Skærme
Fijala 3554
TV-out: Hvorfor S/H?
Fra : Peter Malling

Dato : 25-07-03 19:28

Jeg har tilsluttet mit TV-out via en 10 mtr. såkaldt DVD
tilslutningskabel (s-video + lyd til SCART). Men det bliver i S/H på
TV'et.

Det er en Medion computer købt i Aldi, med indbygget TV-out,
videokortet er sat op til Nvidia GeForce3Ti200. Formatet er opgivet
til PAL-B/D/S/H/I under egenskaber. Jeg har prøvet at ændre det til
hver af de to PAL (Danmark), men det ændrer intet: det bliver ved med
at være S/H. Er der nogen som har en ide til hvordan jeg får "color på
tossen"?

Og et tillægsspørgsmål: Teksten er meget dårlig på TV'et. Det er
ellers et Sony 32" med 100 Mhz, men alligevel er jeg da godt klar over
at kvaliteten på et fjernsyn og en monitor slet ikke kan sammenlignes.
Men kan man ved at ændre indstillinger, eller evt. skifte videokortet,
opnå en bedre kvalitet på TV-skærmen?

Mvh Peter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-03 15:27

"Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message

> [...]
> at kvaliteten på et fjernsyn og en monitor slet ikke kan sammenlignes.
> Men kan man ved at ændre indstillinger, eller evt. skifte videokortet,

Du skal slå S-vhs til på dit fjernsyn, på den indgang du bruger

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-07-03 17:29

Bjarke Hansen wrote:

> Du skal slå S-vhs til på dit fjernsyn, på den indgang du bruger

Det hedder stadigvæk S-Video.
(det er en meget udbredt misforståelse)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-03 20:43

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Det hedder stadigvæk S-Video.
> (det er en meget udbredt misforståelse)

Ja hov, selvfølgelig...

Fra : Peter Malling

Dato : 27-07-03 17:28

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message news:<3f23e13c$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message

> Du skal slå S-vhs til på dit fjernsyn, på den indgang du bruger

Jeg har løst problemet. Det viste sig atn af inggangene på tv'et ikke
var s-video, så jeg skulle benytte én af de andre i stedet. Kvaliteten
er dog stadig meget dårlig, men det er vel sådan det er når man bruger
et tv som computermonitor.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 19:00

> [...]
>var s-video, så jeg skulle benytte én af de andre i stedet. Kvaliteten
>er dog stadig meget dårlig, men det er vel sådan det er når man bruger
Ikke helt, det bør stå nogenlunde klart, selv mit GF4200 står det rimeligt,
og eks: mpg står rigtigt flot, skrivebordet, er lidt mere utydeligt end
monitoren, men der er at forvente.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : David T. Metz

Dato : 29-07-03 10:16

Peter Malling kalligraferede, i

> Og et tillægsspørgsmål: Teksten er meget dårlig på TV'et. Det er
> ellers et Sony 32" med 100 Mhz

Whauv - sidder der en 486 eller en pentium i tv'et?

Spøg til side - tekst bliver aldrig rigtig godt på et tv (CRT), pga af
teknikken i tv-skærme.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"