Anden klage over Telmore!
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 18:49

Nu må i gerne fare i flint, det vil (eller kan) jeg ikke tage mig af.

Denne gang er det deres kundeservice (eller mangel på samme) jeg har set mig
sur på.

Jeg mailede til Telmore om hvordan man kunne komme til at få -400 som Saldo.
Eller rettere, min mor mailede.

Mailen til Telmore:

"Efter at have gennemgået Jeres love og regler, kan det undre mig, at saldo
kan komme på minus 413 kr., når der står, at kontoen bliver spærret ved 200
kr.? Jeg kan bl.a. se, at der er foretaget 2 opkald á 1 time - efter at
kontoen gik under 200 kr. - dette burde ikke være muligt iflg. jeres politik
ang. saldo.

Håber på et hurtigt svar fra jer."

Svaret fra Telmore:

"Hej Poul,

TELMOREs kunder kan tilmelde sig en saldokontrolordning, hvorefter kundens
telefon automatisk spærres når der er registreret en saldo på kr. 0,00.
Kunden hæfter dog fortsat for de opkald, som kunden har foretaget inden
spærringen sker. Når kundens saldo igen er positiv, genåbnes telefonen.
Kunden kan, via den personlige side på www.telmore.dk eller ved opkald til
TELMOREs kunderservice, ophæve

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail -
uden at rette i subject.

Med venlig hilsen

TELMORE Support - Jan

www.telmore.dk"

POUL? Der blev sgu skrevet Mona som afsender i mailen til dem... ARGH.!
Første bommert. For det andet, svarer de SLET ikke på hvordan saldoen kan
ende på det den endte på.

Det er sgu elendig kunde"service"!

// Troels

Fra : Brian Olsen

Dato : 26-07-03 18:59

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message news:3f22bf0d$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er sgu elendig kunde"service"!

Find dig et andet teleeselskab - de vil sikkert ikke savne dig !

Mvh
Brian Olsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 19:36

> Find dig et andet teleeselskab - de vil sikkert ikke savne dig !

Og du kan slet ikke se det problematiske i at de end ikke har styr på
navnene på dem der mailer, selvom navnet står i mailen?

// Troels

Fra : Brian Olsen

Dato : 26-07-03 19:47

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message news:3f22ca15$0$83065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og du kan slet ikke se det problematiske i at de end ikke har styr på
> navnene på dem der mailer, selvom navnet står i mailen?

Mennesket er indrettet således at der kan ske fejl, tror ikke du kan finde
et fejlfrit teleselskab.

Mvh
Brian Olsen

Fra : BorreBoy

Dato : 26-07-03 19:40

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> sur på.
>
> Jeg mailede til Telmore om hvordan man kunne komme til at få -400 som

Det er da dejligt man kan det. Det ville da være træls, hvis man pludselig
skal bruge sin telefon, og man så ikke kan bruge den, da kontoen er spærret.
Jeg mener sgu' man er ynkelig, hvis man ikke kan styre sit forbrug, og så
prøver at give teleselskabet skylden!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 19:46

> [...]

> foretaget 2 opkald á 1 time - efter at kontoen gik under 200 kr.
> - dette burde ikke være muligt iflg. jeres politik ang. saldo.

Jo det burde det være og det er det også pga. den hastighed hvormed
opkaldsdata sendes fra TDC til Telmore. Hvis der f.eks. er gået 6
timer fra opkaldene der fik saldoen til at gå under -200kr er
foretaget til Telmore får at vide de er foretaget kan der jo ringes
meget i mellemtiden. Skal Telmore så bare selv betale for de opkald ?

*ingen* steder lover de at den lukkes præcis på -200kr, der loves
bare at den lukkes når kontoen kommer *under* -200kr.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 26-07-03 20:36

> [...]

> POUL? Der blev sgu skrevet Mona som afsender i mailen til dem... ARGH.!
> Første bommert. For det andet, svarer de SLET ikke på hvordan saldoen kan

Vi har ansat en række nye medarbejdere, der alle arbejder under et helt
ekstremt pres
grundet en vækst der ikke er set lige hos ret mange selskaber. Med en
indsats der ligger
langt ud over det man kan forvente, sker der desværre fejl, og i dette
tilfælde, har vores
ansatte så skrevet Poul istedet for Mona. Jeg kan garantere at det ikke er
sket med vilje.

Med hensyn til forbruget, så tilstræber vi at lukke ved kr. 200, men vi har
valgt et produkt
hvor det i høj grad er op til den enkelte forbruger at holde lidt øje med
forbruget, bl.a. fordi
mange kunder sætter pris på vi ikke bare lukker for telefonen f.eks. midt i
en samtale. Det
vil mange betragte som en fordel, og nogle få som en ulempe. Men det er
altså en del af de
vilkår alle kunder burde have læst, og ihvertfald har accepteret.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 20:59

> [...]
> tilfælde, har vores
> ansatte så skrevet Poul istedet for Mona. Jeg kan garantere at det ikke er

Tillykke med de nye medarbejdere - så må I da for pokker også kunne tage jer
sammen til at skrive de rigtige navne når I skriver på kundesupporten, samt
få opdateret saldo noget oftere, idet jeg er ret skuffet over at have brugt
81 kr. på min telefon, der har lagt 50 km væk fra mig i 3 dage! Det kan jo
kun være forsinkelse - ellers tager I røven på jeres kunder.

Dertil synes jeg det er skuffende at få et "svar" der lugter af at være
taget fra en F.A.Q på jeres hjemmeside, når spørgsmålet slet ikke opfordrer
til dét svar.

> [...]
> altså en del af de
> vilkår alle kunder burde have læst, og ihvertfald har accepteret.

I ville gerne lukke ved 200 kr., men har ikke kapaciteten til at gøre det
_præcis_ der, idet jeres saldo-opdateringer er så forbandet langsomme.

Ville meget gerne have en telefonsamtale med dig på et tidspunkt, evt., idet
vi i familien har en række spørgsmål vi gerne vil have svar på, så alle
linier er på det rene.

// Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 21:19

> [...]
> tilfælde, har vores
> ansatte så skrevet Poul istedet for Mona. Jeg kan garantere at det ikke er

En tilføjelse til mit andet svar.

Det er da lidt skræmmende, at fejlen ml. Poul og Mona ikke er sket med
vilje - i så fald er det ubevidst - kører Telmore virkeligt deres
medarbejdere så hårdt, at de begynder at blive så uklare i bøtten, at de
vender rundt på navnene.?

Kan jeg så hænde at betale 14-årige mobil-freak Sarah's mobilforbrug, når
jeg kan bruge 81 kr. i 3 dage, hvor jeg ikke _rører_ min telefon?

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 21:25

> Kan jeg så hænde at betale 14-årige mobil-freak Sarah's mobilforbrug,
> når jeg kan bruge 81 kr. i 3 dage, hvor jeg ikke _rører_ min telefon?

Mon de manuelt sidder og posterer samtalespecifikationerne fra TDC på de
enkelte brugeres konto?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 21:35

> Mon de manuelt sidder og posterer samtalespecifikationerne fra TDC på de
> enkelte brugeres konto?

Aner det ikke, men hastigheden kunne godt lede tankerne derpå...

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 21:38

> Aner det ikke, men hastigheden kunne godt lede tankerne derpå...

Det skyldes nok nærmere langsom afsendelse af CDR-records fra TDC. Men
heller ikke her tror jeg at der sidder folk og taster det manuelt

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 21:40

> Det skyldes nok nærmere langsom afsendelse af CDR-records fra TDC. Men
> heller ikke her tror jeg at der sidder folk og taster det manuelt

Nevertheless var en hurtigere opdatering ønskelig.

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 21:45

> Nevertheless var en hurtigere opdatering ønskelig.

Sure, men det er nok vilkårene, hvis man vil være VO'er på TDC's net.

Sonofon skulle efter sigende være hurtigere, men så er der sikkert andre
drawbacks der.

Men nu begynder jeg at rode mig ud i gætværk, så EOD herfra.

Fra : Tony

Dato : 27-07-03 08:41

> [...]
> vilje - i så fald er det ubevidst - kører Telmore virkeligt deres
> medarbejdere så hårdt, at de begynder at blive så uklare i bøtten, at de

Jeg ville gerne komme med en kommentar, fordi jeg synes det skriger til
himlen, men jeg må nok se mig slået.

"Det er skræmmende at fejlen ikke er sket med vilje" - det er en helt
ufattelige udtalelse. Hvis man laver fejl med vilje er det jo ikke fejl.

Det er sagt længere nede i tråden, men snup nu en kiks, ike.

På Lørdag Ordner Niels Klapjagten.

Tony

Fra : Rasmussen

Dato : 27-07-03 10:43

> [...]
> vilje - i så fald er det ubevidst - kører Telmore virkeligt deres
> medarbejdere så hårdt, at de begynder at blive så uklare i bøtten, at de

Kan man på Telmores site framelde sig de fejl der ikke sker med vilje ?
dvs så man i fremtiden kun modtager de fejl der er sker med vilje ?

Jeg har endnu ikke fundet ud af om det er muligt, men det kunne være smart
hvis man kunne det.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-07-03 03:11

> [...]
>altså en del af de
>vilkår alle kunder burde have læst, og ihvertfald har accepteret.

