Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ny Canon G3 kr. 3.100,-
Fra : thomas

Dato : 26-07-03 10:00

???? - så er det, at jeg er forvirret!

Jeg vil købe et G3, og tjekker www.edbpriser.dk hvor laveste pris er kr.
4.989,-

Så roder jeg mig ind på en amerikansk side - her er prisen 464 $ - eller
3.100,-

http://www.beachcamera.com/shop/Product.asp?sku=CNPSG3

Hvad sker der? - Nogle der kender vilkårene? - faldgrupper? - evt. dette
foretagende????

Jeg syns da at kr. 1.900,- - fragt er en vild besparelse (og kunne finde på
at købe en 300 $ tilbehørspakke samme sted, der også er billig)

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 26-07-03 10:10

Hej

Du skal være opmærksom på told. Bliver dit kamera nappet i tolden forsvinder
en *pæn* del af besparelsen. Derudover skal du undersøge garantiforholdene -
da jeg hørte Canon DK, ville de kun dække kameraer købt i Europa under
garantien.

Men, undgår du tolderne og sker der ikke noget med kameraet, så er det jo
fedt!

Mvh. Martin

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 26-07-03 10:12

"thomas" <fjerndettEthomas@sook.dk> wrote in message
> [...]
> 4.989,-
>
> Så roder jeg mig ind på en amerikansk side - her er prisen 464 $ - eller

Så skal du lige huske at den kan blive snuppet i tolden. Jeg ved ikke om der
er specielle regler for kameraer, men ellers skal der jo lige lægges 25%
moms til og evt. told, og så et gebyr til toldvæsenet for at beregne
beløbet. Så du kan ende med en noget højere pris. Der vil stadig være en
besparelse (medmindre den evt. told er høj, hvad jeg ikke ved om den er),
men den vil ikke være de 1900,-.

mvh. Lars

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-07-03 11:05

Hej

Så vidt jeg husker er der 6% told på digital kameraer (tjek lige hos told og
skat).

Så beregningen bliver:

Kamera 3100
Fragt ca. 200
moms 825
Told 198

Samlet 4328

Hertil skal ligges det beløb som de tager for at beregne ovenstående, og
evt. fragtudgifter, hvis kameraet går i stykker og skal derover og blive
repareret...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
"Lars H. Pedersen" <justfornewsgroups@fjerndettehotmail.com> wrote in
message news:3f2245f7$0$32466$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 26-07-03 14:05

On Sat, 26 Jul 2003 12:04:57 +0200, René Ernst Nielsen wrote:

> [...]
>
> Hertil skal ligges det beløb som de tager for at beregne ovenstående, og
> evt. fragtudgifter, hvis kameraet går i stykker og skal derover og blive

Korrekt bortset fra at der ikke er told på digitale kameraer.
Sandsynligheden for at en pakke fra udlandet (dvs fra et ikke EU-land)
bliver fanget i tolden er vist tæt på 1 - dvs der skal altid betales
moms - også af porto osv

Se evt. tarif nr 8525.40.11 00 hos Told & Skat:
<http://vita.toldskat.dk/vita.htm>

--
/Jesper - OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Once...in the wilds of Afghanistan, I lost my corkscrew, and we were
forced to live on nothing but food and water for days. - W. C. Fields

Fra : Bjarne

Dato : 26-07-03 15:18

"thomas" <fjerndettEthomas@sook.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg syns da at kr. 1.900,- - fragt er en vild besparelse (og kunne finde

> at købe en 300 $ tilbehørspakke samme sted, der også er billig)

Hej Thomas...

Jeg er selv igang med samme overvejelser omkring køb af kamera i USA.

I Danmark er butikspriserne ca. DKK 6.300 (USD 962), og man kan købe
kameraet i en dansk internetbutik til omkring DKK 5.100 (USD 779).

Hvis man vælger at købe samme kamera i en butik i USA (for eksempel Fry's,
Best Buy eller B+H) er prisen ca. USD 600 (DKK 3.930).

Vælger man at købe kamaraet i en amerikansk interbutik varierer prisen
meget. De laveste starter fra USD 409 (DKK 2.678) og går op til
butikspriserne på ca. USD 600 (DKK 3.930).

