Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Naturpostkort
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-07-03 17:40

Hej NG,

Så har jeg igen, igen været ude i haven og har fået tage disse billeder...

Links:
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0729_framed.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0731_framed.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0732_framed.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0736_framed.jpg - Min Favorit.
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0738_framed.jpg

Hvad synes I?

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Arne

Dato : 25-07-03 17:47

Flot

Eivind

Fra : rAnders

Dato : 25-07-03 17:51

Det ser flot ud med den måde du har behandlet kanten af billedet på, det ser
lidt kunstnerisk ud

rAnders.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-07-03 23:40

Hej Anders,

> Det ser flot ud med den måde du har behandlet kanten af billedet på, det
ser
> lidt kunstnerisk ud

Tak .

Det imponerede er faktisk den faktiske størrelse af de blomster. De er MEGET
små, men med macro kan man gøre mange ting *g*. Et fantastisk stykke værktøj
og blomster er det bedste at arbejde med synes jeg.

/Glenn

Fra : Villum Sejersen

Dato : 26-07-03 05:55

Glenn Rasmussen wrote:

> Så har jeg igen, igen været ude i haven og har fået tage disse billeder...

> [...]

Flot, men:

Din favorit er ikke min, fordi skarpheden dér ikke ligger på
støvdragerne, men på spidsen af nogle få af kronbladene.

Og rammen får mig til at tro, du har banket en sten ud af en mur og
fotograferet igennem hullet. Den distraherer i hvert fald mig fra
billedernes indhold.

--
mvh. Villum Sejersen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 26-07-03 10:59

Hej Villum,

> Din favorit er ikke min, fordi skarpheden dér ikke ligger på
> støvdragerne, men på spidsen af nogle få af kronbladene.

Hvilken én er så din favorit, hvis du da har en? :).

> Og rammen får mig til at tro, du har banket en sten ud af en mur og
> fotograferet igennem hullet. Den distraherer i hvert fald mig fra
> billedernes indhold.

Så må du hellere få dem uden ramme :).

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0729.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0731.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0732.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0736.jpg
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_0738.jpg

Fra : Glen M

Dato : 27-07-03 09:46

> [...]
>
> Hvad synes I?
>
> /Glenn
> (Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Virkelig flotte billeder efter min mening. Jeg har næsten lige fået mig et digital kamera selv, og elsker det macrodims.
Hvordan har du lavet billederne om til den størrelse der, og hvilken størrelse er det? Hvilket program har du brugt til at lave
kanten?

Venlig hilsen Glen

Fra : Olesen

Dato : 27-07-03 09:56

> "Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:bfrmgt$2h58$1@news.cybercity.dk...

Jeg synes rammen slet ikke passer til blomsterne.
Som om rammen vil være mere i centrum end blomsten.
Og så synes jeg dybden kan overvurderes en smule...

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 27-07-03 12:29

Hej Olesen,

> Jeg synes rammen slet ikke passer til blomsterne.
> Som om rammen vil være mere i centrum end blomsten.

Det er jo subjektiv fra person til person. Nogle kan lide denne type rammer
og andre kan ikke.

> Og så synes jeg dybden kan overvurderes en smule...

Vil du uddybe, hvad du mener? Gerne konstruktivt ;).

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 27-07-03 12:27

Hej Glen,

> Hvordan har du lavet billederne om til den størrelse der, og hvilken
størrelse er det? Hvilket program har du brugt til at lave
> kanten?

Tak for rosen .

Jeg tager som regl mine originale billeder i størrelsen 1600x800. Derefter
benytter jeg et kendt program, som hedder Paint Shop Pro 7 - den koster ikke
vildt meget.

Det jeg gør er skam bare, at tilpasse billederne så jeg kun har det med som
jeg synes væsentligt. Derefter resizer jeg billede, hvorefter jeg tilføjer
rammen.

I PSP7 hedder funktionen "Picture Frame" og er ligetil at bruge.