Mac, pc, frames og tabeller
Fra : Bo Dudek

Dato : 24-07-03 06:11

Hejsa

Jeg støder tit ind i følgende problem, men har indtil nu ikke kunnet
finde en løsning:

Når jeg laver websites til kunder, skal de optimeres til safari på mac
samt ie til pc. Af og til kræver designet, at indholdet scroller men
ikke hele siden, og her har jeg - set med mine briller - to
muligheder:

1) jeg kan lave sitet i frames - dette kan både safari og ie håndtere,
men til gengælder kan jeg ikke deeplinke

2) jeg kan lave mit site med div, css og tabeller med overflow - dette
kan safari på mac IKKE håndtere, men til gengæld kan jeg deeplinke..

Nogen, der har et bud på ovenstående problem?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-07-03 19:42

Hej

Bo Dudek wrote:
> 2) jeg kan lave mit site med div, css og tabeller med overflow - dette
> kan safari på mac IKKE håndtere, men til gengæld kan jeg deeplinke..

Nu har jeg ikke Mac/Safari, men hvad er det præcis at du mener Safari
ikke kan håndtere. Generelt skulle den have pænt god CSS support.
Support for "overflow:auto" kom dog vist lidt sent til, men jeg har læst
mig til at support for det skulle være med i Safari 1.0.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 24-07-03 22:57

[...]

bliver pludselig usikker på, hvad det er for en version af safari vi
har på arbejdet, men jeg tror på, at det er den nyeste..

tjek f.eks. www.mediegruppen.net.. der ligger et divlayer med
overflow:auto, og i safari kan man IKKE scolle i layeret..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-07-03 09:05

Bo Dudek skrev:

> tjek f.eks. www.mediegruppen.net.. der ligger et divlayer med
> overflow:auto, og i safari kan man IKKE scolle i layeret..

Safari scroller fint hos mig, og siden fungere og ser ens ud i Safari og
Mozilla 1.4, så tjek lige en ekstra gang om du har nyeste Safari version
installeret: http://www.apple.com/safari/

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh«, Byte.