CD'er
Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 24-07-03 20:45

Hej!
Er der nogen der kender et godt sted på nette hvor man kan købe billige
cd'er?
De Cd'er jeg er interesseret i er noget som Neil Young, Eric Clapton og
noget i den retning.
Kender de mest gængse som cdskiven.dk, amazon.co.uk osv....

På Forhånd Tak!
Jess Møller

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-07-03 21:43

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in

> [...]
> noget i den retning.
> Kender de mest gængse som cdskiven.dk, amazon.co.uk osv....

http://www.cd-wow.com/ er helt klart et besøg værd. CD'er koster £8.99
inkl. forsendelse. Jeg har handlet der en del gange efterhånden, og er
godt tilfreds.

Eneste minus er et lidt begrænset udvalg - særligt ældre udgivelser kan
være vanskelige at finde i deres sortiment.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : BorreBoy

Dato : 25-07-03 09:03

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.cd-wow.com/ er helt klart et besøg værd. CD'er koster £8.99
> inkl. forsendelse. Jeg har handlet der en del gange efterhånden, og er

Har også mine varmeste anbefalinger.

Fra : Palle Bruselius

Dato : 26-07-03 01:06

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

Lave priser, men sortimentet er ikke imponerende, hvis man går efter andet
end hits, nyheder og det mest trendy.

www.hmv.co.uk kan anbefales. God service og meget pålidelige. Vil du købe
brugte skiver, så prøv www.eil.co.uk - det er et af verdens største
pladeantikvariater - både cd og vinyl og med masser af sjældenheder.

Palle

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-07-03 10:17

"Palle Bruselius" <bruselius@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Lave priser, men sortimentet er ikke imponerende, hvis man går efter andet
> end hits, nyheder og det mest trendy.

Det er tildels korrekt - udvalget er ikke sååå stort, men til gengæld finder
jeg priserne interessante; skiver fra Pink Floyds og Metallicas bagkatalog
står til £8,99 (i modsætning til Fonas 159,-), ligesom de har Neon Genesis
anime serierne til £9,99 (i modsætning til amazon.co.uk's £16,99) etc.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 26-07-03 16:31

On 24 Jul 2003 20:43:19 GMT Kasper Damkjær wrote:

> [...]
>
> Eneste minus er et lidt begrænset udvalg - særligt ældre udgivelser kan
> være vanskelige at finde i deres sortiment.

Samt at man ikke kan se paa deres hjemmeside om en CD er
afspilningsbeskyttet.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 26-07-03 21:10

Anders Bo Rasmussen <fuzz01@spamfilter.dk> wrote in

> Samt at man ikke kan se paa deres hjemmeside om en CD er
> afspilningsbeskyttet.

Good point. Men kan man det på andre online butikker? (Det er nemlig
også et væsentligt issue for mig pga. bærbar mp3).

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-07-03 23:01

On 26 Jul 2003 20:10:28 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

>Good point. Men kan man det på andre online butikker? (Det er nemlig
>også et væsentligt issue for mig pga. bærbar mp3).

Det skal I ikke være så bekymrede for. MusicMatch Jukebox kan rippe
kopiere og allervigtigst, afspille kopisikrede cd'ere på PC i den
rigtige kvalitet.

Så længe det varer! Den emsige, og (endnu) magtfulde pladebranche vil
sikkert gerne stoppe dette hul.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
MSN: h2ns@nospam.dk

Fra : -V-

Dato : 27-07-03 03:02

Hans Pedersen wrote:
> Det skal I ikke være så bekymrede for. MusicMatch Jukebox kan rippe
> kopiere og allervigtigst, afspille kopisikrede cd'ere på PC i den
> rigtige kvalitet.

Det er så afgjort ikke rigtigt i alle tilfælde.

Jeg ville rippe en kopisikret CD (Kent - Vappen och Ammunition) til brug i
min Ipod, og brugte som sædvanligt MMJB. Det kunne ikke lade sig gøre. Det
samme skete med en Stan Getz-plade.

Så det er altså ikke altid rigtigt.

-V-

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-07-03 09:21

-V- wrote:

> [...]
> min Ipod, og brugte som sædvanligt MMJB. Det kunne ikke lade sig gøre. Det

Er kopibeskyttelsen ikke også mere baseret på at selve CD-ROM drevet
ikke kan læse CD'en, og ikke så meget om softwaren kan?

Så kan Hans jo også bare være heldig at have et CD-ROM drev der ikke har
problemer med beskyttelsen og derfor ikke har oplevet nogle problemer
med MMJB.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-07-03 10:09

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
> Er kopibeskyttelsen ikke også mere baseret på at selve CD-ROM drevet
> ikke kan læse CD'en, og ikke så meget om softwaren kan?

