DIV'er ved siden af hinanden
Fra : Jonas

Dato : 26-07-03 15:14

Hej NG

Sidder lige og pudsler med lidt weddesign og er faldet over et
problem ved brug af CSS og DIV'er.

Jeg har en side med nogle topbarer, et main-område og en bottom.
Main-områderne er opdelt i 3 felter, men jeg kan ikke få alle 3
til at stå på samme "linie". Alle felterne vil fylde en hel linie
i deres egen højde..

Altså - Hvordan får man dem til at stå ved siden af hinanden?

Et lille ekstra spørgsmål: jeg bruger en table til at indgrænse
siden til 800 px - kan det gøres lettere i CSS?

Mit problem kan findes på : http://www.facefear.dk/gc

Mvh Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael U. Hove

Dato : 26-07-03 15:26

Jonas wrote:
> [...]
>
> Et lille ekstra spørgsmål: jeg bruger en table til at indgrænse
> siden til 800 px - kan det gøres lettere i CSS?

http://www.glish.com/css/7.asp

mvh
/michael

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 26-07-03 15:40

Jonas <jonas@facefear.dk> skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>i deres egen højde..

>Altså - Hvordan får man dem til at stå ved siden af hinanden?

Ja, det er jo (efterhånden) ét af de klassiske problemer, når man
migrerer fra table-design til css-design.

Kig på

http://www.positioniseverything.net/thr.col.stretch.html

og

http://www.positioniseverything.net/ordered-floats.html

>Et lille ekstra spørgsmål: jeg bruger en table til at indgrænse
>siden til 800 px - kan det gøres lettere i CSS?

Den problemstilling er med i det nederste af ovenstående links.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : jopa

Dato : 26-07-03 16:27

Jonas wrote:
> Et lille ekstra spørgsmål: jeg bruger en table til at indgrænse
> siden til 800 px - kan det gøres lettere i CSS?

Måske noget a la dette

og CSS

#frame {
width:800px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top: 5px;
padding:0px;
text-align:left;
}

Tilret selv
--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jonas

Dato : 26-07-03 16:46

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Måske noget a la dette

> og CSS
>
> #frame {
> width:800px;
> margin-right:auto;
> margin-left:auto;
> margin-top: 5px;
> padding:0px;
> text-align:left;
> }

Tak Jopa - Det virker!

Problemet er stadig at få de 2 sidemenu'er ind i DIV'en frame.
http://www.facefear.dk/gc

De vil indstille sig efter hele sidens margin og ikke indordne sig
under "frame"'s mål.

Hvordan får man dem passet ind?