løsning - Flidens prøve
Fra : Evald Adamsen

Dato : 23-07-03 19:44

Jeg skrev sådan til gruppen 02-06-03

>Hej NG

>I min søgen efter Jens Jønsson , født 3 Januar 1864 i Nørretranders sogn,<
>Aalborg amt<
>har jeg lokaliseret ham som husmand i FT 1901 i "Flidens Prøve", Rebild,<
>Aalborg amt<

>Er der et bud på hvad "Flidens Prøve" kunne være for en lokalitet/hus
eller<

Med hjælp fra Bodil Raphaelsen, Lokalhistrisk arkiv Skørping er det nu
lykkedes at fastslå hvad Flidens prøve var

Det er husmandsstedet Matr. 10 b Rebild Skovhuse nr. 17, hvor Jens flytter
fra i 1914

Til Bodil: tak for hjælpen

Nyt problem: Jeg har ingen som helst anelse om hvor Jens Jònsson flytter
hen

Er der nogen som har et godt bud på hvor ham kan være flytet hen eller
hvordan/og med hvilke midler man kan spore en flytning i 1914

Fortsat god sommer
Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : annelise christensen

Dato : 23-07-03 22:03

Hej Evald.

Tak fordi du delagtiggjorde os i løsningen af gåden. Det er sjovt, når vi
får svaret selvom det ikke lige berører den enkelte.

med venlig hilsen
annelise christensen