Jo, dvs. så vidt jeg ved ødelægger de skiven ved bevidst at skrive en
korrupt TOC. Nogle drev forholder sig udelukkende til TOC'en, og har derfor
problemer, andre scanner altid hele skiven, og har derfor ingen problemer -
og nogle drev bliver sommetider forvirrede pga. TOC'en, hvis de scanner den
(og virker derfor sommetider).

Jeg har beskrevet problematikken i et brev til Sony:

http://tinyurl.com/i6js

Jeg blev (efter at have sendt et rykkerbrev til dem) ringet op, og en
medarbejder bad mig lave en liste over de skiver jeg havde problemer med.
Det er jeg ikke så interesseret i (jeg har også kun problemer med én skive),
og det er mere det principielle jeg går efter (hvilket de så modtager et
brev om i morgen).

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-07-03 10:33

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote in

> Det skal I ikke være så bekymrede for. MusicMatch Jukebox kan rippe
> kopiere og allervigtigst, afspille kopisikrede cd'ere på PC i den
> rigtige kvalitet.

Jeg bruger EAC der IMO er langt bedre end MMJ. EAC har endvidere den
feature at læse skiverne grundigt - og til tider flere gange - for at
rette evt. ridser eller andre fejl (herunder de fleste kopibeskyttelser).
Derfor har jeg ingen problemer med at kopierer skiverne, men jeg ønsker
principielt ikke at støtte defekte udgivelser.

> Så længe det varer! Den emsige, og (endnu) magtfulde pladebranche vil
> sikkert gerne stoppe dette hul.

Helt sikkert. Jeg tror dog aldrig de vinder det teknologiske kapløb uden
at gøre deres produkter så dårlige og så besværlige at bruge, at ingen
vil købe dem.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Davidsen

Dato : 25-07-03 01:38

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> skrev i en
meddelelse news:3f20362a$0$97246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> noget i den retning.
> Kender de mest gængse som cdskiven.dk, amazon.co.uk osv....

Anbefaler da gerne www.cdon.com
Stort udvalg, lave priser og forholdsvis hurtig levering.

Mvh
Davidsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-07-03 10:37

"Davidsen" <davidsen@tdcspace.dk> writes:

> Anbefaler da gerne www.cdon.com

Dem har jeg desværre dårlige erfaringer med.

Jeg spamfilterer ret kraftigt da jeg ellers får meget spam, og deres
mailserver var så røget i en blackliste fordi den havde været sat
forkert op. Derfor kunne deres mail ikke komme igennem til mig. De fik
fikset deres problem, og påstod så i email til mig at min mailadresse
ikke virkede (sygt!), og at de kun ville handle med mig hvis jeg ville
betale forud med kontooverførsel (så vidt jeg husker). Det ville jeg
selvsagt ikke til et firma jeg ikke havde nogen forudgående erfaring
med at handle hos, og som indtil da kun havde opført sig som fjolser.

Jeg havde bestilt 9 CD'er fra dem. Jeg fik aldrig nogen af dem, og det
endte med at jeg skrev til dem at de ikke skulle sende noget som
helst, og hvis de gjorde ville det blive returneret uden at blive
betalt. Jeg har ikke planer om at forsøge at handle der igen.

Til gengæld har jeg handlet hos cdskiven.dk flere gange, og været
tilfreds hver gang.

FUT: dk.forbruger. Det vil sige at svar på dette indlæg kun bringes i

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is both difficult and time consuming.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 30-07-03 22:04

Hej!
Ville bare sige tak for hjælpen.
Og hvis I kan komme på flere, tja, så bare fortsætte!!!

Jess Møller

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 30-07-03 22:24

Ups!
Kom lige til at krydspostet den...
Men tak for hjælpen med at finde hjemme sider til køb af Cd'er..

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> skrev i en
meddelelse news:3f283179$0$97244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Peter Martinsen

Dato : 25-07-03 05:01

www.rillen.dk

Fra : Boya

Dato : 25-07-03 12:07

"Peter Martinsen" <oz1pmx@thorsager.dk> skrev i en meddelelse
> www.rillen.dk

Rillen er jo en slags Grand old man, indenfor dette område.
De har virkelig mange cd'er, og prøver at skaffe flere hvis man spørger.

Deres web side er efter min mening alt for dårlig, til et firma som deres.
Ingen lydprøver. Og en betalingsside der ofte kommer med fejl.

