Bjørn og Okays cd er fænomenal
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-03 22:26

Nu har jeg hørt flere númre fra deres nye cd. Der køres jo hårdt på den i
lokalradioen. den spilles nærmest endeløst. Især et nummer falder i ørerne.
Det er "Lets dance", som er oversat til dansk og har fået "På slaget
12-prægede rytmer. Så`n lidt hårdtslående, som ellers ikke kendetegner
"Bjørn og det er helt i orden". Den lyder rigtigt godt.
Det med de hårdere dansktoptoner signalerer at vi er midt i en
rock`n`roll-periode igen, nøjagtig som i 1974, da "Bamses Venner" lagde
landet ned med "Vimmersvej" og den slags.
På "Kandis" nye cd har vi også numre som er hårdere end normalt. f.eks.
en sang om slankekur. Tidligere hørte vi jo hvordan "Blue Hawai" gav den med
"Hucklebuck", "Klaus og tjenerne" laver en engelsksppoget 60-er-slager-cd og
"Kim og Halløjsada" sejlede ud med hårdere toner i en gummibåd og så den der
"Ib pip kanariefugl".
Det var ærligt talt også ved at blive lidt ensformigt med al den
dansebandsmusik. Der har jo næsten ikke været et eneste dansk hit i de
sidste 10 år som ikke har haft danseband-sound. Efterårets "Her på min
altan", f.eks.
Nu prøver vi lige nogle år med festligere og sjovere dansktop, noget
rigtigt rock og rul-agtigt noget.

Hilsen Åge

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 25-07-03 23:11

> Nu har jeg hørt flere númre fra deres nye cd. Der køres jo hårdt på den i
> lokalradioen. den spilles nærmest endeløst.

Ikke her.

> [...]
> 12-prægede rytmer. Så`n lidt hårdtslående, som ellers ikke kendetegner
> "Bjørn og det er helt i orden". Den lyder rigtigt godt.

Ihh, den glæder jeg mig til at høre!

> Det med de hårdere dansktoptoner signalerer at vi er midt i en
> rock`n`roll-periode igen, nøjagtig som i 1974, da "Bamses Venner" lagde
> landet ned med "Vimmersvej" og den slags.

Ja, det var tider.

> På "Kandis" nye cd har vi også numre som er hårdere end normalt. f.eks.
> en sang om slankekur.

Måske de kunne trænge til at tabe et par kilo?

> [...]
og
> "Kim og Halløjsada" sejlede ud med hårdere toner i en gummibåd og så den

De er bare nogle rigtige frækketter... Jeg glemmer aldrig "Ib Pip"

> Det var ærligt talt også ved at blive lidt ensformigt med al den
> dansebandsmusik. Der har jo næsten ikke været et eneste dansk hit i de
> sidste 10 år som ikke har haft danseband-sound.

Kashmir, TV-2, DAD, Marie Frank - jamen alle dem, som producerer danske
hits - de
har altså bare taget danseband-lyden til sig.

> Nu prøver vi lige nogle år med festligere og sjovere dansktop, noget
> rigtigt rock og rul-agtigt noget.

Jahhhhhhh, pigtråds-dansktop - det lyder for godt til at være sandt!

Fra : Kong Kent

Dato : 25-07-03 23:20

> Ikke her.

Heller ikke her (nordjylland).

> Kashmir, TV-2, DAD, Marie Frank - jamen alle dem, som producerer danske
> hits - de
> har altså bare taget danseband-lyden til sig.

Er enig med Åge her. Danske bands er generelt kedelige i radioen. Specielt
dem du nævner, er efter min smag totalt identitetsløse. Jeg forgudede D:A:D
en gang, men nu er de en flok svagpissere, der blot vil tilfredsstille de
16-åriges hang til letlevende rockpop. Fårk noget lort! :)

> Jahhhhhhh, pigtråds-dansktop - det lyder for godt til at være sandt!

YEAH!!! ROCK ON!! Glæder mig ustyrligt til at høre Bjørn swinge sin Flying-V
guitar til nogle tunge riffs, stjålet fra Mötorhead :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 26-07-03 12:31

On Sat, 26 Jul 2003 00:20:27 +0200, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

<..............>

>YEAH!!! ROCK ON!! Glæder mig ustyrligt til at høre Bjørn swinge sin Flying-V
>guitar til nogle tunge riffs, stjålet fra Mötorhead :)
Det håber jeg sgu´ikke - så er der jo ligefrem risiko for at han, kommer til
Metal Festival i Aalborg. Det må der arbejdes kraftigt imod.................

Iøvrigt havde Mnemic et fænomenalt releaseparty på Studenterhuset igår -
undertegnede var dernede, og var så heldig at få en pose merchandise og den
nye skive med hjem - sådan!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-07-03 16:38

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Flying-V
> guitar til nogle tunge riffs, stjålet fra Mötorhead :)

Bjørn som Heavy Metal artist ??? Så køber jeg også pladen - det vil jeg ikke
gå glip af. *gggg*

vh
Kim