Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IXUS V2, hvad er max mulig CF-kort
Fra : Lars Kristensen

Dato : 25-07-03 23:32

Hej NG

Er der en som vil hjælpe en amatør som jeg, med valg af CF-kort?

Jeg har lige købt en IXUS V2, og vil nu købe et større CF-kort, der var
nemlig kun et 8 mb. med kameraet. Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig
med følgende tvivl:
Jeg ønsker det største og hurtigste CF-kort som kameraet kan håndtere.
(128 mb er max ifølge manualen og det skal være CF-kort type 1). Hvordan ser
jeg forskel på CF-kort type 1 og 2?

Er Kingston f.eks. et hurtigt kort, og hvad er der forskel på Kingston
CF/128 til kr. 377,- og CF/128-s til kr. 565,-? Fundet hos
http://www.itbutikken.dk

Ekstra batteri af typen: NB-1LH, 3,7 V, 840 mAh. sælges til kr. 413,- hos
http://www.itbutikken.dk. Findes det, nogen her i NG bekendt, meget
billigere andre steder?

Mvh Lars

Fra : NISC

Dato : 26-07-03 07:05

On Sat, 26 Jul 2003 00:31:34 +0200, "Lars Kristensen"
<97481133@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>http://www.itbutikken.dk
>
>Ekstra batteri af typen: NB-1LH, 3,7 V, 840 mAh. sælges til kr. 413,- hos

Prøv http://www.batterier.dk/

MHT CFkort er ridata hurtigst i den billige ende. 128 mb som max i
ixsus? Lån et større kort og se om det dur!
nisc

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-07-03 08:57

Lars Kristensen wrote:
> Jeg ønsker det største og hurtigste CF-kort som kameraet kan
> håndtere. (128 mb er max ifølge manualen og det skal være
CF-kort
> type 1). Hvordan ser jeg forskel på CF-kort type 1 og 2?

Type 2 er f.x. microdrive, der er lidt tykkere - alm kort er
altid type 1

Du skal ikke hænge dig i at der står max 128 mb i manualen -
CF-kort
bruger et IDE interface, der ikke sætter nogle grænser, så der
skulle
ikke være noget i vejen for at bruge et større - bare det er type
1

I manualen til mit tidligere A40 stod der også max 128 mb, men et
256 mb Kingston virkede fint.

Hastigheden spiller vist ikke den store rolle i kameraer i den
prisklasse.

Man skal vist op i den dyre ende for at man kan mærke forskel ved
alm. brug.

www.batterier.dk

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Pyrus

Dato : 26-07-03 09:16

>Hvordan ser jeg forskel på CF-kort type 1 og 2?

Type 2 er f.x. microdrive, der er lidt tykkere - alm kort er
altid type 1<

Vil det sige at de "hurtige" CF-kort er type 1 eller?

Har et G3 og har det nogen praktisk betydning i det hele taget hvorvidt man
vælger det hurtige eller langsomme?

Bo..

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-07-03 09:58

<97481133@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har lige købt en IXUS V2

Dejligt lille kamera, jeg har selv sådan et.

> Jeg ønsker det største og hurtigste CF-kort som kameraet kan håndtere.
>(128 mb er max ifølge manualen

Det ved mit heldigvis ikke, det kører med et på 256 MB, hidtil helt
uden problemer.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-07-03 08:50

Hej NG

Tak for svarene.
Ved hjælp her fra NG sparede jeg 50% på batterikøbet. Tak for det.

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 13:36

<97481133@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>http://www.itbutikken.dk
>
>Ekstra batteri af typen: NB-1LH, 3,7 V, 840 mAh. sælges til kr. 413,- hos

Prøv www.eurobatterie.com, jeg sparede 250 kr. (Halvpris) på et
batteri til Canon

Allan