Pjevs og togture...
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 03-04-01 11:10

Hejsa

I overmorgen skal jeg hjemad til min mor i sønderjylland, det er bare surt
at togturen tager 4 timer og det er noget Pjevs hader. At sidde indespærret
i sin kasse og det kan man tydeligt høre. Jeg siger jer bare at hvis blikke
kunne dræbe så ville jeg nok være død idag. For folk bliver tydeligt meget
syre og irritable. em hvad skal jeg gøre, jeg kan jo ikke slippe han løs i
toget. Men det gør også ondt på mig at se at han sidder i kassen og græder.
Det som hjælper er at jeg stiller kassen i en højde så han kan se mig og at
jeg nemt kan stikke hånden ind til ham, så han kan snuse lidt til den.
Sidste tur i julen, hylede han i 3 timer og sov i en halv og havde travlt
med at nedstirre mig.
Det underlige er bare at når man kommer hjem, så er han ikke sur på mig og
er overglad for at snakke og kæle.
Lige nu har jeg stillet transportkassen frem så han kan vænne sig til den og
indvie den.
Selvom han mere er interesseret i min kuffert, for den ligger han i nu og
pudser sig.
Men kan i give mig nogle gode råd?

Men ellers vil jeg bare lige ønske jer alle en god påske.

mvh Cindie og Pjevs

citat: "A.L. Rowse er den eneste person, jeg kender, der plejer at ringe til
sin kat fra USA. De havde åbenbart fælles meninger." Roy Strong

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 03-04-01 11:38

Hej Cindie
Det bedste råd jeg kan give er, at du får ham passet i hans eget hjem. Det er
ikke sjovt for en kat at blive fjernet fra sit territorium ...og det er langt
mindre stressende at blive passet hjemme. Mine blev passet af FelixCare (smådyrt
på en SU, men trygt) hjemme i vores lejlighed i julen, nu er FelixCare dog
luket...så i øjeblikket er der ikke nogle kommercielle kattepassere i Aalborg -
tror jeg.
LF hjemmersitter-bureauet er dog muligvis på vej med en sitter eller to heroppe
(måske har de netop skrevet kontrakt med een). Hvis du har en bekendt, der er
glad for katte og som du har tillid til, så vil jeg mene det er det bedste for
Pjevs. Hvis du absolut vil have ham med, så kan det måske hjælpe at spraye
transportkassen med Feliway lige inden turen...det virker dog næppe i hele tre
timer.
Mvh. Gitte

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 03-04-01 17:08

Hej Gitte

Tak for rådet.
Nu har Pjevs ikke noget imord at komme væk fra hjemmet. Sjovt nok. For når
jeg kommer hejm til min mor finder han skrags sin gl plads hvor han sov før
han kom herop til Aalborg. Hvis han ikke bliver indblandet i et
venneslagsmål med min mors hund. De er bare perlevenner og elsker hinanden
højt.
Jeg har tænkt på det med at få ham passer her på kollegiet, men det er bare
det med at jeg holder ferie i 12 dage og jeg ved og kender ham.
Menjeg vil lige se på det der Feliway. Måske kan det hjælpe lidt.
Menjeg vil lige spekulere lidt over det. Ellers m jeg leve med at han hyler
i toget og indkassere de dræberblik af mine medpassagerer.

mvh Cindie og Pjevs

citat: "Katte er levende udsmykninger." Edwin Lent

I artiklen <3AC9A80F.49BC8C6C@hum.auc.dk>, Gitte Jæger Lock