Det vil sige at prismæssigt, er det en fordel, at købe kameraet i USA. Jeg
vil dog ikke vælge at købe kameraet i den billigste internetbutik, men
forsøge at finde en internetbutik med et godt omdømme (og dermed dyrere
varer). Derudover er det nogle gange svært at gennemskue, hvad de billigste
butikker leverer til prisen. Det jeg har på fornemmelsen er, at de billigste
butikker kun sælger selve kameraet - og så kan du efterfølgende købe batteri
og oplader! Er jeg helt galt på den, så vil jeg da gerne høre fra andre.

Som udgangspunkt får man i Danmark til de nævnte priser kameraet (naturligt
nok) men også 32Mb hukommelseskort, batteri og oplader. Der er mere end
usikkert, at disse dele følger med ved de laveste priser i de amerikanske
internetbutikker.

I forhold til brug af kameraet i Danmark er der på Canons produkter ingen
garantiforpligtelser i Danmark. Det vil sige, at går kameraet i stykker,
skal det indleveres til butikken i USA. Andre varemærker har muligvis
worldwide garanti. Derudover medfølger der ingen dansk manual ved køb i USA.
Manualen kan købes hos Canon Danmark til ca. DKK 400.

Med hensyn til teknikken, så er der ingen hindringer i at købe kameraet i
USA og bruge det i Danmark - lige bortset fra, at du skal have sat et nyt
stik på opladeren.

Jeg har overvejet at købe mit kamera i http://www.bhphotovideo.com

/Bjarne

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 26-07-03 15:40

On Sat, 26 Jul 2003 16:17:52 +0200, Bjarne wrote:

> [...]
> og oplader! Er jeg helt galt på den, så vil jeg da gerne høre fra andre.

Det lyder rigtigt nok!
Så kunne man jo fristes til at tænke: OK - så køber jeg bare kameraet
hos et af de billige steder og køber batteri, lader osv et andet sted.
MEN nej - "pludseligt" har de ikke kameraet på lager alligevel, men kan
måske nok skaffe det hvis du lige køber noget tilbehør samtidigt.
Og priserne på dette tilbehør er HØJE - og så er du lige vidt.
(og prøv at forestille dig hvad der kan ske hvis kameraet går i stykker
og skal sendes retur til butikken - hvor ligeglade tror du de er med dig
i lille Danmark?)

Ovenstående er hvad jeg har kunnet erfaret igennem amerikanske
newsgroups hvor spørgsmålet tit er oppe og vende.

Så hellere købe hos et af de seriøse steder hvor man får hvad man
betaler for.

> [...]
> worldwide garanti. Derudover medfølger der ingen dansk manual ved køb i USA.
> Manualen kan købes hos Canon Danmark til ca. DKK 400.

Nikons politik er magen til hvad angår digitale kameraer - købt i USA =
garanti i USA.

> Med hensyn til teknikken, så er der ingen hindringer i at købe kameraet i
> USA og bruge det i Danmark - lige bortset fra, at du skal have sat et nyt
> stik på opladeren.

Nej det burde ikke give problemer - måske mangler den danske menu, men
de fleste kan vel også klare sig med den engelske.

> Jeg har overvejet at købe mit kamera i http://www.bhphotovideo.com

www.adorama.com er også en butik med et godt ry - priserne er stortset
identiske med B-H Photos.

Fra : Bjarne

Dato : 26-07-03 23:13

> www.adorama.com er også en butik med et godt ry - priserne er stortset
> identiske med B-H Photos.

Hej Jesper...

Har du handlet hos www.adorama.com - eller har du "bare" hørt?

/Bjarne

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 27-07-03 09:51

On Sun, 27 Jul 2003 00:13:17 +0200, Bjarne wrote:

> Hej Jesper...
>
> Har du handlet hos www.adorama.com - eller har du "bare" hørt?
>
> /Bjarne

En kammerat har købt nogle ting for mig da han var i New York, så nej -
jeg har ingen direkte erfaring med dem. Prøv evt at kikke lidt i
rec.photo.* grupperne - der er mange der kan anbefale gode netbutikker.

--
/Jesper - Replace invalid with dk if replying by email!

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and
say the opposite.              -- Sam Levenson