Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EXIF i Paint Shop Pro
Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 23-07-03 19:44

Hej

Er der nogen der ved om man få vist EXIF information i Paint Shop Pro?
Der er en funktion så man kan få vist "Image information", men det er blot
opløsning osv.
Det er lidt ringe hvis man ikke kan se det, synes jeg.

--
Mvh. Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar pr. mail.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-07-03 19:48

I PSP 8.0 er der et faneblad under Image Information (Shift + I) der
hedder EXIF information.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 23-07-03 20:18

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> wrote in message
> I PSP 8.0 er der et faneblad under Image Information (Shift + I) der
> hedder EXIF information.

Ja, jeg glemte jo at skrive hvilken version jeg har, og det er 7'eren jeg
har. Der er kun 2 faneblade i den version. "Image information" og "Creator
information".
Og det koster £50 for en upgrade til 8.0. Så kan jeg vist godt nøjes med Win
XP's indbyggede properties funktion.

Mvh. Lars

Fra : preben kaas

Dato : 23-07-03 21:24

On Wed, 23 Jul 2003 21:17:37 +0200, "Lars H. Pedersen"
<justfornewsgroups@fjerndettehotmail.com> wrote:

>Og det koster £50 for en upgrade til 8.0. Så kan jeg vist godt nøjes med Win
>XP's indbyggede properties funktion.
>
>Mvh. Lars

Hej Lars
Du kan på www.jasc.com hente en evaluation udgave af Paint Shop
Pro 8 (fuld version) gyldig i 30 dage.
Hvis du får lyst kan du hente et crack på http://altalavista.box.sk
som fastlåser programmet på dag 1.

mvh
preben

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 23-07-03 22:23

"preben kaas" <prebenkaas@hjallesenetxxx.dk> wrote in message

> Hvis du får lyst kan du hente et crack på http://altalavista.box.sk
> som fastlåser programmet på dag 1.

Jeg prøvede for sjov dit link. Det findes ikke længere.

Mvh. Lars

Fra : preben kaas

Dato : 24-07-03 09:55

On Wed, 23 Jul 2003 23:22:55 +0200, "Lars H. Pedersen"
<justfornewsgroups@fjerndettehotmail.com> wrote:

>"preben kaas" <prebenkaas@hjallesenetxxx.dk> wrote in message

>Jeg prøvede for sjov dit link. Det findes ikke længere.
>
>Mvh. Lars

Med risiko for at få vrøvl med Knud så må du alligevel undskylde
tastefejlen. Der skulle have stået http://astalavista.box.sk

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 23-07-03 22:34

"preben kaas" <prebenkaas@hjallesenetxxx.dk> wrote in message

> Hvis du får lyst kan du hente et crack på http://altalavista.box.sk
> som fastlåser programmet på dag 1.

Jeg kan ikke selv se min første reply, så med risiko for at den nu er der 2
gange, så prøver jeg igen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 00:22

preben kaas <prebenkaas@hjallesenetxxx.dk> skrev :

>Hvis du får lyst kan du hente et crack på http://altalavista.box.sk
>som fastlåser programmet på dag 1.

Lad venligst være med at henvise til warez-/cracksider i en
gruppe, som gerne skulle gå for at være seriøs (og her regner jeg
med alle grupper i dk.-hierakiet).

Hvis folk er til den slags, må de selv finde de rigtige grupper
at spørge i, der er masser af dem.
--
Knud

Fra : emj

Dato : 23-07-03 21:43

> [...]

>har. Der er kun 2 faneblade i den version. "Image information" og "Creator

Ja, og du mister ydermere din EXIF, hvis du redigerer dine billeder.

>Og det koster £50 for en upgrade til 8.0. Så kan jeg vist godt nøjes med Win
>XP's indbyggede properties funktion.

I PSP8.0 mister du ikke dine EXIFinfo, selv om du redigere billedet.
Desuden er der nogle andre nyskabelser, som man hurtigt kan blive
afhængig af i PSP8. Eksempelvis kan du nu lave "scripts" eller makroer
eller actions, eller hvad du nu foretrækker at kalde handlinger, som
man kan gemme og bruge igen en anden gang.
Hilsen emj

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 23-07-03 22:22

"emj" <emj@stofanet.dk> wrote in message

> Ja, og du mister ydermere din EXIF, hvis du redigerer dine billeder.

Det var værre. Jeg har endnu ikke prøvet at gøre så meget i det, da jeg
først lige har købt et digitalkamera (et Canon G3 som jeg gerne skulle
modtage i morgen).
PSP købte jeg derimod sidste år, og er vant til at bruge det, også før det.

Der følger Adobe Photoshop LE (hvad LE så end står for) med kameraet. Kan
det håndtere EXIF?

Mvh. Lars

Fra : JH

Dato : 24-07-03 09:14

Lars H. Pedersen wrote:

> Der følger Adobe Photoshop LE (hvad LE så end står for) med kameraet.

LE = Light Edition.
Det er en skrabet udgave af Adobe Photoshop.

