MS Windows
briani 27239
Installations problem
Fra : Jørn

Dato : 25-07-03 22:57

Jeg skal installere XP på min næsten nye pc`er. Lige nyindkøbt AMD XP 2200+
med Maxtor 80GB HD.
Efter at have startet et par gange, gik den i sort, og jeg fik byttet
bundkortet til et Soltek 75FRN2, ingen
problemer. Men nu kan jeg ikke genindstallereWindows XP, efter formatering
og indlæsning af div.filer,
meddeler den, at der er et styresystem på den valgte formatering, og
foreslår ny formatering. Vælger man at fortsætte, starter det hele om igen
ved første genstart, da den ikke kan boote. Er der ikke sket nogen
formatering eller hvad hulen sker der??? Jeg har formateret 2 gange.

--
MVH Jørn

Fra : morten l

Dato : 25-07-03 23:15

"Jørn" <joern@ "nospam"privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved første genstart, da den ikke kan boote. Er der ikke sket nogen
> formatering eller hvad hulen sker der??? Jeg har formateret 2 gange.

prøv slet master boot.
start op på en startdiskette og skriv fdisk/mbr og se om du så ikke kan
installere

Morten

Fra : jens

Dato : 25-07-03 23:17

"Jørn" <joern@ "nospam"privat.dk> skrev i en meddelelse

> da den ikke kan boote. Er der ikke sket nogen
> formatering eller hvad hulen sker der??? Jeg har formateret 2 gange.

Kontroller med Fdisk at disken er gjort aktiv, og i BIOS at den skal boote
fra disken...........

Mvh jens