sejletilladelse
Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 25-07-03 17:06

Hej gruppe

Erder en der kan fortælle mig om der kræves duelighedstegn
til at sejle en lidt større jolle med indenbordsmotor(kadet motor)evt med
henvisning til link (har prøvet søfartstyrelsen men fatter ikke en brik af
lovsproget

Men venlig hilsen Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-07-03 18:50

"Bjørn Nielsen" <bjoernnielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henvisning til link (har prøvet søfartstyrelsen men fatter ikke en brik af

Der kræves ingenting for at sejle lystbåde under 20 tons/ 15 meter så længer
der er tale om lystejlads.

Lokale sejlklubber kan dog kræve duelighedbevis for at man kan blive medlem.

Claus

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 26-07-03 16:03

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
længer
> der er tale om lystejlads.
>
> Lokale sejlklubber kan dog kræve duelighedbevis for at man kan blive

mvh
Bjørn

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 26-07-03 16:51

Det er vist desværre (eller måske godt det samme) ikke så enkelt mere.

Der er jo kommet den lille joker, "Speedbådscertifikat" ind i billedet. Jeg kan ikke ikke huske de præcise regler for dette, men det
er noget med planende bådes motor størrelse i forhold til længden så vidt jeg ved. Er ikke så interessant når man har
duelighedsbevis

Tror dog ikke Bjørn's jolle kommer ind under dette

/Kim Bøndergaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-07-03 16:57

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kim@fam-boendergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Tror dog ikke Bjørn's jolle kommer ind under dette

Det tror jeg heller ikke
(alene af den grund, at den har en Obel Kadet motor)

Claus

Fra : Kurt Becher

Dato : 26-07-03 23:20

> "Kim Bøndergaard Poulsen" <kim@fam-boendergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg heller ikke
> (alene af den grund, at den har en Obel Kadet motor)
>
> Claus

Min sidste Opel Kadett aquaplanede da ellers fint

Fra : Wayne

Dato : 28-07-03 20:03

Motorbåds kørekort påkræves hvis ......... (Antal Kwatt. er større end
regnestykket viser)

Regnestykket er således....
Bådens egenlængde i 2'den potens + 4 = Det antal Kwatt. motoren må yde som
max.

Dvs. er båden 6 meter (6x6+4 = 40) Så må motoren max yde 40 Kwatt.

Fra : Jan Matthiesen

Dato : 31-07-03 22:44

"Wayne" <joerlund@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> max.
>
> Dvs. er båden 6 meter (6x6+4 = 40) Så må motoren max yde 40 Kwatt.

det er, så vidt jeg husker, +3 og ikke +4.
Desuden skal båden være planende.

/Jan