Hjælp til Abit IC7-G
Fra : TJ

Dato : 26-07-03 18:21

Jeg har lige købt mig et abit ic7-g bundkort.
Problemet er at efter skiftet fra asus p4pe er temperaturen steget med 10
grader på cpu'en, den viser nu i bios'en

sys temperatur 28
cpu " 48
pwm " 32
og hvad er pwm for noget?

Ifølge speedfan steger den til 61 grader ved max load før 51 grader.
Den er total stabil ved disse temperature, skal jeg bare se bort fra dem og
nyde min næsten ny computer.
Ved begge bundkort er/var der flg. monteret=
3,06 Ghz cpu med zalman cnps7000-al-cu køler - 2 x 512 pc 2700 samsung - msi
gforce fx 5900 - 2 x seagate 80GB sata og er/var mont. i et thermaltake
xaserll a5000 kabinet.

Håber at der nogle der kan hjælpe med de lidt høje temperature.

MVH. Tom Jørgensen

ps. på forhånd Tak

Fra : Lars Krag

Dato : 27-07-03 09:25

"TJ" <falkevej@os.dk> skrev i en meddelelse ...

> Jeg har lige købt mig et abit ic7-g bundkort.
> Problemet er at efter skiftet fra asus p4pe er temperaturen steget med 10
> grader på cpu'en, den viser nu i bios'en

Jeg har også selv et IC7-G, og det er desværre et kendt problem at Abit's
interne probe viser alt for meget. Af én eller anden grund har Abit's ingeniører
tilsyneladende en anden opfattelse af hvordan den skal kalibreres end samtlige
andre fabrikanter. Mine cpu temperaturer ligger også en 10-15°C over hvad
de gjorde på mit P4PE.

Der er flere tråde om problemet inde på Abit's internationale supportforum.

> sys temperatur 28
> cpu " 48
> pwm " 32
> og hvad er pwm for noget?

Aner heller ikke hvad pwm måler, men min ligger altså nede på omkring 18°C
i bios, og chipset på omkring det samme som dit (svinger lidt med vejret).

> Ifølge speedfan steger den til 61 grader ved max load før 51 grader.
> Den er total stabil ved disse temperature, skal jeg bare se bort fra dem og
> nyde min næsten ny computer.

Jeg synes bare du skal nyde den, og ignorere temperatur målingerne. Så
længe den er 100% stabil er de jo heller ikke noget problem.

[snip]

/Lars

Fra : TJ

Dato : 27-07-03 09:46

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare du skal nyde den, og ignorere temperatur målingerne. Så
> længe den er 100% stabil er de jo heller ikke noget problem.
>
> [snip]
>
> /Lars

Takker..
Den vil jeg også gøre, iøvrigt et super bundkort

/Tom

Fra : Lars Krag

Dato : 27-07-03 10:16

"TJ" <falkevej@os.dk> skrev i en meddelelse ...

[snip]

> Takker..
> Den vil jeg også gøre, iøvrigt et super bundkort

No problem. Og vi bliver på ingen måde uenige om at det er et
kanon bundkort. Ikke siden mit TH7-II med PC1066 rdram har
jeg mærket så stor en forskel i reel performance ved opgradering.

/Lars

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 27-07-03 18:29

TJ wrote:
> [...]
> Problemet er at efter skiftet fra asus p4pe er temperaturen steget
> med 10 grader på cpu'en, den viser nu i bios'en

Jeg fandt lidt her omkring PWM,men om det har noget med den PWM på jeres
bundkort,aner jeg ikke?

klip
//Henrik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 27-07-03 18:30

Henrik Sørensen wrote:

> Jeg fandt lidt her omkring PWM,men om det har noget med den PWM på
> jeres bundkort,aner jeg ikke?
>
> klip
> //Henrik

Flot der Henrik...
Her er linket så
http://www.bit-tech.net/article/51/

//Henrik

Fra : TJ

Dato : 28-07-03 02:36

"Henrik Sørensen" <sam@gamesremovethis.dk> skrev i en meddelelse

> Flot der Henrik...
> Her er linket så
> http://www.bit-tech.net/article/51/
>
> //Henrik

Jeg fandt også det her på Abit's hjemmeside
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/faq_letter.jsp?pDate=2003%2F05%2F16&pQUESTION=What+is+the+%22PWM+temperature%22%3F+%28BD7-E+%2F+BH7+%2F+IC7+%2F+IC7-G+%2F+IS7-G+%2F+IS7+%2F+IS7-E+%29

/Tom

Fra : Lars Krag

Dato : 28-07-03 12:22

"TJ" <falkevej@os.dk> skrev i en meddelelse ...

> Jeg fandt også det her på Abit's hjemmeside

> [...]

Ok, så ved vi da hvad det er, men min er nu stadig ikke spor varm. Men det
behøver jeg jo så ikke at være ked af...

/Lars