hvad skal det koste for at få lavet dette?
Fra : Ole

Dato : 25-07-03 14:44

Arrangementer
Meddelser
Køb og salg
Sidste nyt
Madopskrifter
Job søges

3 bruger nivauer

arrangementer: skal godkendes
meddelser: højeste nivau skal ikke godkendes, andre kan ikke skrive her
køb og salg: ikke godkendes
sidste nyt: 2 nivau
Job søges: ikke godkendes

alle skal kunne ændres og slettes af brugeren.

Kan i give mig en pris på hvad sådan noget skal koste? jeg står og gerne vil
have sådan noget lavet, jeg forsøgte at spørge et prof firma, de sagde
30.000, det tror jeg er lidt for vildt.

Ole

Fra : Ole

Dato : 25-07-03 14:47

> [...]
vil
> have sådan noget lavet, jeg forsøgte at spørge et prof firma, de sagde

Det kan jo også være at de misforstod mig

Ole

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-07-03 20:34

Ole skrev:

> Det kan jo også være at de misforstod mig

Det tror jeg ikke... ikke hvis det er for et komplet web-site med de
muligheder du nævner, så synes jeg ikke det lyder urealistisk omend det
måske godt kan gøres billigere. Men som nævn af Tonni, spørg i d.o.s
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-07-03 15:21

Den Fri, 25 Jul 2003 15:43:37 +0200. skrev Ole:

[klip]

> Kan i give mig en pris på hvad sådan noget skal koste? jeg står og gerne vil
> have sådan noget lavet, jeg forsøgte at spørge et prof firma, de sagde
> 30.000, det tror jeg er lidt for vildt.

Det lyder lidt i overkanten, men måske er der noget grafisk design med?

Hvis du poster et indlæg i news:dk.opslag.stillinger [1] skal jeg give dig et tilbud på mit firmas
vegne.

[1] Denne gruppe er beregnet til at søge arbejde og arbejdskraft

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 25-07-03 18:55

"Ole" <m@creationdays.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil
> have sådan noget lavet, jeg forsøgte at spørge et prof firma, de sagde

Det skal ikke nødvendigvis koste meget andet end knofedt, bare du kender den
spidse ende af blyanten...

Umiddelbart ligner det noget, du godt kan klare i et gratis CMS, fx.
PostNuke. Og da det oven i købet kan hostes ganske gratis hos fx.
www.frac.dk, så bare klø på med et forsøg.

Kig fx. på

Generelt om OpenSource CMS
http://www.opensourcecms.com/
http://www.cmsinfo.org/
det ene sted kan du oven i købet teste en lang række systemer on-line!

Specifikt på PostNuke:
http://www.postnuke.com
http://www.postnuke.dk (der er lidt stillestående)
http://www.portalzine.de./
http://www.neleven.dk/bb/index.php der (udover osCommerce) har et hjælpsomt
PostNke-forum

På nogle af ovenstående er der også links til sites, der anvender PostNuke;
fx. lister http://www.postnuke.dk de seneste danske (som de kender).

PostNuke ér virkeligt nemt at installere, og der er masser af hjælp at hente
de ovenstående steder. Fx. kan jeg anbefale den sidstnævnte, hvor der er
mange hjælpsomme - og t-å-l-modige) mennesker.

Held og lykke!

mvh
Finn, Roskilde

PS: Hvis der er noget tricky omkring design, kan det blive lidt sværere. Men
stadig muligt: fx. findes der et godt hjælpeværktøj (AutoTheme)her:
http://spidean.mckenzies.net/index.php

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-07-03 00:16

On Fri, 25 Jul 2003 15:43:37 +0200, "Ole" <m@creationdays.dk> wrote:

>Kan i give mig en pris på hvad sådan noget skal koste? jeg står og gerne vil
>have sådan noget lavet, jeg forsøgte at spørge et prof firma, de sagde
>30.000, det tror jeg er lidt for vildt.

Er der medfølgende dokumentation?

Hvem ejer kildeteksten bagefter?

Har de blot rettet noget eksisterende gratis kode på nettet til?
Behover de ophavsretten, men du brugsretten? Køber du ophavsretten,
men de får en brugsret til sig selv?

Er der nogen fejlgarantier? Er der en fast kravspecifikation, eller
skal evt. uhensigtsmæssigheder løses ved at du køber yderligere
konsulenttimer?

Er det et produkt eller en service, de sælger? Kan du ringe og få
support på produktet hos dem?

Jeg synes ikke at 30.000 kr. er vanvittigt, hvis man tænker timeløn,
møder, deres husleje, licenser, etc. med. Men 30.000 kr. er et
arbitrært tal, hvis man ikke kender produktets øvrige vilkår. Hvor
mange timer forventer du (og de), at der skal bruges på projektet?

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 26-07-03 08:12

Ole wrote:
> Kan i give mig en pris på hvad sådan noget skal koste? jeg står og gerne
> vil have sådan noget lavet, jeg forsøgte at spørge et prof firma, de sagde
> 30.000, det tror jeg er lidt for vildt.

Det synes jeg lyder meget rimeligt. Du vil have forskellige database
brugerflader integreret, og så skal det vel heller ikke ligne en amatør
ting. Det bruger man lynhurtigt 50-100 timer på, inkl. møder, planlægning,
grafik osv, og det allerbilligste som du kan købe kompetente konsulenttimer
for lige nu er 350,- / timen. Hvis konsulenten tager 700,- i timen, så er
der i dit beløb kun til 3-5 dages reel programmerings arbejde inden det er
fuldtstændig fejlfrit og sat op.

Og for et firma er det farligt at lave projekter med faste priser hvor man
går længere ned end 30.000,- kr., fordi man lynhurtigt taber penge, hvis
ledelsen skal involveres fordi kunden og programmøren bliver uenige om,
hvor meget der skal laves.

Jeg selv turde ikke binde an med opgaven på en fast pris for mindre,
medmindre du kan fremvise en stor og meget, meget detaljeret
kravspecifikation.

Lars.

--
Freelance programmør