også lave trådløse netværk mellem
computere.
www.bluetooth.com

Fra : Fedt Mule

Dato : 27-07-03 11:15

On Sun, 27 Jul 2003 08:53:59 +0200, "BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk>
wrote:

> [...]
>overføre filer, faxe og meget mere. Du kan også lave trådløse netværk mellem

TAK for oplysningen!! Og HP'en...!!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-07-03 23:17

> [...]
> forskellen, hvilket jeg ikke regner med at få brug for. Er der så nogen
> grund til at købe en T68i? Er Nokia ikke stadigvæk den bedste producent?

Jeg har netop startet en mindre debat om Nokia telefoner for en uges tid
siden vil jeg tro.
Det viser sig, at kvaliteten af deres nye telefoner er noget møg. Der er
sjældent testet godtnok, hvilket
betyder et hav af software fejl (jeg har oplevet det på 8310,7210,7250).
Nokia kan åbenbart intet køre ved problemet
selv om jeg prøver ihærdigt. Så det er SIDSTE gange jeg skal have en Nokia !

Men der er en tildens til at de lidt billigere telefoner hos Nokia fungerer
fint.

Thomas

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:28

> [...]
> forskellen, hvilket jeg ikke regner med at få brug for. Er der så nogen
> grund til at købe en T68i? Er Nokia ikke stadigvæk den bedste producent?

Har netop fået min T65 tilbage fra rep - ombyttet til en T300! (T65 var et
problembarn...!) - og med den telefon har jeg så fået ny primær mobil,
istedet for min Nokia 3510.

Jeg må bøje mig - Sony Ericsson har altså lært at lave mobiltelefoner.

Jeg ville vælge en Ericsson / Sony Ericsson.

// Troels

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-07-03 23:41

> [...]

> Jeg må bøje mig - Sony Ericsson har altså lært at lave mobiltelefoner.
>
> Jeg ville vælge en Ericsson / Sony Ericsson.

Ja Nokia bytter kun i YDERSTE nødttilfælde. Det krævede mere end 6
opdateringer af software og flere måneders brok, at få byttet en 8310, til
en ny af slagsen, som funkede lige så lidt.

> // Troels
Thomas - Jeg holder på samsung

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:43

> Ja Nokia bytter kun i YDERSTE nødttilfælde. Det krævede mere end 6
> opdateringer af software og flere måneders brok, at få byttet en 8310, til
> en ny af slagsen, som funkede lige så lidt.

Jatak, min N3510 er blevet opdateret 8 gange nu for forskellige fejl, det
har ikke hjulpet. Men bytte, vil de absolut ikke. De mener de er perfekte.

> Thomas - Jeg holder på samsung

Jeg har ikke prøvet Samsung, og vil ikke udtale mig om det, før jeg har
prøvet en sådan

// Troels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-07-03 13:44

Hej Nikolaj,

"Nikolaj Karkov" <n_karkov**NOSPAM**@hotmail.com> wrote in

> [...]
> bluetooth der er forskellen, hvilket jeg ikke regner med at få brug
> for. Er der så nogen grund til at købe en T68i? Er Nokia ikke stadigvæk

En af mine kollegaer har haft en T68 i 2½ år og var rigtig glad for den. Han
har nu skiftet den ud med en T600.

Selv har jeg efter at have overvejet og kigget lidt rundt købt en T310, der
virkelig giver "bang-for-the-bucks" - den har ikke bluetooth, men kan
synkronisere med Outlook, har indbygget mail, GPRS og det hele. Og så
kostede den kun 1 kr uden simlås, med med abo...

** Lars

Fra : L C

Dato : 27-07-03 18:06

Det hele står her.