MS Windows
briani 27239
Installation af Win98 fra Win 3.x
Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 24-07-03 14:20

Hej

Jeg har lige formateret min søns maskine - og vil nu igen gerne installere
Win98. Jeg har kun en opgraderings-CD - men da den jo alligevel indeholder
alt gør burde det ikke gøre noget ...

Og dog jeg kan ikke finde min win3.1x disketter - de er et eller andet sted
i en kasse på loftet Så jeg fik en kollega til at sende disk1 fra
win3.1x - idet under installationen spørges der om en tidligere udgave af
Windows således jeg kan få opgraderet....

Og her kommer mit problem så - uanset hvor meget jeg end peger på A-drevet
hvor disketten med Win3.x befinder sig - kommer der altid en besked om at
der ikke kunne findes noget produkt der gør at installationen kan fortsætte

HJÆLP... hvad gør jeg for at komme videre?? Er det en anden diskette end
nr. 1 der skal bruges ..??

mvh

Lars D.

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-07-03 14:38

On Thu, 24 Jul 2003 15:20:26 +0200, "Lars Krucov Detlef"
<lars@detlef.dk> wrote:

> [...]
>Win98. Jeg har kun en opgraderings-CD - men da den jo alligevel indeholder
[snip]
>HJÆLP... hvad gør jeg for at komme videre?? Er det en anden diskette end
>nr. 1 der skal bruges ..??

Jeg er ret sikker på at det kun var windows 95 der kunne opgraderes
fra win3.1/11.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 15:54

Martin Schultz <dknews@dropbox.cotse.net> skrev :

>Jeg er ret sikker på at det kun var windows 95 der kunne opgraderes
>fra win3.1/11.

Man skulle kunne opgradere fra Win 3.11 til win 98.

Kan ikke lige finde noget hos MS, men på
http://reviews.cnet.com/4520-3672_7-5019986-1.html?legacy=cnet&st.sw.win98.gif.rev1
står

»Windows 3.x and Windows 95 users can buy the upgrade on CD ($109
suggested retail price)«
--
Knud

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-07-03 16:04

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Man skulle kunne opgradere fra Win 3.11 til win 98.

Hvilket man også kan ifølge
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;206034
Ganske vidst lidt indirekte skrevet, men det står der

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 24-07-03 17:16

Tak for jeres svar ..... Men er der også nogen af jer der ved hvordan

vh
/lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-07-03 19:55

Du sætter blot Disk 1 i når der spørges efter noget at opgradere fra.

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 24-07-03 20:13

Jeps - det var også det jeg troede jeg skulle gøre ..... men uanset hvad får
jeg besked om at Windows ikke kan finde nogen tidl. version og vil således
ikke give mig lov til at fortsætte.

Kigger jeg på disketten på en anden maskine er der et hav af filer på
disketten bla. setup.exe??

Hjælp modtages gerne

/lars

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 24-07-03 20:48

Jeg fandt løsningen ..... Af en eller anden grund var setup.inf ikke på
disken - da den kom med virkede alt igen

Tak for hjælpen.

/lars