Hvad så med at give folk muligheden for at vælge ente det ene eller det
andet uden at det skal koste ekstra. Skulle jeg vælge imellem
saldokontrol eller ikke saldokontrol ville jeg da vælge ikke at bruge
saldokontrol da det koster 25 kr imåneden.
Flemming Jacobsen

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 17-08-03 13:13

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message news:<3f22d7f7$0

> [...]
> altså en del af de
> vilkår alle kunder burde have læst, og ihvertfald har accepteret.

Et teknisk spørgsmål: Kunne Telmore lukke ved 0,00 hvis man ville ?

Problemet opstår, fordi Telmore er ikke er gode nok til at forklare,
og kunderne ikke gode nok til at forstå, at Telmore ikke er et rigtigt
taletidsselskab.

Telmore er et forudbetalt produkt. Jeg tror, at der er nogle, der fx
måske køber et Telmore kort til deres børn. Hvis de har troet, at
TELMORE var rigtigt taletid (i min definition indebærer det nul
hæftelse - hvis man kan få en regning, for noget man allerede har
brugt, er det ikke taletid) bliver de nok skuffede.

Hvis man betaler kr. 25,- om måneden for saldokontrol, tror mange
fejlagtigt - jeg var en af dem, at så garanterer Telmore at lukke ved
kr. 0,00, så man kan bruge sit Telmore kort som taletid.

For mit eget vedkommende

Fra : Brian

Dato : 26-07-03 20:53

Hejsa

Troels [around 9000] wrote:
> Nu må i gerne fare i flint, det vil (eller kan) jeg ikke tage mig af.

Wauww... du har sgu store nosser!!

At kritisere det ophøjede Telmore 2 gange inden for kort tid, er jo uhørt
her i gruppen!

Her i husstanden har vi selv oplevet nedadgående kundeservice på det
seneste, men det tør jeg næsten ikke komme ind på :)

Og alle der ikke kan klare kritikken: Drop nu den der med "find et andet
teleselskab"......
Som en skrev herinde på et tidspunkt, skal et ordenntligt teleselskab kunne
håndtere kritik også, men det er desværre ikke mange af "Telmore disciplene"
herinde der kan ;)
At Telmore har ansat en del nye folk, er ingen undskyldning for en
forringelse af kundeservice!

/Brian

Fra : Betahelix

Dato : 26-07-03 21:49

Troels...

nu tror jeg du skal have en lille snak med din mor, og få dit et sonofon
skrabe tale tidskort..

for det her problem lugter af at du ikke har styr på din telefon regning,
når den fra den ene dag kan hoppe fra -200 til -400...

Jeg vil give Frank Rasmussen ret i det han siger.
Jeg betragter det som en service at de har den tillid til folk-kunder at de
lader dem køre lidt længere end -200, hvis nu man skal lavet et vigtigt
opkald og ikke sidder foran internettet.
(og hvis man er heldig kan man også spare det genåbnings gebyr som de
pålægger dig når du åbner den igen... endnu en fordel )

Men som kundeservice medarbejderen fortalte dig, er saldokontrol opfundet
til personer der ikke har styr på sit forbrug(som dig).
Så snak du med din mor, og overvej muligheden for den service som er
skrædddersyet til dig

det var alt fra mig...

en yderst tilfreds Telmore kunde....

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 22:04

> en yderst tilfreds Telmore kunde....

Ja, som er til at brække sig over.

FAT FOR FANDEN DA, AT VI SNAKKER OM MIN SØSTER, OG IKKE MIG!

Og ja, min CAPS LOCK er sgu gået i selvsving, jeg er træt af folk som ikke
læser forhistorien...

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 22:09

> FAT FOR FANDEN DA, AT VI SNAKKER OM MIN SØSTER, OG IKKE MIG!

Det skriver du da ikke noget om i denne tråd??

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 22:15

> Det skriver du da ikke noget om i denne tråd??

Man burde da kunne udlede fra emnet "Anden klage over Telmore!", at der også
må have været en "Første klage over Telmore!".

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 22:19

> Man burde da kunne udlede fra emnet "Anden klage over Telmore!", at
> der også må have været en "Første klage over Telmore!".

Og derfor kan du forudsætte at alle har læst den tidligere tråd??

Tør øjnene, og nup en kiks..

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 22:56

> Og derfor kan du forudsætte at alle har læst den tidligere tråd??

Ja. Han deltager i tråden med den første klage.

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 23:16

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in

> Man burde da kunne udlede fra emnet "Anden klage over Telmore!",
> at der også må have været en "Første klage over Telmore!".

Som ikke nødvendigvis er fra den samme person...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:22

> Som ikke nødvendigvis er fra den samme person...

Hed "Troels [around 9000]" som afsender, på dem begge?

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 23:42

> Hed "Troels [around 9000]" som afsender, på dem begge?

Hvilket man jo naturligvis kigger efter ikke sandt ? - jeg registrede
"anden klage over Telmore" som en anden person der fulgte i fodsporte
på første klage...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 22:16

> Det skriver du da ikke noget om i denne tråd??

Desuden medvirker Betahelix også i "Første klage over Telmore!".

// Troels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-07-03 13:51

Hejsa,

> [...]

> FAT FOR FANDEN DA, AT VI SNAKKER OM MIN SØSTER, OG IKKE MIG!
> Og ja, min CAPS LOCK er sgu gået i selvsving, jeg er træt af folk som

Kunne du ikke tænke dig at holde bare en nogenlunde ordentlig tone? Det der
er da ikke til at holde ud at læse.

Og uanset om det er dig, din søster eller din mor - så lover Telmore altså
ikke at lukke ved 200 kr, de forbeholder sig ret til det. Du kan bare
tilmelde dig saldokontrol hvis du har et problem med at styre din telefon,
det samme kan din søster.

Helt ærligt... Det er da for langt ude - lad da være med at tale i
mobiltelefon hvis du ikke har råd til det.

** Lars

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 17:42

> [...]
> ikke at lukke ved 200 kr, de forbeholder sig ret til det. Du kan bare
> tilmelde dig saldokontrol hvis du har et problem med at styre din telefon,

Jeg har ingen problemer med at styre MIN telefon,

og jeg gider ikke betale 20 kr./md. for at Telmore _gider_ lukke ved -200
kr.!

> Helt ærligt... Det er da for langt ude - lad da være med at tale i
> mobiltelefon hvis du ikke har råd til det.

Det er stadig ikke mig, fat det nu!¨

// Troels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-07-03 07:42

Hej Troels,

> Jeg har ingen problemer med at styre MIN telefon,

Godt så.

> og jeg gider ikke betale 20 kr./md. for at Telmore _gider_ lukke ved -200
> kr.!

Nej - det forstår jeg da godt. Men hvorfor så beklage sig over det? Det er
da bare at holde øje med saldoen på kontoen der er tilgængelig 24 timer om
dagen 7 dage om ugen på nettet.

> Det er stadig ikke mig, fat det nu!¨

Det er da utrolig så nærtagende du er. Så i stedet - Der er da for langt
ude - så kan din søster da lade være med at tale i mobiltelefon, hvis hun
ikke har råd til det.

** Lars

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 12:07

> Nej - det forstår jeg da godt. Men hvorfor så beklage sig over det? Det er
> da bare at holde øje med saldoen på kontoen der er tilgængelig 24 timer om
> dagen 7 dage om ugen på nettet.

Jeps, og som er 96 timer forsinket, og tillader et spring på ca. 400 kr.

> Det er da utrolig så nærtagende du er. Så i stedet - Der er da for langt
> ude - så kan din søster da lade være med at tale i mobiltelefon, hvis hun
> ikke har råd til det.

Siger det en sidste gang:

Vi har råd, men vil bare oplyse om at man sagtens kan komme under -200.00 i
saldo!

// Troels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-07-03 13:15

Hej Troels,

> Jeps, og som er 96 timer forsinket, og tillader et spring på ca. 400 kr.

Du kan næppe klandre Telmore for forsinkelsen, årsagen lå så vidt jeg
forstod hos TDC. Selvfølgelig tillader den et spring på 400 kroner hvis man
har haft et sådant forbrug i løbet af de dage, data er blevet forsinket.
Igen - ønsker man bedre kontrol med sin saldo kan man tilmelde sig den
udmærkede saldokontrol.

> Vi har råd, men vil bare oplyse om at man sagtens kan komme under -200.00
> saldo!

Okay - hvorfor skrev du så ikke bare det - ganske kort... I stedet for en
masse ord om, at det var Telmores skyld...

** Lars

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 14:02

> [...]
> har haft et sådant forbrug i løbet af de dage, data er blevet forsinket.
> Igen - ønsker man bedre kontrol med sin saldo kan man tilmelde sig den

Jeg gider da ikke betale 20 kr./md for at Telmore kan tage sig sammen til at
opdatere kontoen ofte nok... Og hvis de stadig er lige langsomme, what's the
point, then?

// Troels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-07-03 19:28

Hej Troels,

> Jeg gider da ikke betale 20 kr./md for at Telmore kan tage sig sammen

Næh - så må du selv holde øje. De lover stadig ikke at lukke ved -200 kroner
, det er kun noget de forbeholder sig ret til.

> til at opdatere kontoen ofte nok... Og hvis de stadig er lige
> langsomme, what's the point, then?

Så har de ansvaret da du netop har købt og betalt denne service.

** Lars

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-07-03 16:52

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk>

Hm - Hvilken mobiludbyder arbejder du for Troels ?

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 17:42

> Hm - Hvilken mobiludbyder arbejder du for Troels ?

Det eneste reelle teleselskab der findes - intet.

