MS Windows
briani 27239
Q: Kan man skifte bundkort uden at skulle ~
Fra : --=Stone=--

Dato : 26-07-03 10:34

Jeg har efterhånden skiftet bundkort et par gange mens jag har haft Win XP,
og har hver gang skulle reinstallere.
Kan det ikke lade sig gøre at omgåes dette ??
Jeg har pt. Raid ( HW ) kørende, hvor Win Xp ligger på en partion, og har
tænkt mig at over føre dette Raid til mit nye bundkort kan jeg det uden re
installation. ???

TIA

--
--=Stone=--

Fra : Jens

Dato : 26-07-03 12:54

"--=Stone=--" <sejl@FJERNsurfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har pt. Raid ( HW ) kørende, hvor Win Xp ligger på en partion, og har
> tænkt mig at over føre dette Raid til mit nye bundkort kan jeg det uden re
> installation. ???

Man skal ikke spøge med xp`s drivere, en reinstall er den bedste måde ved
udskiftning af en så vital del som bundkortet.

Lav dine raid på diske har med OSet at gøre, så kan de flyttes.

Mvh Jens

Fra : --=Stone=--

Dato : 26-07-03 14:34

"> Lav dine raid på diske har med OSet at gøre, så kan de flyttes.

Okay , og hvad er det så ?? hvis jeg må spørge dumt ?

--
--=Stone=--

Fra : Jens

Dato : 26-07-03 18:56

"--=Stone=--" <sejl@FJERNsurfmail.dk> skrev i en meddelelse

> "> Lav dine raid på diske har med OSet at gøre, så kan de flyttes.
>
> Okay , og hvad er det så ?? hvis jeg må spørge dumt ?

Ja det er tosset skrevet da......... sorry.

Det jeg mener er, hav en disk med din windows, og nogle andre med raid, ved
udskiftning af vitale dele er en reinstall altid bedst, men det er uholdbart
hvis der er store raid`s involveret jo.

Det er ikke særligt fikst at køre rais på systemdisken, efter min mening.

Mvh Jens

Fra : --=Stone=--

Dato : 27-07-03 15:31

> [...]
> hvis der er store raid`s involveret jo.
>
> Det er ikke særligt fikst at køre rais på systemdisken, efter min mening.

OK ! så er jeg med igen

Du har ret, men jeg syntes nu at når man har et raid kørende, hvorfor så
ikke booste sit OS ved at ligge det på en lille partion ( 10 GB ) på det
raid ( og så lave det i Fat32, så den partion kan formateres ).

--=Stone=--

Fra : Jens

Dato : 27-07-03 15:54

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret, men jeg syntes nu at når man har et raid kørende, hvorfor så
> ikke booste sit OS ved at ligge det på en lille partion ( 10 GB ) på det
> raid ( og så lave det i Fat32, så den partion kan formateres ).

Det er langt bedre at sætte en GB ram ekstra i maskinen, og så spare varmen
fra de diske..........

Mvh Jens

Fra : --=Stone=--

Dato : 27-07-03 16:14

> Det er langt bedre at sætte en GB ram ekstra i maskinen, og så spare
varmen
> fra de diske..........

Maybe, men også dyrer, lige nu da jeg jo har diskene... og ram jo ikke
lige frem er nede i pris, og slet ikke dem jeg skal have ( DDR400 Dual )

--=Stone=--

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 07:00

> [...]
> tænkt mig at over føre dette Raid til mit nye bundkort kan jeg det uden re

Jeg har nogle gange skiftet bundkort med XP der så ikke ville køre,
jeg geninstallerede ikke, men reparerede og det virker fint
Mvh. John