Og det er faktisk synd, for Rillen burde ha' mere ekspertise da de har kørt
med postordresalg længe før der var noget der hed Internet.

Hilsen Bo YA
der selv bruger www.rillen.dk og www.cdskiven.dk

Fra : Gert Knold

Dato : 26-07-03 05:44

Hej

Kender du Rillen ? (Butikken)
For jeg bor i Grenå og kan da godt fortælle at Rillen ikke er ret
imponerende eller stor. Så "Deres web side er efter min mening alt for
dårlig, til et firma som deres." holder ikke, det ville være det samme som
at sige man er skuffet over den lokale pølsemands web. :)
Hvis man går efter cder, så går jeg altid i Kvickly eller sådan noget.
ALDRIG RILLEN, det er også for dyrt. Hvilket også viser sig da folk ikke
gider handle der. Der er mange der gerne kører 60 km. til steriostudio i
Århus for at købe cderne, da det faktisk kan svare sig hvis man skal have
mere end en enkelt. De ligger faktisk i et prisleje op til 160 kr. for en
enkelt cd. Hvor man mange gange finder de samme cder til 100 kr. i
dagligvare butikker.
Men ok. De er gode til at få special cder hjem, men så kan de heller ikke
byde på andet.

Hilsen Gert

Fra : Devast8or

Dato : 25-07-03 18:36

Jess Møller-Petersen wrote:
> [...]
> og noget i den retning.
> Kender de mest gængse som cdskiven.dk, amazon.co.uk osv....

www.futureent.com har også CD'er - så vidt jeg lige kan se er det også OK
priser (har selv kun handlet DVD hos dem)

Ellers har Axelmusic et stort udvalg (ihvertfald i butikkerne), men priserne
ved jeg ike noget om. Men prøv at kigge på Axelmusic.dk

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 10:37

> [...]
> noget i den retning.
> Kender de mest gængse som cdskiven.dk, amazon.co.uk osv....

Ja, nu nævner du selv Amazon, og det er faktisk noget af det billigste. Det
man skal huske på, er jo at der ikke er moms eller skat (ved køb til
privatforbrug) ved at købe i udlandet, så klik dig ind på den amerikanske
Amazon og find musik til meget fordelagtige priser!

http://www.amazon.com/

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-07-03 11:06

"Tommy Jensen" <viborg_dk(a)mail.dk> skrev:

> Ja, nu nævner du selv Amazon, og det er faktisk noget af det
> billigste. Det man skal huske på, er jo at der ikke er moms eller
> skat (ved køb til privatforbrug) ved at købe i udlandet,

Det gælder kun indenfor EU.

> så klik
> dig ind på den amerikanske Amazon og find musik til meget
> fordelagtige priser!
>
> http://www.amazon.com/

Det bliver dyrere end at købe varerne i en butik her i landet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-03 11:55

> Det gælder kun indenfor EU.

> Det bliver dyrere end at købe varerne i en butik her i landet.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

Hej Morten

Det kan meget nemt blive tilfældet. Til den pris der nævnes, skal man så
lægge ca 6 % told, så kommer transport omkostningerne, og oven i totalen nu,
lægges så 25 % moms.
Det andet gælder som du skriver KUN for EU lande. For alle andre lande,
gælder det, mindst ca 30 % i skatter og afgifter, + transporten, som der
altså også beregnes moms af. Så det vil være klogt at beregne 40 - 50 %
ekstra, så det gør det nok mere attraktivt at se på EU mailorder. Men det
er nok værd lige at checke den forretning som man har udset sig. Nogle af
dem afsender nemlig varerne fra et EU land, hvilket jo pludseligt bringer
dem på banen igen.
Men jeg syntes da nu, at det vi kan købe i Danmark, skal vi købe her. Skal
vore gamle svigtes, fordi vi syntes at plader og digital kameraer er for
dyre herhjemme. Hvis vi køber luksus varerne i udlandet, bliver de daglige
forbrugsvarer dyrere, så i praksis bliver det altså nogle meget dyre plader
og kameraer vi køber i udlandet. Er man rigtigt heldig, er man selv en af
dem der bliver arbejdsløs af det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-07-03 12:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev:

> Men jeg syntes da nu, at det vi kan købe i Danmark,

Hvis priserne er for høje her i landet bør man netop ikke købe varerne
i Danmark.