// Troels

Fra : Lars Nielsen

Dato : 26-07-03 22:24

Betahelix wrote:

> [...]
> (og hvis man er heldig kan man også spare det genåbnings gebyr som de
> pålægger dig når du åbner den igen... endnu en fordel )

Enig. Kender du den om de tomme tønder, Poul, Mona eller hvad f.... du nu
hedder ?
:-/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 22:55

> Enig. Kender du den om de tomme tønder, Poul, Mona eller hvad f.... du nu
> hedder ?
> :-/

Jeg hedder Troels, Mona er min mor, og Poul må så være supporteren Jan's
kæreste, eller noget, siden han skulle blandes ind i det.

// Troels

Fra : Betahelix

Dato : 26-07-03 23:13

> Jeg hedder Troels, Mona er min mor, og Poul må så være supporteren Jan's
> kæreste, eller noget, siden han skulle blandes ind i det.
>
> // Troels

som tidligere sagt...

skift selvskab... de kommer nok ikke til at savne dig...

og tag en kiks lille dreng... din mor har sikker en

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:24

> skift selvskab... de kommer nok ikke til at savne dig...

For pokker, måske det eneste jeg oprindeligt ville var at gøre opmærksom på
at man sagtens kan få større underskud end -200 kr.?

> og tag en kiks lille dreng... din mor har sikker en

Har selv en bøtte til at stå, fyldt med Fakta's de bedste (med chokolade
) til en 10'er

Jaja... Ved godt hvad det betyder...

// Troels

Fra : ">> Joe

Dato : 26-07-03 23:36

On Sun, 27 Jul 2003 00:12:32 +0200, "Betahelix" <rkarmark@(no
spam)hotmail.com> wrote:
det var bedre hvis mor tog jeres telefoner fra jer og hvis i så først
fik dem tilbage efter i fyldte 10 år.
Så se positivt på det for til den tid kan i osse bedre styre det
selv.!!

> [...]
>>

>som tidligere sagt...
>
>skift selvskab... de kommer nok ikke til at savne dig...
>
>og tag en kiks lille dreng... din mor har sikker en

mvh. >> Joe <<
icq: 6023641
ved persontlig svar: fjern 1969 fra e-mail add.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:38

> det var bedre hvis mor tog jeres telefoner fra jer og hvis i så først
> fik dem tilbage efter i fyldte 10 år.
> Så se positivt på det for til den tid kan i osse bedre styre det
> selv.!!

Jeps, og det var bedst at din mor tog din computer fra dig, og først gav dig
den igen når du fylder 8, og forhåbentlig mestrer citatteknik noget bedre...

(Hint: Lad nu være med at blive personlige, lad os holde en salig diskussion
igang her!)

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 23:18

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in

> Jeg hedder Troels, Mona er min mor, og Poul må så være
> supporteren Jan's kæreste, eller noget, siden han skulle blandes
> ind i det.

Smart nok, nu begynder du så med personangreb istedet for fornuftig
kritik - godt træk!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:23

> Smart nok, nu begynder du så med personangreb istedet for fornuftig
> kritik - godt træk!

Disse Telmore-disciple herinde kan alligevel ikke se, at der findes andet
end Telmore, og at Telmore bestemt også har sine fejl.

// Troels

Fra : Brian

Dato : 26-07-03 23:31

Hejsa

Troels [around 9000] wrote:

> Disse Telmore-disciple herinde kan alligevel ikke se, at der findes
> andet end Telmore, og at Telmore bestemt også har sine fejl.

Nope, de _vil_ ikke indse det.... man kunne næsten unde dem en "oplevelse"
med Telmore ;)

Det var også derfor jeg startede med at fastslå at du har store nosser, når
du tager den "kamp" igen.... det ender tit i elendig argumentering/angreb
fra de disciple :(

/Brian

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:33

> Nope, de _vil_ ikke indse det.... man kunne næsten unde dem en "oplevelse"
> med Telmore ;)

Ja, de skal nok også nå at få det, engang.

> Det var også derfor jeg startede med at fastslå at du har store nosser,
når
> du tager den "kamp" igen.... det ender tit i elendig argumentering/angreb
> fra de disciple :(

Tjah, jeg er af det princip, at "ingen er fejlfri" - og det inkluderer også
mig (min fejl er til tider FOR store nosser )

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 23:44

> Disse Telmore-disciple herinde kan alligevel ikke se, at der
> findes andet end Telmore, og at Telmore bestemt også har sine
> fejl.

Jo sagtens, intet problem (okay, der er vist nogen der ikke kan) men
derfor er der da ingen grund til at kalde en Telmore supporter der
knokle for fuld knald bøsse vel ?

Tror du han går rundt og kalder dig bøsse når han snakker med sine
venner ?

Lidt ordentlig opførsel ville højne niveauet enormt...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:49

> Jo sagtens, intet problem (okay, der er vist nogen der ikke kan) men
> derfor er der da ingen grund til at kalde en Telmore supporter der
> knokle for fuld knald bøsse vel ?

Det skulle nu bare være en joke, kan godt se at "" manglede. Sorry.

Som Omar Mazurk har pointeret - en kvajebajer kan klare alt...

> Tror du han går rundt og kalder dig bøsse når han snakker med sine
> venner ?

Det skal jeg ikke kunne sige, det må han nu gerne sige om min mor, da jeg er
overbevist om at hun er til mænd (Hvorfor sad jeg ellers her?)

> Lidt ordentlig opførsel ville højne niveauet enormt...

Ja. I tend to agree.!

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-03 01:00

> Som Omar Mazurk har pointeret - en kvajebajer kan klare alt...

Præcis - selv når Socialdemokraterne stemmer forkert :)

> Det skal jeg ikke kunne sige, det må han nu gerne sige om min
> mor, da jeg er overbevist om at hun er til mænd (Hvorfor sad jeg
> ellers her?)

Alle begår fejl ind i mellem ikke ? :)

> Ja. I tend to agree.!

Godt så :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-07-03 13:54

Troels,

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in news:3f22ff39$0$83050
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Disse Telmore-disciple herinde kan alligevel ikke se, at der findes andet
> end Telmore, og at Telmore bestemt også har sine fejl.

Ojha.. At de kommer til at kalde en ved forkert navn. Jammen dog ja, det var
da noget af en fejl.

** Lars

Fra : Jaller Killer

Dato : 27-07-03 17:20

Lars Knudsen wrote:
> Ojha.. At de kommer til at kalde en ved forkert navn. Jammen dog ja, det var
> da noget af en fejl.

Det er sq da et problem, hvis vedkommende er skitsofren

--
Mvh.
JK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-07-03 07:43

> Det er sq da et problem, hvis vedkommende er skitsofren

Heheh.. *LOL* Du har ret.

Fra : Brian

Dato : 26-07-03 23:32

Hejsa

Betahelix wrote:
> Troels...

Jeg hedder Brian.....

/Brian ;)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:33

> Jeg hedder Brian.....

Han skal ind til Telmore! Han kan heller ikke navnene!

// Troels

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-07-03 08:50

Brian wrote:
> Hejsa
> Her i husstanden har vi selv oplevet nedadgående kundeservice på det
> seneste, men det tør jeg næsten ikke komme ind på :)

Undskyld hvad er det i skal snakke med dem om, stort set alt står på der
hjemmeside..
Jeg har snakket/mailet med dem 1 gang da min telefon blev stjålen, 2 dage
efter lå der nyt sim kort i postkassen.Er det det i kalder dårlig service ??

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Brian

Dato : 27-07-03 10:52

Hejsa

Jan Pedersen wrote:

> Undskyld hvad er det i skal snakke med dem om, stort set alt står på
> der hjemmeside..

Njaa... jeg vil da gerne prøve at fortælle historien hvis det ønskes.
Dog står der ikke på siden hvad man gør, hvis skidtet kun virker periodisk

> Jeg har snakket/mailet med dem 1 gang da min telefon blev stjålen, 2
> dage efter lå der nyt sim kort i postkassen.Er det det i kalder
> dårlig service ??

Har du snakket eller mailet med dem ?
Nææ, men det er da fint du er blevet behandlet så fint :)
Her har vi bare ikke oplevet samme kvikke behandling af et problem

Desuden skrev jeg ikke dårlig service, men nedadgående.
Der er en forskel.....

/Brian

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:19

> Jeg har snakket/mailet med dem 1 gang da min telefon blev stjålen, 2 dage
> efter lå der nyt sim kort i postkassen.Er det det i kalder dårlig service
??

Du vel måske generalisere mht. Telmore og kalde al deres service suveræn,
bare fordi de smider et nyt SIM-kort i nakken på dig, så du kan komme igang
med at bruge flere penge?

// Troels

Fra : Jeppesak

Dato : 26-07-03 23:46

"Troels [around 9000]" skrev d. 26-07-03 18:49 dette indlæg :
> [...]
>
> Det er sgu elendig kunde"service"!
>
> // Troels
>
> Ang. det ovenstående + alt det andet lort du lukker ud.
Jeg er sgu glad for at jeg ikke har noget kørende med din søster. Det
er rigtigt som Henrik skriver, man skal ikke blive personlig, men i må
bære over med mig. Magen til hysterisk famillie skal man lede længe
efter. Hold dog op med det hylen og brug jeres energi på at finde noget
som gør jer tilfreds, og stiller jeres behov, i stedet for at få
tudefjæs over bagateller. De -400 er og bliver dit eget ansvar.

Med stille og rolig hilsen
Jeppesak

http://www.kandu.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:51

> [...]
> som gør jer tilfreds, og stiller jeres behov, i stedet for at få
> tudefjæs over bagateller. De -400 er og bliver dit eget ansvar.

