MS Windows
briani 27239
lukke-standard-instillingen for XP ?
Fra : Kim

Dato : 26-07-03 08:19

Efter en ren ny installation af min XP Pro er den begyndt at
når jeg lukker ned med Start - Luk computeren at vise et vindue
med en rulle-bjælke med Log af - Luk computeren - Genstart
eller standby ligesom in Win NT/2000, istedet som den gjorde
sidst hvor der kom et vindue med 3 options, Standby - Luk -
Genstart, hvad jeg tror er standard-instillingen for XP.
Hvordan kan jeg få denne lukke-standard-instillingen for XP
tilbage igen, hvis man kan ?

Mvh Kim

Fra : "

Dato : 26-07-03 08:22

Kim wrote:
> [...]
> Genstart, hvad jeg tror er standard-instillingen for XP.
> Hvordan kan jeg få denne lukke-standard-instillingen for XP

Nu har du vel ikke gjort den til medlem af et domæne ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 09:45

In dk.edb.system.ms-windows, "< : \)\)\)\) ><" <><@NoSpam.xx> wrote:

>Nu har du vel ikke gjort den til medlem af et domæne ?

Laver den om på det Kim nævner, hvis man er medlem af et domæne?
Hvad er grunden til det?

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Jens

Dato : 26-07-03 12:58

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Laver den om på det Kim nævner, hvis man er medlem af et domæne?
> Hvad er grunden til det?

At en DC er en w2k eller w2k, eventuelt en NT maskine, som ikke har XP`s
brugerflade, men xp har de andres indbygget.

Når man logger på et domæne er det jo en decentral validering af bruger og
pass, og skærmen ser ud som det er bestemt den skal se ud fra
domænekontrolleren.

Mvh Jens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 17:51

In dk.edb.system.ms-windows, Jens wrote:

> [...]
>
>Når man logger på et domæne er det jo en decentral validering af bruger og
>pass, og skærmen ser ud som det er bestemt den skal se ud fra

Nå, ok, jamen tak for det. Betyder det noget hvordan det ser ud?

Fra : Jens

Dato : 26-07-03 18:51

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, ok, jamen tak for det. Betyder det noget hvordan det ser ud?

Ikke udover at det jo er en begrænsning i brugerretten hvis den er sat til
et uønsket layout fra en server.

Mvh Jens

Fra : Kim

Dato : 26-07-03 17:34

"< : )))) ><" <@NoSpam.xx> skrev
> Nu har du vel ikke gjort den til medlem af et domæne ?

Øøhh.. hvordan finder man ud af det ud når alt er installeret ?

Jeg er på nettet via en fælles 2Mbit forbindelse i vores
boligforening.

Mvh Kim

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 17:56

In dk.edb.system.ms-windows, Kim wrote:

>Øøhh.. hvordan finder man ud af det ud når alt er installeret ?

Du kan se det under: System Properties (Win+Break) -> Computer Name ->
Change -> Member of Domain/Workgroup.

Fra : Kim

Dato : 27-07-03 08:20

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev
> Du kan se det under: System Properties (Win+Break) -> Computer Name ->
> Change -> Member of Domain/Workgroup.

Okay der. Den er medlem af en arbejdsgruppe : KABELNETTET

Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 27-07-03 10:16

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Okay der. Den er medlem af en arbejdsgruppe : KABELNETTET

Er der ikke et domæne på kabelnettet.dk ?

Mvh Jens

Fra : Kim

Dato : 27-07-03 17:42

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev

> Er der ikke et domæne på kabelnettet.dk ?

Aner det ikke. Vi fik at vide at gøre det poå denne måde
med en arbejdsgruppe.

Mvh Kim

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 09:42

In dk.edb.system.ms-windows, Kim wrote:

>Hvordan kan jeg få denne lukke-standard-instillingen for XP
>tilbage igen, hvis man kan ?

Kontrolpanelet -> User Accounts -> Change that way users log on or off
-> Sæt et hak i "Use the Welcome screen".

Fra : Kim

Dato : 26-07-03 17:37

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev
> Kontrolpanelet -> User Accounts ->

Denne option her er dig hos mig ingen options overhovedet,
inde i Brugerkonti.

>Change that way users log on or off
> -> Sæt et hak i "Use the Welcome screen".

Som sagt her er 100 % tomt.

Mvh Kim

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 17:57

>Som sagt her er 100 % tomt.

Hmm ok, så er jeg da spændt på at høre om det har noget med et
eventuelt domæne at gøre.

Fra : Kim

Dato : 27-07-03 08:23

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev

> Hmm ok, så er jeg da spændt på at høre om det har noget med et
> eventuelt domæne at gøre.

Som sagt er den medlem af en arbejdsgruppe : KABELNETTET.

Og den virker perfekt online of offline

Mvh Kim