Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
objektiv/adapter
Fra : Kai Mårsted

Dato : 24-07-03 19:08

Hej NG

jeg har et ældre olympus analog kamera som jeg er meget tilfreds med. Dog
mangler jeg et ordentligt zoom objektiv i retning af 300mm eller der
omkring.
Er det muligt at sætte linser uden på hinanden, sådan at jeg kan bruge en
standard linse med gevind i forlængelse af en 45mm linse, og på den måde
undgå at skulle anskaffe en minolta linse med bajonetfatning.

Mvh. Kai

Fra : max

Dato : 24-07-03 19:14

> [...]
> standard linse med gevind i forlængelse af en 45mm linse, og på den måde
> undgå at skulle anskaffe en minolta linse med bajonetfatning.

Hej Kai, du har brug for en tele konverter, den kan fordoble
brændwidden på et objektiv.. Kenko er et billigt og ok mærke,
eller en brugt Olympus kan du nok få kastet i nakken hos, CAV,
Photografica, Platan eller din lokale fotohandler.. -max-

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 25-07-03 10:11

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller en brugt Olympus kan du nok få kastet i nakken hos, CAV,
> Photografica, Platan eller din lokale fotohandler.. -max-

Hej

Max har lidt ret, men husk lige, at hvis du monterer en 2x konverter på en
80-200 zoom med lysstyrke 5,6, så har du godt nok en 160-400mm, men med
blænde 11. En 400mm skal helst op på en 1/500 sek, og med blænde
11, ja så er der ikke lys nok, løsningen er et stativ, så stort og solidt at
det næsten ikke lader sig bære af en mand.

--
Venlig hilsen / Best regards