EVE, opstart og betaling?
Fra : Palle Jensen

Dato : 24-07-03 17:13

Hej,

Har lige fået "EVE". Installerede spillet, og så stoppede showet.
Bliver sendt hen for at oprette en account og indtaster CD Key og alt
det der, men stopper igen fordi man skal betale?!

Da jeg nægter at betale med Visa til noget jeg ikke ved hvornår de
vil trække penge for osv. valgte jeg PayByCash, men kom ikke igennem

Jeg kan ikke forstå at jeg skal indtaste betalingsoplysninger til dem
for at få lov til at spille spillet? Man har da en gratis måned
online!

Hvordan fungerer det?

--
Palle Jensen

Fra : Wass Up

Dato : 24-07-03 17:28

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
> Hej,
>

> Hvordan fungerer det?
Du giver dem dit visakort og så annulere du dit account med det samme, så
har du 30 dage til de lukker din account
De trækker IKKE penge hvis du har lukket din account
Hvis du ikke lukker din account hæve de penge når de 30 dage er gået

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-07-03 17:34

Wass Up wrote in

> [...]
> De trækker IKKE penge hvis du har lukket din account
> Hvis du ikke lukker din account hæve de penge når de 30 dage er

Jeg giver dem IKKE mit visa nummer. Kan på ingen måde se hvorfor jeg
skal give dem mit visa kort nummer for at få min måned gratis?! Jeg
prøvede den ande betalingsmetode, og der skulle jeg bestille min. en
måned for at komme igang.

Spillet ryger lige tilbage i fjæset på ham nede i butikken. Kan ikke
være rigtigt at jeg skal udlevere mit visa kort nummer for bare at
prøve mit nye spil?!

--
Palle Jensen

Fra : Claus Christiansen

Dato : 24-07-03 17:44

> Spillet ryger lige tilbage i fjæset på ham nede i butikken. Kan ikke
> være rigtigt at jeg skal udlevere mit visa kort nummer for bare at
> prøve mit nye spil?!

Det står 99% sikkert et eller andet sted udenpå pakken (sikkert sammen
med system requirements). Og, jo, det er normalt for MMOGs at der skal
kreditkort oplysninger til, selv i den 'gratis' måned.

/Claus

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-07-03 17:53

Claus Christiansen wrote in

> Det står 99% sikkert et eller andet sted udenpå pakken (sikkert
> sammen med system requirements). Og, jo, det er normalt for
> MMOGs at der skal kreditkort oplysninger til, selv i den
> 'gratis' måned.

Tjae... I skralderen med det game.

--
Palle Jensen

Fra : Jackie

Dato : 24-07-03 17:55

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal give dem mit visa kort nummer for at få min måned gratis?! Jeg
> prøvede den ande betalingsmetode, og der skulle jeg bestille min. en

Fortalte forhandleren dig ikke, at det var et MMPOG (Massively
MultiPlayerspil Online Games)?
Jeg forstår ikke helt, at du har købt et MMPOG spil, og hverken vil betale
med dit VISA kort, eller betale for en måned, for at spille to måneder. Du
købte vel ikke spillet for kun at spille det den ene måned, hvor det ville
være gratis??!

Kan godt være at jeg har misforstået noget, men det er vist meget normalt
for MMPOG spil...

Hygge
Jackie

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-07-03 18:08

Jackie wrote in news:bfp30c$3kp$1@news.cybercity.dk:

> Fortalte forhandleren dig ikke, at det var et MMPOG (Massively
> MultiPlayerspil Online Games)?

Nej.

> [...]
> spille to måneder. Du købte vel ikke spillet for kun at spille
> det den ene måned, hvor det ville være gratis??!

1) Jeg vil ikke betale med Visa kort.

2) Jeg kender ikke spillet. Den ene måneds free trial havde jeg tænkt
mig jeg skulle bruge på at finde ud af om jeg gad poste flere penge i
det. Det giver da ingen mening at man skal betale for en måned ud
over den free trial bare for at starte spillet?! Der står jo heller
ingen steder på spillet hvad det koster? Jeg har lige givet kr.349,-
for spillet og så kommer jeg hjem og skal betale $15 for at starte
det. Det synes jeg er fattigt.

> Kan godt være at jeg har misforstået noget, men det er vist
> meget normalt for MMPOG spil...

Jeg hørte om spillet igennem en ven. Han sagde det havde fået gode
anmeldelser som multiplayer spil. Andet var der ikke i det. Jeg anede
ikke hvad MMPOG forkortelsen stod for før du skrev det længere oppe
i dette indlæg... Jeg anede heller ikke at det var normalt at man
betalte bare for at starte spillet?! Hvorfor kalder man det en free
trial måned når det ikke passer?

--
Palle Jensen

Fra : Ole Nielsen

Dato : 24-07-03 19:04

> [...]
> ingen steder på spillet hvad det koster? Jeg har lige givet kr.349,-
> for spillet og så kommer jeg hjem og skal betale $15 for at starte

Det er da også det mest griske og svinske. Jeg kan huske fra 10år siden hvor
spilproducenterne sagde at når piratkopiering blev sværere eller stoppet af
den ene eller anden grund ville spillene blive langt billigere. Men faktisk
kan man se at den konsol som der piratkopieres færrest spil til
(monopollignende) har de dyreste spil og stadig er spillene til feks. pc
heller ikke blevet billigere selvom det er blevet sværere at kopiere og få
spillene til at virke. Og ja det er langt nemmere og bedre at købe spillet
så det bare kører, men det er jo ikke blevet billigere. Mon også Bill Gates
begynder at bonne x-box folkene for at spille halo2 eller gt4 eller hvad der
nu kommer på online markedet. Jeg troede han havde penge nok. Underligt at
folk så piratkopierer hvor de kan eller hvad.

