Problem med Seegate baracuda 80Gb og AOpen~
Fra : Steen Heide

Dato : 25-07-03 20:13

jeg har installeret en Seegate baracuda 80GB

i min ældre PC og downloaded drivere
Partitoneret disken i C:\20GB og D:\60GB
under bootning viser PCén 80GB HD

Men når jeg køre Windows 98 viser den kun
C:\1,57 GB og D:\6.28 GB

Er der nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-07-03 20:19

Steen Heide wrote:
> [...]
> Partitoneret disken i C:\20GB og D:\60GB
> under bootning viser PCén 80GB HD
>
> Men når jeg køre Windows 98 viser den kun

Link til bundkortet: http://english.aopen.com.tw/products/mb/AX59Pro.htm

Jeg tror ikke BIOS'en kan håndtere en så stor disk. Så du skal nok køre med
et lille util der bliver kørt ved start af PC'en, så man 'snyder' den til at
kunne 'se' den hele

Mon ikke der findes sådan noget på www.seagate.com ?

--
Martin K

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 25-07-03 22:58

Martin Kirschmeyer wrote:

> Jeg tror ikke BIOS'en kan håndtere en så stor disk.

Læs nu hvad han skriver - BIOS'en ser den som en 80 GB.
Det er ikke det der er problemet.

Jeg vil holde på det er et geometri-problem, dvs. at fdisk/whatever har
brugt én geometri til at oprette partitioner, og Windows ser disken med
en anden geometri.

Det problem stødte jeg på engang med en 10 GB harddisk, og har set det
et par gange siden med 15, 20, 40 GB også..

Ranish' Partition Manager fra http://ranish.com/part/ plejer at oprette
partitioner på den rigtige måde.
Det er dog et DOS-program (og bør _kun_ bruges i DOS).

Fra : fox

Dato : 25-07-03 23:12

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> et lille util der bliver kørt ved start af PC'en, så man 'snyder' den til

Er det diskwizard 2003 du har installeret ??