T3: Hvordan kan det lade sig gøre? *SPOILE~
Fra : Pipeline

Dato : 26-07-03 00:48

Sikke da en najs film!
Undrede mig dog over følgende: General Brewster arbejder på et top hemmeligt
projekt, som skal styre hele Amerikas våbenarsenal. Jeg kunne forestille mig
at det er rimeligt svært at skaffe sig adgang til den bygning hvor projektet
udvikles, men vi ser jo Arnold og slænget komme vadende ind med en håndfuld
våben under armen. Hvordan kan det lade sig gøre? De kan jo selvfølgelig
have skudt sig vej ind, men mon ikke at der ville være diverse alarmer der
gik i gang når der var ulovlige indtrængende? Det virkede da ikke som om at
folkene i computerrummet var klar over at der var ubudne gæster.

--

Hilsen/Regards
Pipeline

Fra : Madmanden

Dato : 26-07-03 08:21

Pipeline wrote:
> [...]
> var ulovlige indtrængende? Det virkede da ikke som om at folkene i
> computerrummet var klar over at der var ubudne gæster.

Ja, det undrede jeg mig også over. Tror dog bare, at man skal tage det som
en del af oplevelsen. :)

Fra : Martin Møller

Dato : 26-07-03 10:57

"Madmanden" <madmanden@oncableREMOVETHIS.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det undrede jeg mig også over. Tror dog bare, at man skal tage det som
> en del af oplevelsen. :)

Der er SÅ mange ting i den film der halter.

Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-07-03 14:05

"Pipeline" <FJERN_DETTEng1@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> folkene i computerrummet var klar over at der var ubudne gæster.

Jeg sad også og forventede den obligatoriske scene, hvor hovedpersonerne, i
kamp med tiden, skal forsøge at snige sig forbi en kværulerende vagt, men
*vupti* var vi i kontrolrummet i stedet. Det var en lidt grov elipsering. I
samme boldgade irriterede det mig en smule, at Arnold bare dukkede op ved
dyreklinikken. Vi kan naturligvis formode, at Brewster i fremtiden har
henvist ham til mødestedet, men igen virkede det som et lidt voldsomt
spring. Ikke noget med at lede efter adressen, finde et kort eller på anden
måde opbygge en spænding.

Alt i alt var jeg dog ganske tilfreds. Filmen gav mig det forventede og
hverken mere eller mindre. Den er repeterende, genbruger de obligatoriske
motiver og vender sig til tider mod det selvparodierende, men alt andet
ville også være overraskende for tredje film i en række, der hver gang er
skåret over nogenlunde de samme grundelementer.

--
Jens Thomsen

"Cinema is imperfection. You work very hard, and every day you fail"
- Charlton Heston

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-07-03 14:15

Jens Thomsen wrote:

> [...]
> henvist ham til mødestedet, men igen virkede det som et lidt voldsomt
> spring. Ikke noget med at lede efter adressen, finde et kort eller på anden

Ja, det kunne egentlig have været meget sjovt hvis han havde fundet
adressen i telefonbogen

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-03 15:24

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> henvist ham til mødestedet, men igen virkede det som et lidt voldsomt
> spring. Ikke noget med at lede efter adressen, finde et kort eller på

Uha, hellere det end som i End of Days hvor han (ret pudsigt) gætter navnet
på pigen - hele biografen sad og skraldgrinede af den scene

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-07-03 10:56

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, hellere det end som i End of Days hvor han (ret pudsigt) gætter
navnet
> på pigen - hele biografen sad og skraldgrinede af den scene

EoD er nok også den ringeste Schwarzenegger-produktion, jeg endnu har lagt
min søvndrukne synsorganer på. Faktisk så syntes jeg, at den var SÅ elendig,
at jeg forgæves forsøgte at overbevise omgangskredsen om, at den i
virkeligheden var dybt undervurderet - bare sådan for, at jeg ikke skulle
være den eneste, der følte mig dum over at have betalt for at se den i
Imperial.

--
Jens Thomsen

"You can't really dust for vomit."

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-07-03 11:57

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
> virkeligheden var dybt undervurderet - bare sådan for, at jeg ikke skulle
> være den eneste, der følte mig dum over at have betalt for at se den i

Det holder da for hårdt at Arnold giver El Diablo en god røvfuld

den mand kan bare alt

Mvh. Martin

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-07-03 12:27

Jens Thomsen wrote:
> [...]
> virkeligheden var dybt undervurderet - bare sådan for, at jeg ikke skulle
> være den eneste, der følte mig dum over at have betalt for at se den i

Da den kom op i biografen blev jeg også tigget og tigget af kæresten
(som er nærmest hysterisk Arnold-fan) om at den skal vi ind og se.
"Hvornår skal vi se End Of Day? hva? hva? hva?"

Det første hun sagde da vi forlod biografen var "Du holder bare kæft!"

Jeg kunne ikke lade være med at smågrine lidt

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-07-03 15:56

> [...]
> virkeligheden var dybt undervurderet - bare sådan for, at jeg ikke skulle
> være den eneste, der følte mig dum over at have betalt for at se den i

Hørt! Den var godt nok elendig!

Kun Al Pacino kan spille the all-time super ultimate extreme mega evil
motherfucker overbevisende. :)

Gabriel Byrne go home....

Fra : PerX ...

