Store <table> problemer!!
Fra : Palle R. Jensen

Dato : 24-07-03 18:38

Hmm .. Hejsa ..

Nu har jeg sidet det meste af dagen og rodet med deher tabeller,
men lige godt hvad, kan jeg ikke få dem til at virke som jeg vil
.. Håber ikke det er fordi det ikke er muligt!

Jeg skal have lavet en masse felter .. Jeg bruger så lidt ASP til
at indkludere filer med kodestykke i, men pyt med det ..

Jeg havde forestillet mig noget alla dette:

Tekst
Tekst
Her skal der ikke stå noget!
Tekst
Tekst

Det virker egentlig ok, men jeg kan ikke få rammen om <tr>&</tr>

Kan sådan noget lade sig gøre og i så fald hvordan?

Mvh Palle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Poulsen

Dato : 24-07-03 18:52

Palle R. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Det virker egentlig ok, men jeg kan ikke få rammen om <tr>&</tr>
>
> Kan sådan noget lade sig gøre og i så fald hvordan?

Heysan!

Jeg forstår slet ikke hvordan det er det table bliver delt op - skal
man ikke have "<td>" inde i "<tr>"????

Kan du ikke lave en beskrivelse af hvordan det er hele table'et skal
se ud??? - hvor mange celler for oven, hvor mange i midten osv...???

/René

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 19:27

René Poulsen <fcpoulsen@hotmail.com> skrev :

>Jeg forstår slet ikke hvordan det er det table bliver delt op - skal
>man ikke have "<td>" inde i "<tr>"?

Jo, det skal der.
--
Knud

Fra : Sven Arne Steffensen

Dato : 24-07-03 19:56

Palle R. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg havde forestillet mig noget alla dette:

Jeg er bange for at du blander nogle ting sammen.
Jeg kan godt se hvad du vil gøre med din tabel, men den måde du gør
det på er ikke korrekt.

Som du gør det nu er din tabel "takket". Der er ikke redegjort for
hvad der f.eks. er i øverste højre hjørne. En tabel skal være "helt
udfyldt". Der skal være noget der giver grænserne for alle felterne
i det helt firkantede areal.

Du skal nok lige læse afsnit 10 om tabeller
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp
igennem igen. Læg specielt mærke til colspan funktionen der vil få
din tabel til at virke efter hensigten.

Husk også at helt tomme felter vises ikke. Der skal f.eks være et
mellemrum idem.

Hilsen
Sven Arne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-03 20:15

"Sven Arne Steffensen" <sasteffensen@tdcadsl.dk> skrev
> [...]
>
> Som du gør det nu er din tabel "takket". Der er ikke redegjort for
> hvad der f.eks. er i øverste højre hjørne. En tabel skal være "helt

Det er ikke korrekt. Der er ikke noget i vejen for at udelade tomme celler
længst til højre i en række.

Problemet er, som andre allerede har påpeget, at der ikke er defineret
korrekt tabelopdeling:

og indhold skal være i <td></td>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Sven Arne Steffensen

Dato : 25-07-03 00:32

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> længst til højre i en række.
>
> Problemet er, som andre allerede har påpeget, at der ikke er defineret

Det var det jeg mente da jeg udtrykte det som "takket". Oprindeligt var det
jo faktisk rammen der var problemet. Den kommer jo netop ikke, da der mangler
celle-definitioner.
Man kan komme ud for meget spøjse ting hvis man udelader celler, specielt
hvis det er en tabel der har variablet indhold.
Jeg forstod det sådan at der skulle faktisk puttes kode ind i tabellen.
Derfor forslaget om et mellemrum for at sikre at tabellen til stadighed var
intakt.
Der er mange andre måder at sikre cellens visning, men det lød om om vi var
på et meget basalt niveau her, derfor forslaget om et fast mellemrum.

Hilsen
Sven Arne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-03 14:51

Sven Arne Steffensen skrev:

[Sven Arne Steffensen]
> [...]

[Erik Ginnerskov]

Netop.

> Det var det jeg mente da jeg udtrykte det som "takket".

Det ser ud som om du misforstår hvad Erik skriver. I eksemplet var
der flere steder tekst direkte under en tr: <tr>Tekst</tr>. Det er
muligvis kun en fejl i eksemplet - der har ikke været et link at
kigge på.

Det du beskriver som takket er - så vidt jeg kan læse - en tabel
som denne:

Ovenstående tabel er fuldgyldig html. Sætter man kanter på den, vil
den ganske rigtigt fremstå takket. Sætter man colspan=2 på den
sidste celle, vil tabellen også være gyldig, men den vil se
anderledes ud.
--
Jens Gyldenkærne Clausen