vores nye vuffer
Fra : Mis XXX

Dato : 26-07-03 19:14

hejsa i gruppen *S*
jubii så er dagen endelig kommet, hvor vi har fået vores lille
labrador/schæfer-hvalp hjem *S*
nøj hvor er han bare dejlig, sagde ikke en lyd, da vi kørte hjem med ham og
han sad endda på et par gange for at snuse/kigge lidt rundt *S*
men jeg er lidt bekymret for Qato (som vi har døbt ham) fordi han virker
MEGET ked af det
er det naturlig??
fordi hvem ville ikke være det når man er blevet taget fra ens mor
Men jeg vil jo det bedste for en lille vaps....
på forhånd tak

Anne Mette

Fra : modersvilje

Dato : 26-07-03 19:38

forestil dig at du som barn "bare" blev foræret væk!
En hvalp har et stort trygheds behov og når den bliver flået væk fra sin
mor og søskende er den selvfølgelig trist, men om nogle få dage er den
fyldt med din kærlighed og har glemt hvor den kom fra og du er dens
"nye" mor/far, pas du kun på du ikke overforkæler den - hvis du gør får
du måske en "hyler" og det kan ingen bruge.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 26-07-03 20:41

Mis XXX wrote:
> hejsa i gruppen *S*
> jubii så er dagen endelig kommet, hvor vi har fået vores lille
> labrador/schæfer-hvalp hjem *S*
> Anne Mette

Tilykke med ham, det er jo efter min mening verdens bedste blanding.
Min egen Tyson har sort Schæfer som mor og labrador som far.
Han er nu en stor knægt på 15 mdr og 38 kg, han har aldrig været syg
og er en utroligt rar og kærlig hund som jeg har megen glæde af.

/Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-03 22:18

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Også et stort tillykke herfar med jeres nye vaps.
*S*

> [...]
> Han er nu en stor knægt på 15 mdr og 38 kg, han har aldrig været syg
> og er en utroligt rar og kærlig hund som jeg har megen glæde af.

HEj Jens
Hvad er det for en lille hund du har dig der *G*

Du bliver snart overhalet inden om, af Kemba som om er næsten 5 mdr og nu
vejer 33 kg.

Ej spøg til side er sikker på det er en meget dejlig hund du har dig der

Mvh Martin

Fra : Pwh

Dato : 27-07-03 19:14

Martin Larsen wrote:

> [...]
> og nu vejer 33 kg.
>
> Ej spøg til side er sikker på det er en meget dejlig hund du har dig

Hvad er Kemba da for en hund. Tyson vejede ca 25 kg som 5 mdr gammel.
Du skal passe meget på at din hund ikke bliver udvokset for hurtigt, det kan
hans skelet slet ikke bærer og han risikerer så at få led/hofteskader som voksen.
Jeg blev i sin tid da jeg fik ham belært af dyrelægen om at han højest måtte tage
1 kg på om ugen, jeg må indrømme at han som regel tog 1.2 kg på pr uge.
Han var oppe og veje 40 kg for et par mdr siden, men vejede 38 kg for 1 mdr siden.

/Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-08-03 13:38

> [...]
> 1 kg på om ugen, jeg må indrømme at han som regel tog 1.2 kg på pr uge.
> Han var oppe og veje 40 kg for et par mdr siden, men vejede 38 kg for 1

Hej Jens

Undskyld den lange svartid. Er ligde kommet hjem efter en lille uges
camping. Kemba er en blanding af Broholmer/malamut/schæfer, og bare rolig vi
holder meget nøje øje med hans udvikling og har snakket med min dyrlæge om
det, som mener at alt er i skønneste orden. (er forbi dyrlægen med Kemba ca
1 gang/mdr)

Mvh MArtin

Fra : Pwh

Dato : 01-08-03 20:31

Martin Larsen wrote:

> [...]
> rolig vi holder meget nøje øje med hans udvikling og har snakket med
> min dyrlæge om det, som mener at alt er i skønneste orden. (er forbi

Ok, med den blanding skal han jo blive en stor dreng.
Jeg må så nøjes med min egen lille skødehund på 38 kg ;)
Jeg var oprindeligt lun på at få en Grandanoise, men syntes at det
var lidt voldsomt som første hund. Små hunde er altså ikke lige mig :)

/Jens

Fra : Mis XXX

Dato : 26-07-03 22:16

> [...]
> Han er nu en stor knægt på 15 mdr og 38 kg, han har aldrig været syg
> og er en utroligt rar og kærlig hund som jeg har megen glæde af.

du kan havde ret i at det er en god blandning... *SS*
fordi vi har ikke haft nogen "problemer" med ham endnu.. han er bare så sød
og rart
han ligger fx. i hans seng nu og sover trygt inde i stuen og han er "næsten"
renlig
han er faktisk blevet mere rolig og hyler ikke så meget mere.. så det hele
køre bare der ud af nu...
men han skal lige vende sig til mine børn.. han er gøet af dem et par gange
nu.. men de skal jo også lære hvordan de skal forholde sig til ham...
men jeg siger da mange gange tak for hjælpen.. da det gør ond i hjertet at
høre ham klynke sådan *SS*

Anne Mette

Fra : Pwh

Dato : 27-07-03 19:20

Mis XXX wrote:

> [...]
> ham...
> men jeg siger da mange gange tak for hjælpen.. da det gør ond i

Det er da godt at hører at det går fremad, jeg gjorde selv det med Tyson
at de første 14 dage havde jeg hans sovekasse ved siden af min seng.
Så kunne jeg stikke hånden ned til ham hvis han begyndte at klynke i løbet af natten.
Siden har jeg aldrig haft nogen problemer med at han har været ulykkelig.
Jeg tror heller ikke at du skal begynde at ynke ham hvis han er ked af det,
det skulle bare bekræfte hunden i at der er noget helt galt og gører det hele værre.

/Jens