Den eneste måde at presse politikerne og forhandlerne på er på
pengepungen og hvis nok handler uden for Danmarks grænser kan det være,
at de begynder at forstå, at den er gal med skatte- og afgiftssystemet
her i landet og butikkerne kan lære at de bliver nødt til at
konkurrere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : alexbo

Dato : 27-07-03 12:37

"Morten Bjergstrøm" > skrev

> [...]
> at de begynder at forstå, at den er gal med skatte- og afgiftssystemet
> her i landet og butikkerne kan lære at de bliver nødt til at

Og den konkurrenceopgave kan de nemmest løse ved at flytte deres
arbejdsopgaver til
de billige lande, det er jo voldsomt fordyrende, at bruge den dyre danske
arbejdskraft.

Så lad os flytte handelen og arbejdspladserne til udlandet.
Så får vi også bedre tid til at handle billigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-07-03 12:40

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev:

> Og den konkurrenceopgave kan de nemmest løse ved at flytte deres
> arbejdsopgaver til
> de billige lande, det er jo voldsomt fordyrende, at bruge den dyre
> danske arbejdskraft.

Det får detailhandlen jo nok lidt svært ved.

> Så lad os flytte handelen og arbejdspladserne til udlandet.
> Så får vi også bedre tid til at handle billigt.

Nu skal DK og andre rige I-lande satse på viden. Et rigt I-land kan
ikke basere sin økonomi på produktion, da det kan gøres billigere i
Østeuropa, Rusland, Asien mv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-03 19:06

> [...]
>
> Nu skal DK og andre rige I-lande satse på viden. Et rigt I-land kan
> ikke basere sin økonomi på produktion, da det kan gøres billigere i

Hej Morten

Hvilken detailhandel ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-07-03 19:12

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev:

> Hvilken detailhandel ?

Eksempelvis der, hvor du køber dine fødevarer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 12:25

> Det gælder kun indenfor EU.

Jeg har aldrig haft problemer med nogen form for toldvirksomhed ved køb
udenfor EU, og jeg har på ingen måde prøvet at snyde.

> Det bliver dyrere end at købe varerne i en butik her i landet.

Det ved jeg ikke.... Vi gik et par gutter sammen og gav ca. 90-110 kr./DVD
og ca. 80 kr./musik cd. Så det mener jeg ikke er for dyrt!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-07-03 12:42

> Jeg har aldrig haft problemer med nogen form for toldvirksomhed
> ved køb udenfor EU,

Så har du været heldig. PostDK er blevet ret nidkære når det drejer sig
om toldbehandling.

> og jeg har på ingen måde prøvet at snyde.

Hvis du har handlet uden for EU og ikke er blevet opkrævet told og moms
skal du i princippet selv henvende dig til told og skat og betale.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 13:07

> [...]
>
> Hvis du har handlet uden for EU og ikke er blevet opkrævet told og moms
> skal du i princippet selv henvende dig til told og skat og betale.

Kan du fortælle mig hvor de regler er vedr. betaling af moms og afgifter i
forbindelse med køb fra EU/ikke EU lande?

Jeg har egentlig aldrig brugt tid på at sætte mig ind i reglerne...!

FUT: dk.kultur.musik

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-07-03 13:39

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137519&ov_id=200275

> FUT: dk.kultur.musik

dk.forbruger havde nok været mere relevant.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 14:02

> http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137519&ov_id=200275

Tak for det!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 29-07-03 10:24

On Thu, 24 Jul 2003 21:45:05 +0200, "Jess Møller-Petersen"
<jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote:

>Er der nogen der kender et godt sted på nette hvor man kan købe billige
>cd'er?

Udover www.cd-wow.com og www.futureent.com som er nævnt har jeg hørt at
www.play.com skulle være gode, men jeg har desværre ikke selv prøvet at
købe der endnu.

Hører da gerne tilbage hvis nogen har/får erfaringer.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-07-03 11:24

Stefan Bruhn wrote:

> Udover www.cd-wow.com og www.futureent.com som er nævnt har jeg hørt
> at www.play.com skulle være gode, men jeg har desværre ikke selv
> prøvet at købe der endnu.

Play.com ligger vist på Jersey og så kommer der moms, told osv. oveni.

Jesper Juul

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 29-07-03 12:13

On Tue, 29 Jul 2003 12:23:37 +0200, "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>Play.com ligger vist på Jersey og så kommer der moms, told osv. oveni.

Ok, tak for oplysningen, så må jeg undlade at købe der :)

Fra : Devast8or

Dato : 03-08-03 16:29

Jesper Juul wrote:

> Play.com ligger vist på Jersey og så kommer der moms, told osv.
> oveni.

Nej der ikke. For de sender slet ikke til Danmark
http://www.play.com/play247.asp?page=delivery

Devast8or