Dato : 27-07-03 02:56

In article <UkjUa.38490$Kb2.1546280@news010.worldonline.dk>,
FJERN_DETTEng1@odeu.dk says...
> [...]
> gik i gang når der var ulovlige indtrængende? Det virkede da ikke som om at
> folkene i computerrummet var klar over at der var ubudne gæster.

Alle computerne var jo stået af. Så alarmer virkede sikkert ikke, og døre
var gået op - de er nok bare gået ind :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 12:08

> [...]
at
> folkene i computerrummet var klar over at der var ubudne gæster.

Tja.... Filmen har 46 fejl... Prøv at se denne link:

http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=2968

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-07-03 16:06

"Tommy Jensen" <viborg_dk(a)mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> håndfuld
> at
> >

> Tja.... Filmen har 46 fejl... Prøv at se denne link:

Ja jeg ved ikke om ham der har skrevet det her er sandhedsvidne :) Men han
lyder til at vide hvad han taler om:

Factual error: When John asks Terminator whether "Hasta la vista, baby"
rings a bell, Terminator tells him that was a different "T-101." This
nomenclature is incorrect: Terminator is a Cyberdyne Systems Series 800
Model 101, also referred to as a T-800 (in this film he's a T-850). "T-101"
is a bastardized combination of model and series numbers, and is
inconsistent with what appears in both other films. 800 and 101 are both
numbers that refer to the "Arnold" terminator (model and series,
respectively). But the "T" prefix is supposed to be followed by the model
number (800), not the series (101). It's like referring to a Ford F-150 STX
as an "F-STX." Even if what is meant can be inferred, it is a technical
error, the kind the terminator would never make (especially in referring to
itself). Submitted by rbryant73

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 16:19

> [...]
> as an "F-STX." Even if what is meant can be inferred, it is a technical
> error, the kind the terminator would never make (especially in referring

Jeg synes det er godt klaret, at den hjemmeside kan kende til hvad
modellerne og serienumrene heder på maskiner der ikke er opfundet endnu,
rimelig godt klaret!

Gad vide om de kan fortælle hvad de fremtidige Toyota modeller kommer til at
hede også...?!

Jeg synes at nogle af de ting de kommer med, der er de lidt for dygtige! Så
snart man taler om Sci-fi film er der jo ingen problemer med at finde fejl.

Det kan være sjovt at se de "grove" fejl der er, såsom at skuespilleren har
gul trøje med rødt mærke på det ene sekund, og gul trøje med brunt mærke det
andet sekund. Men at bruge tid og kræfter på evt. fejl ved modelnummer af en
robot, og hvad den burde hede i stedet for, det synes jeg bare er dumt, for
det har ingen betydning for filmen "what so ever"!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-07-03 16:27

> [...]

for
> det har ingen betydning for filmen "what so ever"!

Ikke i sig selv, men..

De bedste filmfolk er som regel dem der går meget op i detaljer, og for dem
er der heller ingen grund til at lave sådan en fejl. Det GØR filmen ringere,
selvom det kun er fans der krummer tæer.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 20:04

> [...]
> er der heller ingen grund til at lave sådan en fejl. Det GØR filmen
ringere,
> selvom det kun er fans der krummer tæer.

Måske, måske ikke...

Tag en film som Titanic, ikke en film for mig, men den vandt da, var det 6
eller 7 Oscar? Den har op imod 50 fejl, så kritikerne mener åbenbart ikke at
fejl som dem der kommer frem på siden som moviemistakes.com ikke har
betydning.

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : PerX ...

Dato : 28-07-03 12:59

In article <3f24221f$0$32433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Tommy
Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> says...

> [...]
> eller 7 Oscar? Den har op imod 50 fejl, så kritikerne mener åbenbart ikke at
> fejl som dem der kommer frem på siden som moviemistakes.com ikke har

Det er jo fordi det meste af det på moviemistakes er continuity fejl som
er svære at undgå, og som regl er ret ligegyldige for filmen.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 28-07-03 18:32

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er jo fordi det meste af det på moviemistakes er continuity fejl som
> er svære at undgå, og som regl er ret ligegyldige for filmen.

Jeps... og desuden er op til halvdelen ikke gyldige.. tag f. eks denne i T3:

Continuity: When Arnold Schwarzenegger is hitting Kristanna Loken with the
fire extinguisher she puts her fist up and punctures it so Arnold
Schwarzenegger chucks it down on the floor. We see it on the floor again,
but when Arnold is running towards Kristanna you see where the extinguisher
was but now it has vanished.

.... jeg så lige filmen anden gang idag og det er jo tydeligt at efter
ildslukkeren rammer jorden glider den ud til kant-panelerne, og ved næste
angle, når kameraets view ikke helt ud til kant-panelerne i den hallway de
står i, hvilket er begrundelsen for at man ikke kan se ildslukkeren.... og
sådan er det med mange af de fejl på Moviemistakes.... så jeg mener heller
ikke man skal tage den side helt seriøs :)

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 30-07-03 20:15

In article <3f255e18$0$24711$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...

På et tidspunkt kommer der sikkert www.moviemistakesmistakes.com ;)

Fra : PerX ...

Dato : 28-07-03 12:55

In article <3f23ed3f$0$32508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Tommy
> [...]
> robot, og hvad den burde hede i stedet for, det synes jeg bare er dumt, for
> det har ingen betydning for filmen "what so ever"!

Det havde det jo så for ham som skrev ind. Bare fordi vi ikke tænker så
meget på det kan det jo have været noget som sprang lige i synet på ham
og ødelagde hans oplevelse. Folk lægger jo vægt for på forskellige ting.