JEG SIGER DET KUN 1 GANG MERE! Det... er... IKKE... mit... forbrug... men...
min... søsters... vi... taler... om... - Så bland mig udenom, for fanden!

Hvornår forstår folk, at dette blot er info om at Telmore IKKE er perfekte,
og at man godt kan komme på større underskud end -200 kr.?!!? Er det så
svært at forstå?

Pengene _er_ betalt, vi taler ren og skær info nu!

Så hold nu kæft, jeg er ikke interesseret i ikke at betale de penge, de er
snakket for, og skal betales.

// Troels

Fra : Jeppesak

Dato : 27-07-03 00:01

"Troels [around 9000]" skrev d. 26-07-03 23:51 dette indlæg :
> [...]

> snakket for, og skal betales.
>
> // Troels
>
> Undskyld, der var en lille fejl (Fald dog ned)
Der skulle selvfølgelig stå "De -400 er og bliver jeres/din søsters
ansvar"
Ellers skulle resten passe på, ikke dig, men dig og dine...........

http://www.kandu.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 00:05

> Undskyld, der var en lille fejl (Fald dog ned)

Det er bare dybt frustrerende at blive set på som den der har de økonomiske
problemer med telefonen - jeg har pengene til telefonen iorden

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 27-07-03 00:04

> Hvornår forstår folk, at dette blot er info om at Telmore IKKE er
> perfekte, og at man godt kan komme på større underskud end -200
> kr.?!!? Er det så svært at forstå?

Jamen det behøver vi da ikke dine indlæg for at vide. Telmore skriver det
jo selv i deres vilkår.

"9.2 Kundens tjeneste spærres ikke umiddelbart ved overskridelse af den
indbetalte taletid, og kunden kan have et forbrug på kredit, som debiteres
til TELMOREs almindelige takster. Overskrider kunden ved sit forbrug den
indbetalte taletid, giver TELMORE kunden en kredit på op til 7 dage eller
højest ca. 200 kr. TELMORE tilstræber at spærre ved minus 200 kr. Ved
overskridelse af én af disse grænser er TELMORE berettiget men ikke
forpligtet til at spærre tjenesten uden varsel. TELMORE er berettiget til
at tage gebyr for TELMOREs lukning af tjenesten. "

Bemærk ordlyden "...berettiget men ikke forpligtet til at spærre..."

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 00:09

> Bemærk ordlyden "...berettiget men ikke forpligtet til at spærre..."

Okay.

Men synes de selv det er fair en dag at se et underskud på 14 kr, for at
tjekke igen næste dag og se et underskud på godt 400 kr., med forbruget
fordelt på 96 timer, og der gik ca. 18 timer mellem de 2 tjek? Det var først
da saldoen var gået grassat, min søster sagde noget om de opkald...

Synes det er svineri at opkræve lukningsgebyr så, det var aldrig sket hvis
de bare havde opdateret kontoen, vi tjekker alle husets Telmore-saldoer 3
gange dagligt, vi har 4 abb. hos Telmore. (Udover forsinkelserne, og en
meget forvirret/ignorerende support, er de udemærket

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 27-07-03 00:20

> [...]
> forbruget fordelt på 96 timer, og der gik ca. 18 timer mellem de 2
> tjek? Det var først da saldoen var gået grassat, min søster sagde

Jomen da du/I/hun så at saldoen var blevet negativ (-14 kr) burde du/I/hun
have tanket op.

> [...]
> Telmore-saldoer 3 gange dagligt, vi har 4 abb. hos Telmore. (Udover
> forsinkelserne, og en meget forvirret/ignorerende support, er de

Det har vel ikke så meget at gøre med om grænsen for lukning er ukendt, -
400, -200 eller 0 kr. Der var ikke penge på kontoen, og så skal man fylde
op. Telmore har så nogle effektive værktøjer til at undgå negativ saldo,
nemlig automatisk optankning og saldokontrol, som du/I/hun burde overveje.

En Telmore i "standard" udgaven kan i hvert fald ikke anbefales, hvis man
ikke har en smule styr på sit forbrug - ligesom et alm. post-paid
abonnement også bør undgås.

Men det synes jeg nu også fremgår af http://www.telmore.dk/vilkaar.html,
hvor de jo netop fremhæver automatisk optankning, som et værktøj til at
undgå negativ saldo, og hvor de også tydeligt gør opmærksom på
problematikken omkring forsinket opdatering.

Fra : Jeppesak

Dato : 27-07-03 00:05

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 00:10

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-07-03 08:42

Troels [around 9000] wrote:

> Det er bare dybt frustrerende at blive set på som den der har de
> økonomiske problemer med telefonen - jeg har pengene til telefonen
> iorden

Jammen det er jo også dig der skriver indlæget ik ? men din søster kan måske
heller ikke skrive ???

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:20

> Jammen det er jo også dig der skriver indlæget ik ? men din søster kan
måske
> heller ikke skrive ???

Jo, men lige mht. computere er hun virkeligt blondine med stort B, og at
skulle igang med at lære hende citatteknik (og at argumentere fornuftigt),
ville nok være et større arbejde

// Troels

Fra : Grethes

Dato : 27-07-03 11:41

> [...]
> skulle igang med at lære hende citatteknik (og at argumentere fornuftigt),

Det er du vist heller ikke den rette person til at lære hende.

Grethe

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:52

> Det er du vist heller ikke den rette person til at lære hende.

Hvis du ikke har noget fornuftigt at tilføje denne snak, så lad da være med
at blande dig...

// Troels

Fra : Grethes

Dato : 27-07-03 11:52

> Hvis du ikke har noget fornuftigt at tilføje denne snak, så lad da være
med
> at blande dig...

Jeg synes ellers det var meget fornuftigt, men der er jo delte meninger om
alt.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:57

> Jeg synes ellers det var meget fornuftigt, men der er jo delte meninger om
> alt.

Men hvor relevant er din personlige mening om mig, i en generel snak om
Telmore's services?

// Troels

Fra : Brian [2610]

Dato : 27-07-03 18:54

Grethes wrote:

> Det er du vist heller ikke den rette person til at lære hende.

Hvorfor mon Troels er i killfilter hos rigtig mange...

Han er kun en dreng på mors computer, det eneste han laver er voldsom støj
og kilometer lange tråde, hvor han skriver en masse indlæg, uden at skrive
noget som helst...

PS: Havde jeg været Telmore, så skulle familien Troels ud og finde nyt abb.
fro det kan da ikke være deres skyld at familien Troels ikke har styr på
deres telefoni/økonomi... magen til bræk skal man lede længe efter.

Hilsen en meget tilfreds tele2 kunde

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 18:56

"Brian [2610]" <nospamSLETMIG@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fro det kan da ikke være deres skyld at familien Troels ikke har styr på
> deres telefoni/økonomi... magen til bræk skal man lede længe efter.

Hmmm ... jeg erindrer svagt en vis fryd over at TDC kom til at refundere
visse familiers enorme telefonforbrug.

De havde vist heller ikke styr på en skid..!

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Brian [2610]

Dato : 27-07-03 20:15

Bjørn Jørvad wrote:
> Hmmm ... jeg erindrer svagt en vis fryd over at TDC kom til at
> refundere visse familiers enorme telefonforbrug.

Ikke fra min side... er totalt ligeglad med både TDC og Telmore, men folk må
godt tænke selv, gerne uanset hvad vej det går.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 20:17

"Brian [2610]" <nospamSLETMIG@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> men folk må
> godt tænke selv, gerne uanset hvad vej det går.

Heri er vi bestemt ikke uenige.

Det er blot ikke tidens trend.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 19:17

Det er for helvede bare til en oplysning, at man SAGTENS kan komme
under -200 på saldoen, idet jeg ikke tror det er alle der læser
betingelserne igennem - men lige hurtigt ser at den lukkes ved -200.! og
dermed tror det _er_ sådan det er.!

Forstå det dog!

Forbruget ER betalt, og det er lukningsgebyret OGSÅ.! FÆRDIG!

// Troels

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-07-03 08:44

> Hvornår forstår folk, at dette blot er info om at Telmore IKKE er
> perfekte, og at man godt kan komme på større underskud end -200
> kr.?!!? Er det så svært at forstå?

Og...

Ens eget problem, jeg ville ikke være i tvivl om jeg havde snakket 400
minutter fra eller til...

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Tony

Dato : 27-07-03 08:56

> Ens eget problem, jeg ville ikke være i tvivl om jeg havde snakket 400
> minutter fra eller til...

Nej, og det er vel det der er humlen. Søster lagkage har opført sig
uansvarligt med mobilen, og det skal gå ud nogen, og det skal _bare_ ikke
være Mona eller Troels. Det ville jo være at acceptere sit ansvar. Næ, kunne
man nu få Telmore til at undskylde, så er det jo dem der har opført sig
klodset.

Som jeg forstår det er der en rimelig pendant til dankort - hvis man lige
efter hinanden hæver i f.eks. 3 forskellige maskiner kan man komme afsted
med at hæve de sidste 2000,- 3 gange. Gad vide om man så også kan gøre et
krav gældende mod banken, "fordi de ikke opdaterer hurtigt nok"...

Tony

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-07-03 09:01

Tony wrote:

> [...]
> komme afsted med at hæve de sidste 2000,- 3 gange. Gad vide om man så
> også kan gøre et krav gældende mod banken, "fordi de ikke opdaterer

Kan man da ikke det... ?

