lettere kryptisk problem med interne links
Fra : Henrik Farre

Dato : 25-07-03 23:32

Hej

Jeg har et lidt kryptisk spørgsmål, som sikkert også kræver en lidt
kryptisk løsning. Min hjemmeside (http://www.cs.auc.dk/~enrique) bliver
genereret ud fra en stak xml dokumenter via et xsl stylesheet til xhtml,
så langt så godt. Et af mine xml dokumenter kunne se sådan her ud:

<page>
   <chapter>
      <title>Min title</title>
      <section>
         <title>Min undertitle</title>
         bla bla bla
      </section>
   </chapter>
</page>

hvilket bliver til et fuldt xhtml dokument, hvor <title> tag'ene bliver
til:
og her kommer problemet så (endeligt :)

Da indholdet i name attributen er autogeneret og fortløbende, så er det pænt
træls hvis jeg nu sletter/tilføjer et chapter eller en section, så rykker alle
værdierne lige en tak... min første ide var at bruge indholdet af <title> til det
i stedet, men mange af mine titler indeholder tegn som ikke må være i en
name attribute f.eks. ()'#/ osv.

Jeg har prøvet vha translate() at filtere tegne fra men jeg kan ikke få
den til at ændre f.eks. ' og "

Så mit spørgsmål er vel: hvordan giver jeg hver title et navn som er
autogeneret og ikke ændre sig, med mindre man ændre titlen.

P.s. dette indlæg høre måske mere til i en xml gruppe men der er ikke lige
nogen dansk gruppe på min news server.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-07-03 00:15

Det er der ikke lige noget enkelt svar på.
Hvad består problemet i? Der er måske en anden måde at løse det på.
PS. jeg kan nok ikke svare igen før søndag, men måske der er en anden
her der er hjemme i XML, XSL.

Fra : Henrik Farre

Dato : 26-07-03 16:42

Den Sat, 26 Jul 2003 01:15:12 +0200. skrev Jens Peter Karlsen:

> Det er der ikke lige noget enkelt svar på.
> Hvad består problemet i? Der er måske en anden måde at løse det på.
> PS. jeg kan nok ikke svare igen før søndag, men måske der er en anden
> her der er hjemme i XML, XSL.

Jeg leder efter en smart mode hvorpå man kan autogenere en værdi til en
name attribute, som ikke ændre sig hvis man flytter rundt på rækkefølgen
af chapters og section.. jeg har bare stirret mig blind på det, så vis en
eller anden har en ide så er de meget velkommen :)

Jeg har overvejet at give hver title tag en id attribute som så blev
transformeret til name attibuten i xhtml, men jeg har ca. 200 title
ellementer så det er ikke fedt at skulle skrive det 200 gange.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique