Fjerne linieskift fra blokelement?
Fra : "

Dato : 23-07-03 19:49

Hvordan fjerner jeg lettest muligt linieskiftet fra et blokelement som
<DIV></DIV> ?
Jeg kan ikke bruge css' "display: inline" da det så kun er første linie af
min tekst der formateres korrekt...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-03 20:07

"<-= KG =->" <Garmer83@hotmail.com> skrev :

>Hvordan fjerner jeg lettest muligt linieskiftet fra et blokelement som
><DIV></DIV> ?

margin-top: 0 eller margin-bottom: 0 eller måske margin:0 lidt
efter, hvor det ønskes.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-07-03 23:45

<-= KG =-> skrev:

> Hvordan fjerner jeg lettest muligt linieskiftet fra et
> blokelement som <DIV></DIV> ?

Hvilket linjeskift - før eller efter div'en?

> Jeg kan ikke bruge css' "display: inline" da det så kun er
> første linie af min tekst der formateres korrekt...

Du kan fjerne luften på alle sider af en div-boks med margen og
fyld (margin/padding), men hvis der heller ikke må være linjeskift
er display: inline nok alligevel vejen. Men div + display: inline
er jo så det samme som en span.

Hvad er det du gerne vil opnå? Et link til en eksempelside vil være
til stor hjælp.

Se også <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : "

Dato : 24-07-03 09:48

> [...]
> er jo så det samme som en span.
> Hvad er det du gerne vil opnå? Et link til en eksempelside vil være

Fik løst problemet via css. Formålet var at lave en link side hvor
beskrivelsen af hvert link var rykket en tand
længere ind på siden end selve linket. Men mellemrummet blev for stort og
det blev derfor ikke pænt...

Tak for hjælpen.