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Tony

Dato : 27-07-03 10:58

> Kan man da ikke det... ?

Jeg har ikke prøvet, men jeg føler mig urimelig sikker på at det er mit
ansvar når jeg hæver penge - ikke bankens.
Har jeg kun 2000 på kontoen og hæver i 3 automater handler jeg i ond tro.

Tony

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:21

> Jeg har ikke prøvet, men jeg føler mig urimelig sikker på at det er mit
> ansvar når jeg hæver penge - ikke bankens.
> Har jeg kun 2000 på kontoen og hæver i 3 automater handler jeg i ond tro.

Nej, for automaten opdaterer med det samme din konto...

// Troels

Fra : Grethes

Dato : 27-07-03 11:41

> Nej, for automaten opdaterer med det samme din konto...

Har du prøvet??

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:49

> Har du prøvet??

Eh, sådan er det sguda altid. Jeg har en saldo på eks. 1200 kr., jeg hæver
de 1100, og kontoen er opdateret med det samme. Det svarer lidt til at alle
automater i Danmark skulle indeholde saldoer på alle dan- og
hævekort-indehavere - og det tror jeg næppe de gør.

// Troels

Fra : Tony

Dato : 27-07-03 13:11

> [...]
> automater i Danmark skulle indeholde saldoer på alle dan- og
> hævekort-indehavere - og det tror jeg næppe de gør.

Nu er det jo sådan at der er et 'lag' på et par minutter - eller har været i
hvert fald. Ved at udnytte det kan man omgå det daglige max.
I alle fald er ansvaret stadig mit som bruger af automaten.

Tony

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 17:43

> Nu er det jo sådan at der er et 'lag' på et par minutter - eller har været
> hvert fald. Ved at udnytte det kan man omgå det daglige max.
> I alle fald er ansvaret stadig mit som bruger af automaten.

Det opdateres med det samme.

// Troels

Fra : Søren

Dato : 28-07-03 09:25

> Det opdateres med det samme.

Ja hvis du bruger en automat i din egen bank. Hvis du f.eks har konto i
Danske bank og hæver i en Unibank automat sker registreringen ikke med det
samme. En hurtig spurt på strøget kan skaffe en mange penge man ikke har på
kontoen.

/Søren

Fra : Brian

Dato : 28-07-03 16:01

Hejsa

Søren wrote:

> En hurtig spurt på strøget kan skaffe en mange penge
> man ikke har på kontoen.

Aha... tak for tippet, det skal prøves ved lejlighed :)
Sikke meget der kan komme ud af lidt Telmore rabalder ;)

/Brian

Fra : JMo.

Dato : 28-07-03 16:15

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> wrote in news:bg3dqp$ppo$1@sunsite.dk:

> Aha... tak for tippet, det skal prøves ved lejlighed :)

Temmelig OT, men: Er der tilfældigvis en der ved om det kan sidestilles med
at udskrive checks der ikke er dækning på?? Og altså dermed er lige så
ulovligt?

Fra : Søren

Dato : 30-07-03 12:05

> Temmelig OT, men: Er der tilfældigvis en der ved om det kan sidestilles
med
> at udskrive checks der ikke er dækning på?? Og altså dermed er lige så
> ulovligt?

Ikke helt men næsten.

Jeg kan ikke lige huske den præcise ordlyd i betingelserne for dankort, men
der står på godt dansk at man ikke må overtrække kontoen uden tilladelse fra
banken.

Du skal ikke lave tricket mange gange før dit dankort er inddraget. Det har
jeg prøvet, og måtte leve med alm. kontokort i 2 år (måske godt det samme).
*S

/Søren

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-07-03 13:53

Hej Troels,

> [...]

> Hvornår forstår folk, at dette blot er info om at Telmore IKKE er
> perfekte, og at man godt kan komme på større underskud end -200 kr.?!!?

Undskyld. Hvor - helt præcist - lover Telmore at din telefon vil blive
lukket ved -200 kroner?

Faktisk - så vidt jeg husker - skal man som kunde selv sørge for at holde
sin saldo over 0 kr, det står betingelserne - så var det ikke noget med at
tage sig sammen og sørge for at styre forbruget. Eller alterntivt tilmelde
sig saldokontrol?

** Lars

Fra : Fischer

Dato : 27-07-03 08:30

> "Efter at have gennemgået Jeres love og regler, kan det undre mig,
> at saldo kan komme på minus 413 kr., når der står, at kontoen
> bliver spærret ved 200 kr.?

Som JMo har fortalt dig, er grænsen på de 200 kr. ikke nogen saldokontrol.
Din søster kunne for den sags skyld have brugt for 5000 kr.
Telmore er mere et abonnement end et taletidskort.

Så hvis man vil have helt styr over sit forbrug, ville jeg vælge Mixit
Kontant eller CBB.

> POUL? Der blev sgu skrevet Mona som afsender i mailen til
> dem... ARGH.!

Den slags sker. Jeg ser ikke nogen grund til at hidse sig sådan op.

> Det er sgu elendig kunde"service"!

Jeg har ikke nogen illussion om at Telmore er perfekte, men din (søsters)
sag har ikke gjort dem dårligere i mine øjne.
IMHO er det dig / din søster der er på afveje.

*Fischer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:25

> Som JMo har fortalt dig, er grænsen på de 200 kr. ikke nogen saldokontrol.
> Din søster kunne for den sags skyld have brugt for 5000 kr.
> Telmore er mere et abonnement end et taletidskort.

Ja, og de nærmer sig et Telia-niveau (der har opkrævet den samme regning 2
gange, men kun den første blev betalt, den anden måtte de sgu æde i sig
selv), bortset fra at Telmore er reelle med forbruget - men forsinkelserne
gør det svært, at skrive "Nu kan jeg ikke skrive mere, har ikke ret mange
penge tilbage", til dem man måske sidder og skriver med - og på den måde er
det forbandet svært at holde styr på eens forbrug.

> Så hvis man vil have helt styr over sit forbrug, ville jeg vælge Mixit
> Kontant eller CBB.

Jeg skal ikke have Sonofon-dækning igen, sidst jeg havde det kunne jeg ikke
sidde foran computeren og vejlede dem der måtte ringe og spørge hvad de
skulle gør for at ordne det ene og det andet på computeren, idet
forbindelsen simpelthen bare var _væk_ herinde. Med Telmore er der 99% af
tiden fuld dækning (TDC's net), det er jeg ganske godt tilfreds med! Og jeg
bor altså ikke i den mindste by her i Danmark (5000 indbyggere).

> Den slags sker. Jeg ser ikke nogen grund til at hidse sig sådan op.

Du er måske aldrig blevet kaldt noget andet end det du hedder, pga. der er
en der har glemt det, og blevet irriteret over det?

> Jeg har ikke nogen illussion om at Telmore er perfekte, men din (søsters)
> sag har ikke gjort dem dårligere i mine øjne.
> IMHO er det dig / din søster der er på afveje.

Ehm, og nu skal _jeg_ blandes ind i det? Jeg er bare talerør?

// Troels

Fra : Fischer

Dato : 27-07-03 11:41

> Ja, og de nærmer sig et Telia-niveau ...

Telmore er lysår fra Telia-niveau.

> - men forsinkelserne gør det svært, at skrive "Nu kan jeg ikke
> skrive mere, har ikke ret mange penge tilbage" .....

Ja, forsinkelserne er faktisk skide irriterende. Af samme grund sørger jeg
blot for at der altid er 4-500 kr. på min Telmore konto, så er jeg
nogenlunde sikker.

Og man kan jo 'overtrække' hos Telmore, så ens konto ikke lukker blot fordi
den går lidt i negativ.
Hvis ens konto er på 13 kroner, efterfølgende snakker 2 timer og skyder
skylden på den manglende opdatering når man går vildt i minus, så er man
næppe gammel / intelligent nok til et Telmore abonnement.

Telmore er nok ikke velegnet til teenagere der sidder og vender 2-kronerne
for at se hvor mange SMS'er de kan sende.

> Jeg skal ikke have Sonofon-dækning igen ...

Men så tag Mixit Kontant.
1,20 pr. minut og 25 øre pr. SMS.
Det er da OK.

> Du er måske aldrig blevet kaldt noget andet end det du hedder, pga.
> der er en der har glemt det, og blevet irriteret over det?

Jo, irriteret.
Men der er IMHO et langt stykke op til "elendig kundeservice" på den
baggrund.

> Ehm, og nu skal _jeg_ blandes ind i det? Jeg er bare talerør?

Nej du er ikke.
Du fremlægger sagen, og er tydeligvis fuldstændig i at hun er blevet dårligt
behandlet. Dermed er du med på afvejene (IMHO).

*Fischer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 11:50

> Nej du er ikke.
> Du fremlægger sagen, og er tydeligvis fuldstændig i at hun er blevet
dårligt
> behandlet. Dermed er du med på afvejene (IMHO).

Jeg gider snart ikke råbe det mere;

Pengene ER betalt, meningen var at oplyse at man sagtens kan komme
under -200 kr. på saldoen!!

// Troels

Fra : Fischer

Dato : 27-07-03 12:23

> Jeg gider snart ikke råbe det mere;

Så lad være.

> Pengene ER betalt, meningen var at oplyse at man sagtens kan komme
> under -200 kr. på saldoen!!

Hvilket klart fremgår af Telmore's vilkår.
Jeg fatter nok bare ikke hvor du / I vil hen .......

*Fischer

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-07-03 12:39

Troels [around 9000] wrote:

> Pengene ER betalt, meningen var at oplyse at man sagtens kan komme
> under -200 kr. på saldoen!!

Er det noget problem ?? Det ville da være trælst hvis ens telefon bliver
lukket, hvis den rammer et bestemt beløb.
Men har man bare en smule styr på ens økonomi/forbrug kommer man vel ikke
derned..

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 28-07-03 19:46

Det var smuk og solrig dag da Jan Pedersen skrev
news:bg0dkt$4ik$1@sunsite.dk i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Er det noget problem ?? Det ville da være trælst hvis ens telefon bliver
> lukket, hvis den rammer et bestemt beløb.

Hvorfor ville det være trælst? Du mener altså det ville være bedre hvis den
blev lukket på et vilkårligt beløb? De burde da lukke når saldoen nåede
under f.eks -200 kr. Så ville folk vide hvad de kunne regne med,
selvfølgeligt taget i betragtning at der er en hvis opdateringstid.

Telmores betingelser er lidt uklare når de skriver at saldoen kan gå i
minus i 7 dage eller _højest_ 200 kr. De burde stryge delen med højest 200
kr, da ordet højest betyder at saldoen ikke kan komme under -200 kr.
Det har Troels nu fortalt os(og da det handler om Telmore, skal han derfor
slagtes!)
I vilkårene står der at de tilstræber at spærre kontoen ved -200 kr, men
det omhandler vel strengt taget mere hvordan Telmore teknisk set har tænkt
sig at undgå for store udeståender. Kunden har jo lige fået at vide at de
højest kan skylde 200 kr.

--
Rune D. Jørgensen
Glad Telmorekunde, der mener at folk der skriver intetsigende kommentarer

Fra : Jaller Killer

Dato : 28-07-03 20:23

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> under f.eks -200 kr. Så ville folk vide hvad de kunne regne med,
> selvfølgeligt taget i betragtning at der er en hvis opdateringstid.

Nej ikke derfor, nu svare jeg godt nok for ham, men er ret overbevidst
om at han mener det samme.

din saldo er på, lad os sige -180,- og du ringer nu en
forretningsforbindelse op. Det viser sig så at vedkommende du snakker
med gerne vil have lidt mere information om det du skal snakke med
vedkommende om... Hvor fedt vil det så være at telefonen så lukker ved
lige præcis 200,-?

> Telmores betingelser er lidt uklare når de skriver at saldoen kan gå i
> minus i 7 dage eller _højest_ 200 kr. De burde stryge delen med højest 200
> kr, da ordet højest betyder at saldoen ikke kan komme under -200 kr.

Læs og forstå hvad der står:

[...]

Læst og forstået?

Der står at de har RET til at lukke og ikke PLIGT. Det er 2 ord som har
hver deres betydning.

> Det har Troels nu fortalt os(og da det handler om Telmore, skal han derfor
> slagtes!)
Nej, han bliver slagtet fordi han ikke har formuleret sin tekst efter
det han gerne vil sige. Men efter tråden at dømme, virker det mere som
en trold en som noget andet.

Ydermere bliver han slagtet fordi han forsøger at bortforklare at det
ikke er en klage men noget information han gerne vil viderbringe. Men da
han gør det under et skalkeskjul så er det svært ikke at ville slagte ham.

--
Mvh.
JK

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 21:57

> [...]
> med gerne vil have lidt mere information om det du skal snakke med
> vedkommende om... Hvor fedt vil det så være at telefonen så lukker ved

Hvis man gør i forretningsforbindelser har man nok et alm. abonnement... Det
må man da næsten i så fald have råd til

Well, der står højest 200 kr., - så vidt jeg har forstået - og så er det dér
der skal lukkes. 400 kr. er ikke engang "ca" 200 kr. IMO.

> Nej, han bliver slagtet fordi han ikke har formuleret sin tekst efter
> det han gerne vil sige. Men efter tråden at dømme, virker det mere som
> en trold en som noget andet.

Okay, nu er jeg stemplet som Troll. Når vi nu er igang med angrebene, må jeg
så kalde dig for et fjols? Nej, vel? Lad dog være med at begynde det pis,
med at gejle en stemning op, bare fordi du ikke er tilfreds med at Telmore
bliver kritiseret. De er IKKE perfekte.

> Ydermere bliver han slagtet fordi han forsøger at bortforklare at det
> ikke er en klage men noget information han gerne vil viderbringe. Men da
> han gør det under et skalkeskjul så er det svært ikke at ville slagte ham.

Du skal bare blive ved med at prøve på at slagte... Du kunne starte med ikke
at være så anonym, så er du lettere at tage seriøst.

// Troels Plougmann Olsen

Fra : JMo.

Dato : 29-07-03 16:57

> Well, der står højest 200 kr., - så vidt jeg har forstået - og så er
> det dér der skal lukkes. 400 kr. er ikke engang "ca" 200 kr. IMO.

Nej, nej.. ikke "skal lukkes". Det er en *ret* Telmore forbeholder sig,
ikke en *pligt* de lover at overholde...

Fra : schultzconsult

Dato : 29-07-03 21:18

"Troels [around 9000]" skrev d. 28-07-03 21:57 dette indlæg :
> Hvis man gør i forretningsforbindelser har man nok et alm.
abonnement... Det
> må man da næsten i så fald have råd til

Hvis man gør i forretningsforbindelser og har intentioner om at tjene
penge, så
bruger man det selskab som har det bedste produkt til den bedste pris.
Telmore har lave takster og vil derfor være et plus i ens leverandør
kreds.

> Well, der står højest 200 kr., - så vidt jeg har forstået - og så er
det dér
> der skal lukkes. 400 kr. er ikke engang "ca" 200 kr. IMO.

Det er som at slå i en dyne... Glem det og kom videre i dit liv.

> [...]
pis,
> med at gejle en stemning op, bare fordi du ikke er tilfreds med at

Nej, hvem har sagt de er det. Du starte tråden med at udlægge det som om
det er
en fejl Telmore har gjort, men det viser sig bare at du ikke har
forstået teksten.
Det slag med en kofanger som du har fået her i gruppen, burde for de
flestes vedkommende
være et pænt vink om, at man ikke har forstået, hvad der reelt står.

Havde du nu selv startet med at udlægge det som information, ville du
havde oplevet en helt
anden type response.

De fleste ville havde unladet at "slagte" dig, hvis du bare havde
fortalt dem at der kunne være
et hul mht. spærringen ved de -200,-

Kan du selv se lyste?

> Du skal bare blive ved med at prøve på at slagte... Du kunne starte
med ikke
> at være så anonym, så er du lettere at tage seriøst.

Hold dig til emnet eller fut til mudderet eller en anden relevat gruppe.
I det mindste kunne du skifte subject.

Nu har jeg læst i denne gruppe i snart et stykke tid og mit umildbare
indtryk er at du
starter med at udmelde et og forklare det som noget helt andet.

Derfor tror jeg at du er blevet stemplet som trold. Ydermere har du
samme adfærd som
det man betegner som en trold, du vifter med den røde klud lige foran
tyren. Selv om
du bare vil fortælle den at der er huller i græsset. Hvad tror du selv
resultatet bliver
Den går stille og roligt? Den fare da lige i flæsket på dig. Det er det,
der er sket her.

Alt det jeg har skrevet er bare en subjektiv vurdering af hele den her
tråd.
Lær af den og undgå at blive "slagtet" en anden gang.

--
Mvh.
René Madsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-07-03 23:26

> Lær af den og undgå at blive "slagtet" en anden gang.

Yes. Folk må slagte alt hvad de vil lige nu... Er lige kommet hjem efter 2
timer i skoven med den nyindvundne kæreste (lidt sent for en skovtur, ja) -
så nu er jeg ikke til at skyde igennem

// Troels

Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-07-03 05:53

Troels [around 9000] wrote:

> Yes. Folk må slagte alt hvad de vil lige nu... Er lige kommet hjem
> efter 2 timer i skoven med den nyindvundne kæreste (lidt sent for en
> skovtur, ja) - så nu er jeg ikke til at skyde igennem

Hvem er han ???

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 11:16

> Hvem er han ???

Du fik lidt ondt i røven, hva? Bare fordi du ikk får noget

// Troels

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-07-03 08:53

> Yes. Folk må slagte alt hvad de vil lige nu... Er lige kommet hjem efter 2
> timer i skoven med den nyindvundne kæreste (lidt sent for en skovtur,
> [...]
Det var da dejligt, ses tydeligt på dit humør. :))

Per

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 11:17

> Det var da dejligt, ses tydeligt på dit humør. :))

Jepperdi Tror jeg vil på skovtur igen i aften...

// Troels

Fra : Jaller Killer

Dato : 28-07-03 20:09

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-07-03 12:51

> Ja, forsinkelserne er faktisk skide irriterende. Af samme grund sørger jeg
> blot for at der altid er 4-500 kr. på min Telmore konto, så er jeg
> nogenlunde sikker.

Jeg har tilmeldt mig automatisk optankning, så risikerer jeg ikke at gå i
minus.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 13:04

> Jeg har tilmeldt mig automatisk optankning, så risikerer jeg ikke at gå i
> minus.

Til gengæld har du så INGEN kontrol over dit forbrugt, rigtigt...

// Troels

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-07-03 13:15

..

> Til gengæld har du så INGEN kontrol over dit forbrugt, rigtigt...

Faciliteten anvender jeg kun som sikkerhedssele under længerevarende
udenlandsophold - jeg har skam i høj grad styr på mit forbrug, det tjekkes
normalt mindst en gang om ugen, og jeg er typen som kan huske alle mine
opkald...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tony

Dato : 27-07-03 13:16

> Til gengæld har du så INGEN kontrol over dit forbrugt, rigtigt...

Nej, hvis uden kontrol over sit forbrug, er Telmore sandsynligvis ikke det
rigtige produkt. Så er taletidskort bedre.

Er der andre der bemærker at det her går i ring?

Tony

Fra : Betahelix

Dato : 27-07-03 13:56

er det kun mig som endnu engang ser denne klage falde til jorden ?....

Fra : Brian

Dato : 27-07-03 14:34

Hejsa

Betahelix wrote:
> er det kun mig som endnu engang ser denne klage falde til jorden ?....

Som Troels siger skal det ses som info..... og drop da den overlegne tone.
Det er ihvertfald ikke på grund af dine hårdtslående argumenter, at det er
99% af DTTM mod Troels!

Men, er det kun mig der er ved at være træt af din konsekvente citat
problemer ?

Endnu engang, kig her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Brian

Fra : Betahelix

Dato : 27-07-03 15:05

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> wrote in message
> [...]
> 99% af DTTM mod Troels!
>
> Men, er det kun mig der er ved at være træt af din konsekvente citat

måske burde du tage dig sammen og lade være med at lade dig provokere...

ang ang citat.... så citere jeg som jeg har lyst til... og hvis du har et
problem med det, er det helt og holdent dit eget problem.
Du kan jo f.ex lade være med at læse mine indlæg?

men ok... noget skal du vel brokke dig over

lige en anden ting..

min hårdtslående argumenter?????

du burde nok finde din abc frem igen..

Fra : Brian

Dato : 27-07-03 15:15

Hejsa

Betahelix wrote:
> måske burde du tage dig sammen og lade være med at lade dig
> provokere...

Jeg føler mig skam ikke provokeret, mere irriteret over at du tilsyneladende
overhovedet ikke tænker over det!

> ang ang citat.... så citere jeg som jeg har lyst til... og hvis du
> har et problem med det, er det helt og holdent dit eget problem.
> Du kan jo f.ex lade være med at læse mine indlæg?

Jada, det kunne jeg nok, men linket har åbenbart gjort indtryk på dig
alligevel

> men ok... noget skal du vel brokke dig over

Njaa... ikke nødvendigvis ;)
Dog finder jeg det trælsomt at folk ikke kan gøre sig den smule umage, at
citere ordentligt når man nu alligevel opholder sig lidt herinde

> lige en anden ting..
>
> min hårdtslående argumenter?????

Ja, det var ironi der (åbenbart) faldte til jorden....

> du burde nok finde din abc frem igen..

Hva da... skal du låne den, så du kan læse dette link ;)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 17:52

> måske burde du tage dig sammen og lade være med at lade dig provokere...

Uha-da, lige over!

> ang ang citat.... så citere jeg som jeg har lyst til... og hvis du har et
> problem med det, er det helt og holdent dit eget problem.
> Du kan jo f.ex lade være med at læse mine indlæg?

DITTO! Hvis du har et problem med at jeg vil oplyse om at man sagtens kan
komme under -200.00 kr. hos Telmore, og at de kløjs i navnene på afsenderne
af deres mails, så lad være med at læse mine indlæg!

> men ok... noget skal du vel brokke dig over

Lige over, fjols.

// Troels

Fra : Betahelix

Dato : 27-07-03 18:10

> [...]
afsenderne
> af deres mails, så lad være med at læse mine indlæg!

Du skal da ikke kalde mit et fjols!

Du minder mig om små børn som løber tør for argumenter, og ender med at sige
"du lugter også"

Tror du burde falde nej på jorden i stedet for.....
hvis du overhoved vil tages seriøst!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 18:16

> Du skal da ikke kalde mit et fjols!

Ytringsfrihed, min ven....

> Du minder mig om små børn som løber tør for argumenter, og ender med at
sige
> "du lugter også"

Det var en afsluttende kommentar, hvis du læser længere oppe vil du se jeg
havde argumenter?

> Tror du burde falde nej på jorden i stedet for.....
> hvis du overhoved vil tages seriøst!

Det skal da ikke være pga. dig, du kommer jo aldrig til at tage mig seriøst,
anyways...

// Troels

Fra : Jaller Killer

Dato : 27-07-03 18:25

Betahelix wrote:

[KLIP en masse personligt pjat]

Hvis du ikke tager http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
seriøst, så tager du måske en henvendelse seriøst fra din udbyder?

Hvis du ikke lære at citere korrekt, vil der blive afsendt en klage til
abuse@dk.uu.net som tilsyneladende har dig som kunde.

Læs, lære og forstå, hvis du ikke vil det så er det ærgeligt for dig.

Skriv under det du vil citere og klip resten væk, det er fuldstændigt
umuligt at forstå sammenhængen i det du skriver.

FUT: dk.admin.netikette

--
Mvh.
JK

Fra : Jaller Killer

Dato : 27-07-03 18:19

Troels [around 9000] wrote:
> DITTO! Hvis du har et problem med at jeg vil oplyse om at man sagtens kan
> komme under -200.00 kr. hos Telmore, og at de kløjs i navnene på afsenderne
> af deres mails, så lad være med at læse mine indlæg!

Hvis det skulle havde været et stykke information du ville havde gevet
gruppe, hvorfor er det så lige subject hedder: "Anden klage over Telmore"?

Kald en spade for en spade og ikke for en møggrev.

Hvis et forkert navn kan sætte dit pis i kog, så har du et stort problem.

Som sagt tidligere i tråden så oplyser Telmore din søster hende højt og
larmende om at Telmore har retten til at lukke kontoen ved overtræk på
200 og der over.

Hun har envidere i tidernes morgen acceptere disse betingelser, hvis hun
ikke har læst dem er det hendes problem ikke Telmore's.

Hvis du så syntes at den SKAL lukke ved 200,- i minus, så skal hun
tilmelde sig den service.

Kan det virkelig være SÅ svært at forstå.

--
Mvh.
JK

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 18:18

> Hvis det skulle havde været et stykke information du ville havde gevet
> gruppe, hvorfor er det så lige subject hedder: "Anden klage over Telmore"?

Fordi "Info om Telmore" nok ikke ville fange så mange som "Anden klage over
Telmore!".

Folk herinde ER jo Telmore-gale, så så snart nogen angriber deres
hjertebarn, kan det nok være man får opmærksomhed...

// Troels

Fra : Jaller Killer

Dato : 27-07-03 18:29

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
>
> Folk herinde ER jo Telmore-gale, så så snart nogen angriber deres
> hjertebarn, kan det nok være man får opmærksomhed...

Efter min bedste overbevisning er de vidst hammerende ligeglade, da de
har forstået, hvordan tingene hænger sammen mht. Telmore.

Man skal ikke råbe ræven kommer, hvis det bare er for at fortælle at den
har nemmere ved at komme ind, hvis man glemmer at lukke lågen til
hønsehuset.

Stop med at bruge forkerte subjects som dække af noget helt andet.

Ellers vil der sikkert blive sendt en klage over din utilstædelig
opførelse. Bare til din orintering.

Og sidst men ikke mindst PLONK!

--
Mvh.
JK

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 18:32

> Ellers vil der sikkert blive sendt en klage over din utilstædelig
> opførelse. Bare til din orintering.

Uha, jeg ryster i bukserne af skræk (NOT) - nå, det bliver jo ihvertfald
ikke dig der klager, du kan jo ikke se hvad jeg skriver... (Hint:
"PLONK")...

> Og sidst men ikke mindst PLONK!

*suk* Endnu en tåbe der løb tør for argumenter.

// Troels

Fra : Betahelix

Dato : 27-07-03 18:32

Kære Troels..

Drop den her tråd..
jeg gør det samme!

det køre i ring... du er stædig som en bjørn.. fair nok
Men du kommer ingen veje med det her!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-03 18:38

> Kære Troels..

Kære Betahelix.

1. Lær citatteknik!

> Men du kommer ingen veje med det her!

Kan du ikke forklare mig hvad det er jeg vil opnå, så, siden du ved det?

// Troels

Fra : Tony

Dato : 27-07-03 22:20

> Kan du ikke forklare mig hvad det er jeg vil opnå...
>
> // Troels

Heh hehe heh heh heh - I should be so lucky

Tony

Fra : Jean

Dato : 27-07-03 22:05

"Troels [around 9000]" skrev:
-snip-

Nu har jeg læst hele tråden igennem. Jeg har en ting at sige; "Spild af
tid"...!
Troels, som jeg ser det, så har du 2 valgmuligheder:

1. Tilmeld din søster til saldokontrol.
2. Vælg et andet selskab end Telmore.

Argumentation:
1. Din søster og dig har åbenbart ikke læst betingelserne ordentligt
igennem. Så der er ikke en sket en fejl ved Telmore. Det med navnet, er jo
hvad der sker... Telmores medarbejdere er jo kun mennesker.

2. Det er klart det nemmeste for din søster/dig OG mig. Nu har jeg brugt
mange minutter på at læse dine to tråde - desværre! Du kommer med en sag,
som bare ikke holder i retten.

