Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Endte med et G3..
Fra : Pyrus

Dato : 26-07-03 07:42

Jf. tidligere indlæg d. 250703, hvor jeg ønskede respons på spørgsmålet
vedr. G3 eller ej..

Endte med at jeg stod i kamerabutikken "Digital4U". Måtte slippe 4989.- og
det er vel ik så galt, men der fulgte bare kun den tyske manual med. Har
hentet den engelsksproget på nettet, men nogen der evt. har en dkversion
liggende på computeren vil jeg med kyshånd modtage den i min indbakke
(Ikke mindst til glæde for min fader, der også købte et kamera magen til)

Første oplevelse af kameraet er at det er kvalitet. Lækker forarbejdning og
det føles næsten som at holde et "rigtigt" (læs SLR) kamera i hånden. Har
taget de første billeder og kvaliteten er overraskende god. Selv på den
digitale zoom. Eneste anke er bare at autofocus'en er forekommer mig lidt
langsom. I hvert fald ikke tilnærmelsesvis så hurtig som min gamle Nikon
F90X.

Nu har jeg ikke nærstuderet den tyske manual (gæt selv hvorfor ), men vil
lige høre om kameraet har en programindstilling så jeg kan se kameraets
blænde og lukkertid inden optagelsen blir skudt. Ved godt at værdierne står
kort på displayet inden skuddet går, men kan det ikke lade sig gøre at se
både lukkertid og blænde idet jeg peger kameraet på et motiv? Selvfølgelig
med henblik på selv at ændre tiderne / blænden til noget mere foretrukket?
Kan selvfølgelig bare slå over på manuel, men hjælpen fra en lysmåler ville
ikke være i vejen.

Mon ik der skulle sidde mindst én i gruppen, der kan hjælpe?

Vh Bo..

Fra : Altum

Dato : 26-07-03 14:08

"Pyrus" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige høre om kameraet har en programindstilling så jeg kan se kameraets
> blænde og lukkertid inden optagelsen blir skudt.

Nej det er der desværre ikke, og som du ganske rigtigt skriver vises bl/tid
på skærmen efter du trykker på halvt ned på udløserknappen.

Jan

Fra : Jacob

Dato : 26-07-03 16:45

"Pyrus" <ingen@mail.dk> wrote in message
> Jf. tidligere indlæg d. 250703, hvor jeg ønskede respons på spørgsmålet
> vedr. G3 eller ej..

Tillykke, er også meget glad for mit (G5)

Gav 4600 for det inkl. taske i Asien, selv dansk gui var inkluderet

> [...]
> langsom. I hvert fald ikke tilnærmelsesvis så hurtig som min gamle Nikon

Evt., hvis du ikke har fundet det, kan du slå Kontinuert AF (default) fra
til Enkelt, det forsinkede mit temmlig meget i nogle situationer.

Mvh. Jacob

<snip>

Fra : Torben

Dato : 27-07-03 15:50

"Pyrus" <ingen@mail.dk> wrote in message
snip
> [...]
> liggende på computeren vil jeg med kyshånd modtage den i min indbakke
> (Ikke mindst til glæde for min fader, der også købte et kamera magen til)

hvis du nu har 350,- i overskud, kan du jo smutte ned i den lokale fotobutik
og bede dem bestille dig en dansk manual

mvh Torben

Fra : Pyrus

Dato : 27-07-03 18:28

> hvis du nu har 350,- i overskud, kan du jo smutte ned i den lokale
fotobutik
> og bede dem bestille dig en dansk manual.

-Efter 48 timers intens samvær med kameraet er det meste vist ved at være på
plads.

Vh Bo..