Gennemsigtig popup
Fra : Dan Henriksen

Dato : 25-07-03 15:59

Hej alle i kloge hoveder,

Jeg har set at man med layers kan lave popups på sin side med fx en
forklarende tekst når musen føres hen over et billede (det har jeg fået
lavet) Men jeg vil gerne have at popuppen (layeret) er gennemsigtig således
at man kan skimte billedet nedenunder, hvordan gør jeg det?

Dette er min kode til layeret:

background-color:#CCCCCC;z-index:5; width:400px; height:250px;
visibility:hidden">Teksten her</div>

På forhånd tak, håber at der er en der forstår hvad jeg mener.

Dan Henriksen

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 25-07-03 17:50

"Dan Henriksen" <dan@1way2print.net> wrote in message
> [...]
> visibility:hidden">Teksten her</div>
>
> På forhånd tak, håber at der er en der forstår hvad jeg mener.

Du skal bruge:
filter:alpha(opacity=70)

således at dit layer ser således ud:
background-color:#CCCCCC;z-index:5; width:400px; height:250px;
filter:alpha(opacity=70)">Teksten her</div>

/mikkel

Fra : Brian Graversen

Dato : 25-07-03 19:10

Hejsa Dan,
> Dette er min kode til layeret:

> background-color:#CCCCCC;z-index:5; width:400px; height:250px;
> visibility:hidden">Teksten her</div>

background-color: transperant;

det vil ihvertfald lave den gennemsigtig, men jeg kan forstå at du
gerne vil give den en tone (tinting?). Jeg er ikke helt sikker på at
det er muligt, desværre.

Brian Graversen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-07-03 00:04

Du skal kombinere de to tidligere svar hvis det skal virke både i IE6
og andre browsere.

Fra : DazZ

Dato : 26-07-03 07:19

in article njd3ivo591ppqveng6imcqn4084l2h1jrr@4ax.com, Jens Peter Karlsen at
jpkarlsen@mvps.org wrote on 26/07/03 1:04:

> Du skal kombinere de to tidligere svar hvis det skal virke både i IE6
> og andre browsere.

Tak for svarene, nu virker det som det ska.

Dan

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-07-03 10:07

Hej

Jens Peter Karlsen wrote:

> Du skal kombinere de to tidligere svar hvis det skal virke både i IE6
> og andre browsere.

Dvs.

> Du skal bruge:
> filter:alpha(opacity=70)

hvorved man kan styre graden af transparens i IE, og

> background-color: transperant;

hvorved man kan skabe total transparens i "alle" browsere.

Men det kan gøres bedre endnu hvis *delvis* transparens også ønskes i
andre browsere end IE. De gecko-baserede browsere understøtter
-moz-opacity hvis værdi angives i intervallet 0-1:

-moz-opacity:0.7

Gecko-baserede browsere inkluderer bl.a. Mozilla og Netscape 6+.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 27-07-03 19:11

> Dvs.

Jeg kunne nu godt tænke mig at se resultatet........

Hilsen Bo