Jeg har selv Telmore, da de har de bedste priser for mig. Jeg har skaffet
Telmore mange kunder 18-20 stykker, som alle har skiftet på min opfordring.
Hvorfor? Fordi de (Telmore) aldrig har skuffet mig, som Telia, Sonofon,
Debitel og TDC har.
De kunder jeg har skaffet er alle yderst tilfredse.

/ Jean (som håber at Troels' kommende tråde har lidt mere kød på sig!)

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-07-03 22:52

> [...]
>De kunder jeg har skaffet er alle yderst tilfredse.
>
>/ Jean (som håber at Troels' kommende tråde har lidt mere kød på sig!)

Den eneste anke jeg har overfor Telmore er i mine øjne deres lidt
uheldige håndtering af "os" nye kunder som egt havde bestilt flytning
før at GRPS blev tilbudt, men da vi ikke havde fået vores simkort så
skulle vi "snydes" for tilbudet. Hvis at Telmore havde været så venlige
at sige at alle folk der fx havde bestilt flytning før at tilbudet
trådte i kraft også skulle have del i tilbudet uanset om de havde fået
simkortet eller ej da perioden udløb havde det kun gjort mig mere
positivt stillet overfor Telmore.

Jeg vil da stadig anbefale Telmore overfor andre, men dog nok ikke alle
da de fleste alm forbrugere idag har det indtyk at Telmore er rent 100%
taletid og det er det just ikke når at man kan tale sin konto i Minus.
Så tild em vil jeg anbefale CBB, indtil at Telmore enten kan få lavet et
system magen til CBB, eller for opdateringstider der matcher CBB's
system der gør at kontoen "konstant" opdateres så at telefonen kan
lukkes for udegående opkald når at kontoen når nul såfremt at kunden så
fx har valgt saldokontrol.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-07-03 06:51

Thunderbird[7100] wrote:
> [...]
> havde fået simkortet eller ej da perioden udløb havde det kun gjort
> mig mere positivt stillet overfor Telmore.

Jeg mener nu Telmore har håndteret denne "sag" korrekt, der skulle jo være
en skæringsdato og det blev den 15/7, som var kendt lige fra den dag
tilmeldingen blev mulig.

Havde de så begyndt at flytte den grænse for nogen (tilbudsjæger) og ikke
for andre, ville det da først give problemer.

De meler en dato ud og holder fast i den, det er da det rigtige. Ydermere
har det været kendt lige side påske at Telmore ville komme med gratis
GPRS/MMS 1/7. Så der har været rig mulighed for at flytte hvis man ville
jagte dette tilbud.

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-07-03 10:17

>Havde de så begyndt at flytte den grænse for nogen (tilbudsjæger) og ikke
>for andre, ville det da først give problemer.

Jeg er ikke tilbudsjæger, flyttede mit nummer over til Telmore da det
alligevel skulle flyttes og da telmore så kørte et tilbud med 400 kr
taletid for 200 kr flyttede jeg det. Jeg fandt så senere ud af at man
kunne få GRPS og er lidt negativ over at jeg ikke kan/kunne få del i det
tilbud tiltrods.

> [...]
>har det været kendt lige side påske at Telmore ville komme med gratis
>GPRS/MMS 1/7. Så der har været rig mulighed for at flytte hvis man ville

Jeg vidste det fx ikke før at jeg havde valgt at få mit nummer flyttet
så jeg har altså ikke vidst det siden påske.
Flemming Jacobsen

Fra : Grethes

Dato : 28-07-03 14:52

Thunderbird[7100] <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev

> [...]
> taletid for 200 kr flyttede jeg det. Jeg fandt så senere ud af at man
> kunne få GRPS og er lidt negativ over at jeg ikke kan/kunne få del i det

Det forstår jeg godt du er lidt ærgelig over. Jeg flyttede til Telmore lige
efter påske, så jeg var da også lidt ærgelig, da jeg lidt senere så, man
kunne få det dobbelte for samme pris. Men det kan nu engang ikke hjælpe at
gå og være ærgelig og negativ over det. Så kan man jo ikke være andet.. Hvor
tit køber man ikke et eller andet til en pris......for så dagen efter at se
det nedsat til det halve. Tænk på den computer man købte for et år eller to
siden.....og, hvad man så kan få i dag for det halve. Sådan er vilkårene
bare.

Hilsen
Grethe

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-07-03 15:24

On Mon, 28 Jul 2003 15:52:26 +0200, "Grethes" <SPAMgrethes@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>siden.....og, hvad man så kan få i dag for det halve. Sådan er vilkårene

synes bare at 3 månders gratis GRPS er et rimeligt godt tilbud set i det
forhold at bare en times GRPS som regel koster "mindst" 360 kr i times
såfremt at man henter maksimalt.
Flemming Jacobsen

Fra : Grethes

Dato : 28-07-03 15:31

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:c8caiv4g9o7e57iu8sr3d504qjbnsa26m1@4ax.com...
> [...]

> synes bare at 3 månders gratis GRPS er et rimeligt godt tilbud set i det
> forhold at bare en times GRPS som regel koster "mindst" 360 kr i times

Nu har jeg ikke selv benyttet mig af det tilbud, da jeg ikke rigtig ved,
hvad jeg skal bruge det til. Og tænk, hvis man blev afhængig af det mens det
var gratis.

Hilsen
Grethe

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 28-07-03 15:46

On Mon, 28 Jul 2003 16:30:48 +0200, "Grethes" <SPAMgrethes@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>hvad jeg skal bruge det til. Og tænk, hvis man blev afhængig af det mens det

Tja blev jeg afhængigt af at være online mens at jeg var på farten så
ville jeg skam skifte til HSCSD så snart at gratis perioden udløb. Men
siden at jeg ikke får del af det alligevel kan jeg lige så godt holde
mig til HSCSD.
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Enøe

Dato : 28-07-03 20:29

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Jeg mailede til Telmore om hvordan man kunne komme til at få -400 som
Saldo.
> Eller rettere, min mor mailede.

Kedeligt at den er nået derned

> [...]
> kr.? Jeg kan bl.a. se, at der er foretaget 2 opkald á 1 time - efter at
> kontoen gik under 200 kr. - dette burde ikke være muligt iflg. jeres

Desværre hedder det sig at den lukkes når den kommer under -200KR dette vil
sige at
det kan være når som helst, saldokontrol siger mindre end 0KR

"Blandt de vigtigste fordele ved TELMORE er muligheden for negativ saldo
eller kortvarig
kredit. Du kan tale uden at have penge på din konto, men efter syv dage
eller en negativ
saldo på over 200 kr. lukkes din konto. Kontoen bliver først åbnet igen, når
du har en positiv
saldo. Ved lukning af din konto tillægger TELMORE et luknings- og
faktureringsgebyr på
50 kr. Du skal dog være opmærksom på forsinkelsen af taksering af dine kald,
hvilket
medfører at kald registreres indenfor ca. 24 timer."

Grunden, ja det er som andre sagde, TDC sender simpelthen ikke forbruget
hurtigt videre
de har det med at være lidt langsomme, derfor skriver Telmore heller ikke
noget præcist
beløb da de ikke kan love det.

Det er med at læse reglerne rigtigt, der er på INGTET tidspunkt lovet en
bestemt luknings
saldo.

Surt for din Søster, men desværre tror jeg ikke i kan forlange at Telmore
dækker denne udgift

Dennis
Ja jeg er Telmore kunde

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 21:58

> Du kan tale uden at have penge på din konto, men efter syv dage
> eller en negativ
> saldo på over 200 kr. lukkes din konto.

Hovsa, hovsa. Her står at den lukkes ved over 200 kr. - det vil jeg forstå
som ALT over 200 kr - og beløbet ~ -290 kr. har også været registreret.
Allerede dér klokker Telmore lidt i det...

// Troels

Fra : Fedt Mule

Dato : 29-07-03 15:54

On Mon, 28 Jul 2003 22:58:01 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Hovsa, hovsa. Her står at den lukkes ved over 200 kr. - det vil jeg forstå
>som ALT over 200 kr - og beløbet ~ -290 kr. har også været registreret.
>Allerede dér klokker Telmore lidt i det...

Troels, hvorfor har du ikke bare betalt? Og så til en anden gang, så
skal du nok overveje at smide din telefon i skraldespanden, når du er
så fattig, at du ikke engang kan sætte penge på din telefon.

ROLIG Troels, jeg driller bare. Jeg er HELT på din side!!!!! Jeg har
fattet fra dag 1, hvad dit indlæg går ud på!!

Pernille.

P.s. Jeg gad godt se dit ansigt lige nu!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-07-03 17:33

> P.s. Jeg gad godt se dit ansigt lige nu!

Ehm, hvorfor? ;)

// Troels

Fra : Fedt Mule

Dato : 29-07-03 18:34

On Tue, 29 Jul 2003 18:33:00 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Ehm, hvorfor? ;)
>
>// Troels

Fordi du har været lidt "ophidset" her på det sidste, med RETTE!!

Pernille.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 11:17

> Fordi du har været lidt "ophidset" her på det sidste, med RETTE!!
>
> Pernille.

Mit ansigt lige nu, er ret lykkeligt stemt *love*

// Troels

Fra : Kell Petersen

Dato : 16-08-03 17:44

Troels ...
Så opsig dit abonnement.
Du fordyrer det for os andre.
hvis de skal ansætte en til at besvare dine evindelige klager.

Grunden til din regning er vel besvaret ved at du ikke havde tilmeldt dig
Saldo kontrol , og udsvings kontrol , ellers nulstil din minut tæller hvert
kvartal.
Hvis du ikke mener at jeres ure går ens ...