MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Program til at skifte skærmopløsning hurti~
Fra : Tine Müller

Dato : 24-07-03 10:26

Kender nogen et program, som kan dette og som kan ligge i proceslinjen,
sådan at det er hurtigt at skifte mellem de forskellige opløsninger?
I en tidligere Windows version havde jeg et sådant og det fungerede
fantastisk, men det kan åbenbart ikke fås til XP?

Jeg bruger Windows XP, og det er ret besværligt, hvis man skal teste en
hjemmeside i de forskellige opløsninger, at skulle i kontrolpanel osv. osv.

Det skal ikke være http://www.applythis.com/browsersizer/, da der er visse
begræsninger med dette program.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 24-07-03 10:38

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Windows XP, og det er ret besværligt, hvis man skal teste en
> hjemmeside i de forskellige opløsninger, at skulle i kontrolpanel osv.
osv.

Højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber og fanen indstillinger, det er
(for mig) hurtigt og nemt nok.

HTH
/Brian

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-03 10:42

In dk.edb.system.ms-windows, Brian R. Jensen wrote:

>det er (for mig) hurtigt og nemt nok.

Det tror jeg da at Tine er glad for at høre.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 24-07-03 10:59

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg da at Tine er glad for at høre.

Jeg tror jeg da også, jeg tror endda hun bliver rigtigt glad - idet hun jo
efterlyste en metode der var hurtigere end den hun bruger idag, nemlig
gennem kontrolpanelet.

/Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-07-03 20:52

Det kan afhænge af grafikkortet. Mit Radeon Pro 9500 følger der et lille
program med, som lægger sig nede i højre hjørne. Det skal man bare klikke
på, så får man alle opløsninger frem på en liste.
Er der ikke noget med, at nview programmet til Geforce kortene kan det
samme?

Kurt

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-03 10:41

Dette virker fint til XP: <http://www.stintercorp.com/genx/res.php>.

Fra : klander

Dato : 24-07-03 10:42

> [...]
>
> Jeg bruger Windows XP, og det er ret besværligt, hvis man skal teste en
> hjemmeside i de forskellige opløsninger, at skulle i kontrolpanel osv.

Hej

Nu behøver du jo ikke at gå ind i kontrolpanel for at skifte skærmopløsning,
du kan bare højreklik på din skærm/skrivebord og så Egenskaber -
indstillinger.
Men de fleste grafikkort driver har også et lille værktøj der kan dette, og
som ligger nede ved uret.
Mvh
Kurt

Fra : Tine Müller

Dato : 24-07-03 11:25

Kurt skrev:
> Men de fleste grafikkort driver har også et lille værktøj der kan dette,
og
> som ligger nede ved uret.

Mange tak for jeres svar.

Det viste sig at jeg havde mulighed for ovenstående (WINFOX), men sådan er
det jo, alt er jo nemt, når bare man ved det. Og her er der jo også en masse
andre dejlige oplysninger.

Er der noget med, at det ikke gør nogen forskel, om man vælger 16- eller
32-bit colors?