'Sniffer'???
Fra : LinaK

Dato : 24-07-03 13:34

Findes der et program, der kan 'sniffe' rundt på et netværk og
fortælle hvor og hvordan ressourcer o.lign. bliver brugt?
Spørger for en kammerat uden usenet , og jeg har ikke vildt styr på
netværk selv

Lina

Fra : Michael U. Hove

Dato : 24-07-03 15:18

"LinaK" <keepingspam@way.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle hvor og hvordan ressourcer o.lign. bliver brugt?
> Spørger for en kammerat uden usenet , og jeg har ikke vildt styr på

Den må du uddybe lidt....

En "sniffer" bruges til at fange de rå pakker på kablet, til senere analyse,
den har ikke noget at gøre med system-ressourcer ell. lign på de
individuelle pc'ere.

Hvis det er mere henad protocol analyse/netværks monitor der menes, så er
der en gratis en her:

http://www.network-monitor.net/

mvh
/michael

Fra : LinaK

Dato : 24-07-03 15:49

Jeg er faktisk ikke sikker på om han selv ved hvad han søger.
Men så vidt jeg forstå på ham, er det noget med at netværket de sidder
på i hans skole, somme tider bliver uhyggeligt langsomt, og nu kunne
de godt tænke sig at finde ud af hvorfor.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 24-07-03 19:12

> [...]
> på i hans skole, somme tider bliver uhyggeligt langsomt, og nu kunne
> de godt tænke sig at finde ud af hvorfor.

Jeg forstår ikke helt det med at han ikke selv har adgang til usenet...

Hvis han sidder på en skole med netværk og Internetforbindelse, er de
velsagtens koblet på via Sektornet?!

Der findes en news.sektornet.dk, som alle opkoblede skoler har adgang til.

Så kan han jo bare stille spørgsmålet selv herinde.

Det ville måske give et mere præcist resultat, end med et "mellemled", ikke
en kritik, blot en idé

mvh
/michael

Fra : LinaK

Dato : 24-07-03 19:45

Det er måske ikke lige helt muligt.
Sidder selv på en skole i netværk, og vi har ikke adgang til usenet
derfra, da vi ikke må installere mail programmer af frygt for virus.
De samme 'ordrer' gælder for newsreadere, og vi kan ikke få udleveret
oplysninger vi kan bruge til at logge på noget som helst andet end
alm. internet. Mener at han sidder under stort set de samme
betingelser.

Lina

Fra : Michael U. Hove

Dato : 24-07-03 20:01

> [...]
> oplysninger vi kan bruge til at logge på noget som helst andet end
> alm. internet. Mener at han sidder under stort set de samme

Hvad f....er det for en m...skole?!

Hvis I kan komme på Internet med en Internet Explorer, kan I også læse
usenet:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.edb.netvaerk

mvh
/michael

Fra : LinaK

Dato : 27-07-03 13:18

Ups, det er også rigtigt.. jeg glemmer altid google