Mvh Ole

Fra : Claus Christiansen

Dato : 24-07-03 19:39

"Ole Nielsen" <olen@privat.dk> wrote in

> Det er da også det mest griske og svinske.

Uhm. Ved du egenlig hvad du snakker om? Det er en service man køber;
dels den service at en persistent verden holdes kørende på en server-
park 24/7 og dels den service at der løbende rettes fejl og der
løbende tilføjes nyt indhold (= items, quests, zoner, funktionalitet
osv). I nogle MMOGs endog temmelig meget nyt indhold.

> Men faktisk kan man se at den konsol som der piratkopieres
> færrest spil til (monopollignende) har de dyreste spil

Hvad i alverden mener du med 'monopollignende'??? Svjv er Gamecuben
den 'mindst' kopierede konsol, og GC'ens markedsandel er meget langt
fra et monopol.

> Mon også Bill Gates begynder at bonne x-box
> folkene for at spille halo2 eller gt4 eller hvad der nu kommer på
> online markedet.

Ja, for de folk der køber *servicen* X-Box Live vil nogle titler
sikkert kræve et abonnement for en ekstra *service*! Duh! Hvad bliver
det næste mon ikke? At man skal betale for film-kanaler på kabel-
nettet?!? Verden er da gået amok!

> Jeg troede han havde penge nok. Underligt at folk så
> piratkopierer hvor de kan eller hvad.

Var det et argument for at tyveri er i orden eller bare ynkelig
misundelse?

/Claus

Fra : Claus Christiansen

Dato : 24-07-03 19:19

Palle Jensen <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in

> 1) Jeg vil ikke betale med Visa kort.

Et udmærket princip; var selv temmelig stor modstander af det. Men din
bank dækker hvis der modforventning skulle fuskes med det.

> 2) Det giver da ingen mening at man skal betale for en måned ud
> over den free trial bare for at starte spillet?!

Det skal du heller ikke. De første 30 dage er gratis, derefter trækkes
$15 indtil du fra-melder dig. Bare fordi du skal indtaste oplysningerne
med det samme, betyder det ikke at du skal betale med det samme. Når det
så er sagt, så er jeg da helt enig i at det er tåbeligt at skulle oplyse
CC-oplysninger 30 dage før de skal bruges. Det er desværre almindeligt.
Mener dog DAoC er anderledes(?)

/Claus

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-07-03 19:47

> [...]
> enig i at det er tåbeligt at skulle oplyse CC-oplysninger 30
> dage før de skal bruges. Det er desværre almindeligt. Mener dog

- Jeg er bare skuffet. Dels vidste jeg ikke at det var almindeligt at
man skulle give sit CC nummer "i pant" når man allerede har givet
349,- for spillet. Delt havde jeg en anden opfattelse af spillet. I
anmeldelserne står der man kan spille offline og forbedre sine
skills, og så gå online og bruge disse skills. Med andre ord skulle
der være en offline single player del.

- Dels troede jeg at man kunne connecte 2-3-4... mand indbyrdes med
direct connect via IP. Således at man ikke behøvedes at betale med
mindre man brugte de gameservere som stod ude i verden.

- Nu sidder jeg her og er irriteret over det dilemme jeg er blevet
sat i. "Aflever dit kreditkortnummer, eller smid dit spil i
skraldespanden!".

--
Palle Jensen

Fra : DWM

Dato : 25-07-03 13:04

> [...]
> anmeldelserne står der man kan spille offline og forbedre sine
> skills, og så gå online og bruge disse skills. Med andre ord skulle

Ikke korrekt. Man kan sætte sin charactor til at træne en skill og
derefter går offline vil din charactor stadig træne den da den
ligger på serveren. Hvor har du forøvrigt læst de anmeldeser?

/Kenneth Iversen

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-07-03 14:48

DWM wrote in news:3f211ccd$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvor har du forøvrigt læst de anmeldeser?

www.eve-online.com

- Men den "anmeldelse" jeg taler om er en slags demo af programmet
som jeg downloadede i *.mov format. Her sidder en person og
demonstrerer spillet imens han fortæller om det..

--
Palle Jensen

Fra : DWM

Dato : 25-07-03 12:58

> [...]
> i dette indlæg... Jeg anede heller ikke at det var normalt at man
> betalte bare for at starte spillet?! Hvorfor kalder man det en free

Det er jo netop det som det er. Som allerede fortalt kan du købe en
extra måned og derefter annullere din account. Så betaler du ikke for
en måned efter trial. Så vil jeg forøvrigt sige at hvis du kan lide den slags
spil så røvrende du kun dig selv ved ikke at prøve det :)
Du bliver helt sikkert fuldstændig hooked på det.

/Kenneth Iversen

Fra : Wass Up

Dato : 24-07-03 18:51

Før du bliver gasblå i hovedet så står der på æsken "CREDIT CARD REQUIRED TO
REGISTER AND PLAY" så er den vist ikke længere. Host op med et visakort
eller smid spillet i skuffen og NEJ de første 30 dage koster ikke penge. NEJ
de hæver ingen penge hvis du vælger at lukker din konto før de 30 gratis
dage er brugte (du kan lukke din konto 2 sekunder efter du har oprettet den
og stadigvæk spille de 30 gratis dage)