MS Windows
briani 27239
Automatisk logon?
Fra : Mikkel

Dato : 26-07-03 16:27

Jeg har netop modtaget min nye Dell bærbare computer. Da jeg startede
computeren var Windows XP Home Edition lagt ind på, man skulle bare lige
angive brugernavn!

Jeg angav mit navn som brugernavn. Hver gang jeg starter computeren kommer
der en oversigt over brugere på computeren med et logo ud for brugernavnet!
Da det kun er mig der skal bruge computeren er det kun mig der står i denne
liste og jeg står i øvrigt med profilen "Administrator" så jeg skulle kunne
alle funktioner!

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får den automatisk til at logge ind, når
computeren tændes, for det er da lidt lige gyldigt at man skal vælge en
bruger, når der kun er én! Jeg har tidligere set mange andre computere med
XP på hvor den bare startede op, uden dette, så det må kunne ændres!

Jeg har kigget i Kontrolpanel > Brugerkonti men jeg kan ikke finde noget
relevant!

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-07-03 16:53

"Mikkel" <mikkeljensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne ændres!
>
> Jeg har kigget i Kontrolpanel > Brugerkonti men jeg kan ikke finde

Prøv at hente Tweak UI, der er et faneblad "Logon", hvor du kan sætte en
standardbruger
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/TweakUiPowertoySetup.exe

Du kan læse lidt på denne side:
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui
eller her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Tweak UI er en del af "Microsoft Powertoys for Windows XP"

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 18:02

In dk.edb.system.ms-windows, Mikkel wrote:

> [...]
>bruger, når der kun er én! Jeg har tidligere set mange andre computere med
>XP på hvor den bare startede op, uden dette, så det må kunne ændres!

Du kan hente TweakUI, som Søren foreslår, men Windows kan også selv
tage sig af det. Start -> Kør -> 'control userpasswords2'. Hvis du
fjerner hakket, der siger at brugere skal angive navn og kodeord, så
vil du, når du trykker OK, få en dialogboks, der spørger dig hvilken
bruger der skal logges på ved start.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)