php variabler i javascript
Fra : Jan Poulsen

Dato : 23-07-03 20:28

Hej,

Ja, dette indlæg kan vel både oprettet i clientside og php gruppen,
så jeg prøver her.

Problemet er at jeg har data fra et 'textarea' gemt i min mysql database,
som skal bruges som signatur, hvis jeg laver linieskift i den signatur jeg
opretter
får jeg fejlen 'Interminated string constant' i min onclick. Uden linieskift
virker
det godt nok.
Er der nogen der har en løsning på dette problem?

---Koder---------------------------------------
$query = mysql_query("SELECT signatur FROM members WHERE id = '$brugerid'");
$row = mysql_fetch_array($query);
$signatur = $row[signatur];

<button name='sig' value='sig' class='knap' onclick=sig2("<?php echo
$signatur ?>")>[Signatur]</button>

/Jan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-07-03 20:38

Jan Poulsen wrote:
> [...]
> $row = mysql_fetch_array($query);
> $signatur = $row[signatur];
>
> <button name='sig' value='sig' class='knap' onclick=sig2("<?php echo

Prøv at replace det skjulte nylinie tegn med et vist ;) Det ny linie
tegn skal først eksekveres i JavaScripten og ikke i HTML'en...

str_replace("\r\n", "\\n",$foo);

mvh
Johan

Fra : Jan Poulsen