JH

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 24-07-03 09:23

"JH" <jh@no.spam> wrote in message

> LE = Light Edition.
> Det er en skrabet udgave af Adobe Photoshop.

Ja, det lyder logisk nok.
Jeg havde ellers håbet lidt på at det betød "Latest Edition", og at det var
det hele.
Men så havde kameraet nok være en smule dyrere.

Mvh. Lars

Fra : JH

Dato : 24-07-03 09:30

Lars H. Pedersen wrote:

> Ja, det lyder logisk nok.
> Jeg havde ellers håbet lidt på at det betød "Latest Edition", og at
> det var det hele.
> Men så havde kameraet nok være en smule dyrere.

Du skal nu ikke være særlig ked af det.
LE kan så vidt jeg ved det, som de fleste
almindelige hobbyfotografer har brug for.

Der er jo altid PainShopPro 8 og
PhotoShop Elements 2, som kan købes
for under kr. 1000.

JH

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 24-07-03 09:48

"Lars H. Pedersen" <justfornewsgroups@fjerndettehotmail.com> skrev i
dk.fritid.foto:

>"JH" <jh@no.spam> wrote in message

>Jeg havde ellers håbet lidt på at det betød "Latest Edition", og at det var
>det hele.

Det skal du vist slet ikke regne med. Plejer det ikke at være Adobe
Photoshop 4, der følger med i Light Edition? Selv til mine dyre
digitale spejlreflekskameraer er det i hvert fald version 4, der
ligger i pakken og jeg ville helt ærligt ikke give en krone mere for
kameraet for at få en nyere udgave med.

Til gengæld kan du så spare mellem 1900 og 2500 kr. ved opgradering
til den fulde version af Adobe Photoshop, men som skrevet andetsteds,
så vil både Photoshop Elements eller Paint Shop Pro være
tilstrækkeligt for de fleste amatørfotografer (og i virkeligeheden
også for de professionelle).

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 24-07-03 10:32

"Jens Tønnesen" <usenet@pressefoto.invalid> wrote in message
> [...]
> digitale spejlreflekskameraer er det i hvert fald version 4, der
> ligger i pakken og jeg ville helt ærligt ikke give en krone mere for

Jeg har lige modtaget kameraet, og kan så fortælle at det er ver. 5.0, og LE
står for "Limited Edition", hvad det så end indebærer.

Mvh. Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-07-03 09:47

On Thu, 24 Jul 2003 10:13:41 +0200, "JH" <jh@no.spam> wrote:

>LE = Light Edition.
>Det er en skrabet udgave af Adobe Photoshop.

Så må det også være af en ældre version af Photoshop. Det er vist et
par versionsnumre siden at Ps LE blev afløst af Ps Elements.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michael Schrøder

Dato : 25-07-03 10:26

"Lars H. Pedersen" <justfornewsgroups@fjerndettehotmail.com> wrote in
message news:3f1edf4f$0$76155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> information".
> Og det koster £50 for en upgrade til 8.0. Så kan jeg vist godt nøjes med

Du kunne også bruge IrfanView (http://www.irfanview.com/) den bruger jeg til
gennemsyn af billeder samt rotering (tabsfri)...

mvh Michael

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 25-07-03 10:31

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote in message

> Du kunne også bruge IrfanView (http://www.irfanview.com/) den bruger jeg
til
> gennemsyn af billeder samt rotering (tabsfri)...

Men det er jo ikke et decideret billedbehandlings program. Det er vel
primært til at lave et billedkatalog.

Mvh. Lars

Fra : Michael Schrøder

Dato : 25-07-03 11:31

"Lars H. Pedersen" <justfornewsgroups@fjerndettehotmail.com> wrote in
message news:3f20f8d0$0$13153$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Men det er jo ikke et decideret billedbehandlings program. Det er vel
> primært til at lave et billedkatalog.

Det er jo også det jeg skriver at jeg bruger det til...

Hvis jeg vil rette/beskære/ændre et billede sker det enten i PSP eller
Photoshop (er vokset op med PSP så det er lidt svært at slippe

Originalen sørger jeg selvfølgelig for at gemme uændret, men det er nu rart
at kunne rotere dem uden at tabe information.

mvh Michael

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-07-03 22:36

On Wed, 23 Jul 2003 20:43:52 +0200, "Lars H. Pedersen"
> [...]

>opløsning osv.
>Det er lidt ringe hvis man ikke kan se det, synes jeg.

Kan man se de Data i PhotoShop eller er den ikke i stand til at vise de
data?
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : emj

Dato : 23-07-03 23:17

On Wed, 23 Jul 2003 23:35:54 +0200, "Thunderbird[7100]"
<praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Kan man se de Data i PhotoShop

Ja, i File/file info
Hilsen emj

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-07-03 01:39

Thunderbird[7100] skrev:

> Kan man se de Data i PhotoShop eller er den ikke i stand til at
> vise de data?

Photoshop 7 kan. Ældre versioner kan ikke.

Madsen.