Skærme
Fijala 3554
AL732 og tekstklarhed
Fra : No1

Dato : 26-07-03 11:02

Jeg så en Acer AL732 in action i går. Teksten stod ikke ligeså klart som på
min Samsung 950p. Aceren sad med analog stik på et ældre TNT kort, er det
grunden til at teksten er mindre klar?

Jeg overvejer AL732 og Samsung 172B eller 172S. BTW hvad er egentlig "bedst"
B eller S? Jeg har ikke kunnet finde info om 172B på samsungs www sites. Er
172'erne responsive nok til spil? Er der nogen der har en head to head
sammenligning imellem de to skærme?

Fra : JRS

Dato : 28-07-03 12:11

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse
> Jeg så en Acer AL732 in action i går. Teksten stod ikke ligeså klart som

> min Samsung 950p. Aceren sad med analog stik på et ældre TNT kort, er det
> grunden til at teksten er mindre klar?

Den rigtige indstilling kan gøre meget, og så bliver billedet selvfølgelig
aldrig bedre end den bliver smidt ud af kortet .. TNT kort var ikke ligefrem
kort der var kendte for deres billedkvalitet, og så er det da også synd at
smide en digital skærm på med analog ...

MVH
JRS , Den tilfredse AL732 ejer

Fra : David T. Metz

Dato : 29-07-03 10:13

JRS kalligraferede, i news:bg303n$k9n7v$1@ID-160710.news.uni-berlin.de

> og så er det da også synd at smide en digital skærm på med analog ...

Ofte har det ingen betydning og i nogle test viser analogindgangen sig bedre
end digitalindgangen på visse skærme - så det er en noget ufunderet
generalisering.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-07-03 11:37

On Tue, 29 Jul 2003 11:12:44 +0200, David T. Metz wrote:

> [...]
>
> Ofte har det ingen betydning og i nogle test viser analogindgangen sig bedre
> end digitalindgangen på visse skærme - så det er en noget ufunderet

I dag er VGA porten optimeret til TFT og flere TFT fabrikanter har også
optimeret deres VGA tilslutning - hvilket bla. også fremgår af Anadtech's
test af diverse Samsung TFT skærme, hvor de tilsluttes både via DVI og VGA
og bagefter sættes op imod hinanden - og på visse punkter er VGA
tilsutningen bedre end DVI, der til gengæld på andr epunkter er overlegen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : JRS

Dato : 29-07-03 12:16

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og bagefter sættes op imod hinanden - og på visse punkter er VGA
> tilsutningen bedre end DVI, der til gengæld på andr epunkter er overlegen.

Tja.. Jeg har faktisk en af de AL732'ere hvor DVI'en er i stykker og laver
dansende røde prikker på skærmen ved nogle farver.. Men har dog valgt at
bruge DVI frem for D-sub alligevel da jeg her slipper for dens evindelige
Auto adjust hver gang man skifter opløsning .. Og det er ikke lige hver gang
den fatter at adjuste rigtigt, så billedet måske sidder halvejs udenfor
skærmen .. Så må man lige adjuste en gang til.. Godtnok har jeg ferie, men
den slags er min tid sq for kostbar til

MVH
JRS

Fra : Harald

Dato : 29-07-03 12:18

"JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmen .. Så må man lige adjuste en gang til.. Godtnok har jeg ferie, men

Jeg har hørt flere der nævner at der skal auto adjustes hver gang man
skifter opløsning, men hvorfor egentlig, jeg har en Acer AL718 og den husker
sin adjust i de forskellige opløsninger fra sidste gang så den skifter bare
uden bøvl.

/HK

Fra : JRS

Dato : 30-07-03 16:41

"Harald" <news@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
husker
> sin adjust i de forskellige opløsninger fra sidste gang så den skifter

Det gør min ihvertfald ik :-|

MVH
JRS