Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hurtig respons på Canon G3.
Fra : Pyrus

Dato : 25-07-03 10:59

Har længe haft lyst til at skifte til digital efter nogle år med Nikon F90x.
Har derfor solgt det gamle udstyr, og overvejer seriøst nu om ikke jeg
skulle købe sådan et G3.

Har kigget på de digitale kameraer, der er på markedet og finder G3 som et
godt bud på et kamera jeg kunne blive glad. for.

Havde egentlig tænkt mig et lidt mere kompakt kamera, men man kan jo ikke få
det hele i det små æsker, så har affundet mig tanken om det lidt større hus.
Alligevel ikke at sammenligne med det gamle udstyr, der fyldte og vejede
godt til.

Mine krav er at kameraet skal tage gode billeder samtidigt med at min
mulighed for kreativitet ikke blir begrænset af kameraets tekniske
muligheder (indbyggede programmer).

Når nu jeg senere i dag beslutter mig skal jeg så overveje andre kameraer
inden jeg køber det G3 jeg har set mig varm på?

Venlig hilsen Bo..

Fra : Tony L

Dato : 25-07-03 11:04

> Når nu jeg senere i dag beslutter mig skal jeg så overveje andre kameraer
> inden jeg køber det G3 jeg har set mig varm på?
>
> Venlig hilsen Bo..

Har du kigget på Olympus C-5050 Zoom, som opfylder alle dine krav? Tror
heller ikke
du vil blive skuffet med det.

TonyL

Fra : Michael Schrøder

Dato : 25-07-03 11:25

"Pyrus" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]

hus.
> Alligevel ikke at sammenligne med det gamle udstyr, der fyldte og vejede

Tja, jeg synes de små bliver for små - et kamera skal være til at holde
ordentligt i hånden - ikke med fingrene...

> [...]
>
> Når nu jeg senere i dag beslutter mig skal jeg så overveje andre kameraer
> inden jeg køber det G3 jeg har set mig varm på?

Jeg valgte Nikon 5700 pga. zoom, og de ekstra pixels...

Du kan evt. læse en sammenligning mellem netop de 2 her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3893

mvh Michael

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 25-07-03 12:03

"Pyrus" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har længe haft lyst til at skifte til digital efter nogle år med Nikon
F90x.
> Har derfor solgt det gamle udstyr, og overvejer seriøst nu om ikke jeg
> skulle købe sådan et G3.

For en god måneds tid siden var jeg i samme situation som du. Jeg havde
en Nikon F70 og ville gerne være digital.

Efter at have prøvet forskellige kameraer (bl.a. Canon G3 og G5, Nikon
Coolpix 5700) havnede jeg altså på noget lidt andet. Jeg savnede
muligheden for at kunne skifte optik og jeg havde lidt svært ved at
skulle bruge en skærm som søger. Så mit valg blev Nikon D-100 - og det
valg har jeg absolut ikke fortrudt. Her har du fortsat fornemmelse af at
holde et rigtigt kamera i hånden; selve kameraets vægt giver trods alt
også en vis stabilitet når du tager billeder.

Mit gamle hus har jeg valgt at beholde for jeg regner ikke med at kunne
få meget for det. Og hvem ved: Måske en dag får jeg brug for eller lyst
til at tage analoge billeder igen. Og så kan jeg jo bruge mine optik og
min flash.

God jagt ud i det digitale univers - det er en besværlig jagt med mange
kompromier.

mvh
Ole