Mac OS X Finder - hjælp!
Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 10-12-00 13:50

Jeg har prøvet at installere OS X på min iMac. Fint nok, efter at jeg
havde lavet en UFS partition. (Første gang jeg installerede direkte på
HFS+ partitionen med et dansk system gik *alt* i kage! Apple kan åbenbart
heller ikke lave installere mere.)

Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg ændrer skriften i OS X Finderens
vinduer. Den der megastore Helvetica-lignende ting driver mig til vanvid!
Jeg får ligefrem kramper i øjnene!

(Og hvorfor skal alle mappevinduer have "Finder" i titlen, når andre
programmer godt kan finde ud af at skrive noget meningsfuldt?)

Kan det bare ikke lade sig gøre at skifte skriften til en god, gammel,
gedigen Geneva 9 pkt? (I så fald har jeg en UFS partition jeg skal have
repartitioneret til HFS+, og en CD-ROM der rituelt skal brækkes i tusind
stumper.)

Den aften jeg brugte på at kigge på X følte jeg virkelig mest var
tilbageskridt i forhold til Mac OS 9. På mit nye arbejde sidder jeg i
øvrigt med en Windows 2000 maskine, det ville jeg FORETRÆKKE for X; dermed
ikke sagt at jeg ikke synes at Win2K også er noget lort, interfacemæssigt.

-Lasse

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-12-00 16:07

In article <lhp+news-1012001350040001@globemaster.toft-hp.dk>,
lhp+news@toft-hp.dk (Lasse Hillerøe Petersen)

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 11-12-00 07:52

In article <moof.immerfreundlich-5ABA69.16063710122000@news.get2net.dk>,
Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

>In article <lhp+news-1012001350040001@globemaster.toft-hp.dk>,
>lhp+news@toft-hp.dk (Lasse Hillerøe Petersen)

Jeg er sikker på at du prøvede at fortælle noget interessant. Gider du
prøve igen (evt med en CC), da det meste (?) af din artikel vist aldrig
dukkede op på news.tele.dk?

-Lasse

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 23:19

Fra : Reynard Fox

Dato : 10-12-00 23:19

In article <nogen-A2BA7F.15333310122000@news.inet.tele.dk>, Martin
Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Du har ikke gættet dig til hvad PB står for endnu?
> Read-Me filer er åbenbart heller ikke din kop the...

Power Book? Perfectly Bootable? Presumed Bonkers? ...Performa Børge
Millenium edition? ...Peter Bjørn? ...Pre-release Alpha version?
Error 40. Guru meditation.

Mvh
Reynard

--
Always brisk for business, and know the rules by heart.

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-12-00 01:35

In article <canis_vulpes-D109CD.23191910122000@news.cybercity.dk>,
Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Error 40. Guru meditation.

Øeh, var jeg for spydig?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 11-12-00 08:02

<nogen@post5.tele.dk> wrote:
>Du har ikke gættet dig til hvad PB står for endnu?

Jeg har prøvet mere Apple beta-software i mit liv end du nogensinde kommer
til, tror jeg. Og jeg har aldrig været ude for at det er gået så galt som
nu med OS X.

>Read-Me filer er åbenbart heller ikke din kop the...

Jamen jeg ville da sætte pris på, at du citerede det du mener jeg må have
overset?

-Lasse

Fra : Mac

Dato : 11-12-00 08:37

> [...]
> nu med OS X.

> Jamen jeg ville da sætte pris på, at du citerede det du mener jeg må have

Der står indtil flere gange at OSX _kun_ kører med engelske versioner af
systemet. Jeg kan ikke lige finde CD'en, for jeg har ikke haft brug for at
reinstallere siden jeg fik den.
Med Venlig Hilsen

Simon T