Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash kort 256 - hvad skal jeg væl~
Fra : - ZULU -

Dato : 25-07-03 12:39

Jeg har fået mig en IXUS 400 med sølle 32MB ramkort.
Jeg har derfor kigget på edbpriser.dk

Er der nogen forskel på produkterne, udover prisen som faktisk svinger meget
afhængigt af producent.
Derudover er der lidt forskel på garantiperiode?

Alle erfaringer og råd modtages med kyshånd...

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-07-03 12:44

" - ZULU -" <z@z.z> wrote in

> Alle erfaringer og råd modtages med kyshånd...

Læs tilbage i gruppen - der er masser af diskussioner om emnet - også inden
for de seneste måneder ->

http://groups.google.com/groups?&q=compact+flash+garanti&meta=group%
3Ddk.fritid.foto

http://groups.google.com/groups?&q=compact+flash+forskel+&meta=group%
3Ddk.fritid.foto

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : sj

Dato : 25-07-03 13:38

JEG KØBTE ET 256MB Transcend Ultra Performance 30X TIL MIT IXUS 400 HOS
www.speichermarkt.de HAR IKKE HAFT PROBLEMER MED DET KØRE STABILT.
DER GIK 4 DAGE SÅ KOM DET NED POSTEN

Fra : Mogens

Dato : 25-07-03 15:15

On Fri, 25 Jul 2003 13:39:29 +0200, " - ZULU -" <z@z.z> wrote:

> [...]
>afhængigt af producent.
>Derudover er der lidt forskel på garantiperiode?
>
>Alle erfaringer og råd modtages med kyshånd...

Hej

Jeg har netop købt et 256 MB kort hos PRC data
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
Et 256 MB højhastighedskort til kun 428,- er da billigt og det
fungerer perfekt sammen med mit Canon A70

mvh Mogens

Fra : max

Dato : 25-07-03 18:19

> [...]
> Et 256 MB højhastighedskort til kun 428,- er da billigt og det
> fungerer perfekt sammen med mit Canon A70

Nej det er ikke billigt... Men hvis du er glad
så er det jo også ligegyldigt..-max-
ps. går ud fra prisen er incl porto..??

Fra : Altum

Dato : 26-07-03 06:01

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej det er ikke billigt...

Alt er relativt, hvis du sammenligner prisen med din lokale fotohandler er
det garanteret billigt.

Jan

Fra : Mogens

Dato : 26-07-03 09:55

On Fri, 25 Jul 2003 19:18:45 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>Nej det er ikke billigt... Men hvis du er glad
>så er det jo også ligegyldigt..-max-

Hvor har du da set højhastigheds CD kort billigere ?

Jeg taler ikke om standard CD kort her. De andre steder
jeg har kigget på 24x CF kort har de kostet mindst 50%
mere end de 428,- jeg nævnte igår.

>ps. går ud fra prisen er incl porto..??

Nej, men selv med de 55 kr som forretningen tager i porto,
så har jeg stadig ikke set hurtige CF kort til en lavere pris.

mvh Mogens

Fra : Claus Smith

Dato : 25-07-03 22:56

Jeg har stoppet et Sandisk Ultra i min Nikon D1, men jeg ved ikke hvor meget
glæde du vil få ud af at bruge de hurtige kort i dit kamera.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : MaRk

Dato : 26-07-03 11:49

> Claus Smith

Hvorfor svare du ikke på din email??

Mvh
Mark

Fra : Claus Smith

Dato : 26-07-03 17:08

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Hvorfor svare du ikke på din email??

Hvilken mail, prøv at skriv til mig igen.

Claus

Fra : MaRk

Dato : 27-07-03 22:55

> Hvilken mail, prøv at skriv til mig igen.

Din stofa mail...

Har skrevet igen direkte fra dette inlæg...

Mvh
Mark

Fra : MA

Dato : 26-07-03 18:52

> Er der nogen forskel på produkterne, udover prisen som faktisk svinger
meget
> afhængigt af producent.

Vedr. flash ram kort, se evt. flg. test:
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2-2.html

Den mest relevante test er "Average write speed", Ridata er bedst med
Transcend
og Kingston i hælene. SanDisk Ultra kan gå an, men ALDRIG almindelig
SanDisk.
Og da Kingston er billigst og forskellen til Ridata og Transcend er
ubetydelig, ville jeg anbefale dig at købe Kingston til p.t. 498,- på
EDB-priser.