Skærme
Fijala 3554
Digital og analog tilslutning?
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 16:11

Er der i stikket til en digital tilslutning også koblet analoge
tilslutninger eller laves det i to forskellige stik som ikke er kompatible
på tværs af standarderne?

Eksempelvis har flere skærme både analog og digital tilslutning:
-Er dette to forskellige stik?
-Er det muligt at anvende den digitale tilslutning som analog? (så man i
praksis kører med to analoge kilder tilsluttet)
-Vælger skærmene selv input afhængig af hvilken indgang der er signal på?

Mvh
Claus

Fra : Søren Christensen

Dato : 01-08-03 18:54

> [...]
> -Er det muligt at anvende den digitale tilslutning som analog? (så man i
> praksis kører med to analoge kilder tilsluttet)

Hmm hvorfor svarer ingen på dette forholdsvis simple (?) spørgsmål? Jeg er
også selv interesseret i at vide det!

/Søren

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-08-03 22:55

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp(at)ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på tværs af standarderne?
>
> Eksempelvis har flere skærme både analog og digital tilslutning:

ja, de vil have en dvi indgang og en analog indgang og det vil være 2
forskellige stik

> -Er det muligt at anvende den digitale tilslutning som analog? (så man i
> praksis kører med to analoge kilder tilsluttet)

Ja, se her
http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=20&menuid=3&PHPSESSID=65fae4afb38f6ae725429d0715b63756
hvilke kabler man kan købe, det burde være muligt at tlslutte en skærm med
DVI og analog indgang med 2 analoge grafikkort på den måde.

> -Vælger skærmene selv input afhængig af hvilken indgang der er signal på?

ja Det gør den i hvert fald på min. Skærmen undersøger først for DVI når
man tænder for skærmen, hvis den finder en tilslutning på DVI mellem skærm
og computer benyttes den. Hvis den ikke kan en DVI forbindelse bruger
skærmen det analoge kabel. Dette sker helt af sig selv. Bagefter kan man med
et enkelt tastetryk ændre hvilken indgang skærmen skal bruge (hvis man fx
hellere vil benytte den analoge indgang i stedet for den digitale). Jeg går
ud fra det sker på samme måde hos andre skærme.

> Mvh
> Claus

kig også her
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1577&p=1 og her