Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er dette kamera værd at købe ?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-07-03 18:38

Hej NG.
Jeg har kigget efter et nyt digitalkamera bl.a. dette
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324627906&Sort=Pris
Ved bare ikke om det er værd at købe. Der er måske også andre kamera der er
bedre til den pris.
Der bliver også snakket meget om A60 og A70(canon) har også set nogle
billeder taget med sådan nogle, og de er meget pæne, kommer selvfølgelig
også an på om man kan finde ud af at stille det ordentligt..men kom gerne
med nogle gode råd (er nybegynder).

Mvh. Jørgen Nielsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-03 19:31

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> selvfølgelig også an på om man kan finde ud af at stille det
> ordentligt..men kom gerne med nogle gode råd (er nybegynder).

Ja - de er helt Ok til de flestes brug - Canon laver rigtig gode
kameraer.

Til at begynde med behøver du ikke at bekymre dig om indstillinger - de
kan køre 100% automatisk, hvor de er OK i 90% af tilfældene.

Men samtidig har de manuelle muligheder, der er fine, når man efter et
stykke tid får mere lyst til at "lege" lidt mere.

Jeg har tidligere haft et A40 - og har nu et G3 - og der skiftede jeg
netop fordi G3'eren har flere muligheder for at "lege" end A40.

Men nu er A60 og A70 så kommet midt imellem og de ser ud til at kunne en
masse til prisen.

De er ret ens bortset fra opløsningen:

A60 er 2 mpixel - og det er OK til 10x15 billeder, hvis du ikke beskærer
for meget.

A70 er 3 mpixel og giver mulihed for større billeder eller kraftigere
beskæring.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-07-03 15:22

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk
> Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør besvares i gruppen.
Hej Jan

Ja det ser meget godt ud med A60 og A70, men det HP jeg har givet et link
til det har 8 x optisk zoom, men ved ikke hvor meget det betyder, er det
mere mpixel, som man skal gå efter?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk