MS Windows
briani 27239
Login i Xp DK...
Fra : Svend Emil

Dato : 25-07-03 08:09

Hej Gruppe !

Jeg har tidligere haft så min login-menu aldrig kom frem når jeg startede
min computer op, men det gør det nu.
Hvordan gør jeg, så den automatisk logger ind på min konto ?? (som desuden
er den eneste på computeren...)

På forhånd tak.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Jean

Dato : 25-07-03 09:38

Svend Emil skrev:
> [...]
> min computer op, men det gør det nu.
> Hvordan gør jeg, så den automatisk logger ind på min konto ?? (som desuden

Prøv Kontrolpanel --> Brugerkonto --> Skift måden, hvorpå brugere logger af
og på....

Mvh Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-07-03 09:50

In dk.edb.system.ms-windows, Svend Emil wrote:

>Hvordan gør jeg, så den automatisk logger ind på min konto ?? (som desuden
>er den eneste på computeren...)

Start -> Kør -> 'control userpasswords2'.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Svend Emil

Dato : 25-07-03 10:32

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, Svend Emil wrote:
>
> Start -> Kør -> 'control userpasswords2'.

Tak. Nu fik jeg det til at køre igen !
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 12:45

Svend Emil skrev:

> Jeg har tidligere haft så min login-menu aldrig kom frem når jeg
> startede min computer op, men det gør det nu.

Sikkert fordi at du har installeret .NET Framework 1.1, eller?
Se evt.: <news:Xns93BBAF1798D62.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

Madsen.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 25-07-03 21:56

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert fordi at du har installeret .NET Framework 1.1, eller?
> [...]

Hej Madsen
Jeg fik samme problem efter automatisk opdatering i går.
Har idag fået løst problemet med en indstilling under 'control
userpasswords2'.
Jeg har dog fået et skærmbillede under opstart der siger noget i retning af
"dine personlige indstillinger opdateres".
Kan dette også fjernes? eller skal man bare vænne sig til det.
Tak for de gode råd.
Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-07-03 12:50

Jørgen Jørgensen skrev:

> Har idag fået løst problemet med en indstilling under 'control
> userpasswords2'.

Hvordan gjorde du det? Ved at fjerne fluebenet i 'Users must
enter a user name and password...', eller ved at slå ASPNET-
kontoen fra?

> Jeg har dog fået et skærmbillede under opstart der siger noget i
> retning af "dine personlige indstillinger opdateres".
> Kan dette også fjernes? eller skal man bare vænne sig til det.

Hmm, det skilt har jeg ikke set under logon på WinXP, men har
du ændret meget på indstillingerne inde i gruppepolitiken? MS
har en artikel her: <http://support.microsoft.com/?kbid=329457>.
Om det fix nævnt på siden så kan fjerne problemet, ved jeg ikke.

Madsen.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 28-07-03 19:32

> Hvordan gjorde du det? Ved at fjerne fluebenet i 'Users must
> enter a user name and password...', eller ved at slå ASPNET-
> kontoen fra?

Nej jeg har ikke slået ASPNET-kontoen fra.
Jeg fjernede det omtalte flueben. Det havde jeg tidligere forsøgt, men man
skal huske at gøre sin konto aktiv.
Det havde jeg nok ikke gjort i første omgang.

> [...]
> har en artikel her: <http://support.microsoft.com/?kbid=329457>.
> Om det fix nævnt på siden så kan fjerne problemet, ved jeg ikke.

Den omtalte skærm siger "indlæser dine personlige indstillinger"
og har iøvrigt samme udseende med logo, som den ved nedlukning, der siger
"gemmer dine indstillinger." Det er tilsyneladende en ganske almindelig
oplysning under opstarten.
Den kommer nok kun nu da der jo er mere end een konto (der jo er oprettet
ASPNET-kontoen).
Jeg mener ihvertfald ikke at have set denne oplysning tidligere.

Tak for hjælpen - det er dejligt når det hele virker igen.
Med venlig hilsen
Jørgen