MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
et dum spørgsmål om windows og lydkort
Fra : Karsten Strøm

Dato : 24-07-03 11:31

Kan Windows Xp klare 2 lydkort....
Jeg har den på på bundkortet (ac97)
for jeg mangler nemlig en mulighed for at kan bruge min headsæt, kan ikke
tilsluttes til den ny, der er nemlig ikke plads til det, det er en Sandberg
(CMI8738/C3DX Pci audio 5.1)

Efter at jeg har monteret den (sandberg) så tager det snart 2 minutter inden
pc´en er færdig med boote

NB:
Jeg har ingen konflikter...

Hvis det er den forkerte ng, så må i meget undskylde....

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 24-07-03 12:06

"Karsten Strøm" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Sandberg
> (CMI8738/C3DX Pci audio 5.1)
>
> Efter at jeg har monteret den (sandberg) så tager det snart 2 minutter

Du kan i manualen til dit bundkort finde instruktioner i hvordan du disabler
onboardlydkortet.
Enten skal du flytte en jumper ellers skal du slå det fra i BIOS.

/MC

Fra : Karsten Strøm

Dato : 24-07-03 12:12

"Mikkel Clausen" <halo99@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
disabler
> onboardlydkortet.
> Enten skal du flytte en jumper ellers skal du slå det fra i BIOS.

Undskyld, det glemet jeg at skrive, min onboardlydkort er ikke koblet til.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 13:32

> [...]
> for jeg mangler nemlig en mulighed for at kan bruge min headsæt, kan ikke
> tilsluttes til den ny, der er nemlig ikke plads til det, det er en

Det kommer anden på hardwaret men xp i sig selv, har ingen probs. Køre selv
med 2 lydkort (onboad+terratec) Hvor imod jeg på min gamle computer ikke
kunne køre med 2 lydkort. En anden mulighed ville også være at købe et
jack-split kabel, dvs. 2 udgange på et jack-stik.

> Efter at jeg har monteret den (sandberg) så tager det snart 2 minutter
inden
> pc´en er færdig med boote

Det lyder som et driver problem. Tror desværre ikke der er noget at gøre,
andet end at vente på at Sandberg får lavet en ordentlig driver

Fra : Michael

Dato : 24-07-03 14:22

> [...]
> kunne køre med 2 lydkort. En anden mulighed ville også være at købe et
> jack-split kabel, dvs. 2 udgange på et jack-stik.

Du kan også købe en switch til at ligge på skrivebordet. Det har jeg lige
købt i dag til 150 kr. Så er du fri for både at have headsettet og
skrivebordshøjttalerne til at spille samtidigt.

Michael

Fra : René Nielsen

Dato : 24-07-03 13:34

Ved ikke om det hjælper... Prøv at sætte BIOS indstillinger for PnP til
følgende:
Plug and Play by OS til "Enabled". Det hjalp hos mig.
Endelig, selv om du ikke har nogen konflikter, og du har disablet dit indb.
lydkort, kan dine drivere godt give lidt probs. Er de opdateret? Er din BIOS
opdateret? Har du set på Sandbergs FAQ site? Det kan være at der er andre
der har samme prob.
Good luck
René
(A+)

Fra : Karsten Strøm

Dato : 24-07-03 14:37

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
BIOS
> opdateret? Har du set på Sandbergs FAQ site? Det kan være at der er andre

Alt står som det skal....
Det lyder bare lidt underlig, at lydkortet kan være skyld i at den er så
længe om at starte op...
Vender tilbage, hvis jeg finder ud af noget, så ind til vider, tak for
hjælpen