alene hjemme
Fra : Mogens Henckel

Dato : 23-07-03 19:26

Hejsa

Vi overvejer meget at anskaffe os en hund næste sommer, men snakker meget om
hvor meget der kræves af os, ikke fordi vi ikke vil yde det der skal til,
men vi vil bare gør det bedst muligt for hunden.

Vi har begge to arbejde, og hunden skal derfor være alene om dagen, dvs fra
kl 7.15 til ca 14.30......er det alt for længe eller hvad siger I?

Det er en Westi vi påtænker at anskaffe os. Har læst i en bog at den kan
være alene fra 1-3 timer ??

mvh
Mogens

Fra : Pwh

Dato : 23-07-03 20:16

Mogens Henckel wrote:
> [...]
> siger I?
>
> Det er en Westi vi påtænker at anskaffe os. Har læst i en bog at den

Min egen Lab/schæferblanding på 15 mdr. klarer fint at værer alene
hjemme de 12 timer om dagen 3 dage om ugen, som min arbejdstid er.
Han har til gengæld adgang til hele huset og har egen udgang til en
godt afspærret forhave. Fra han var ca 4 mdr til han var ca 10 mdr
var han dog kun alene hjemme 6 timer af gangen, da jeg tog hjem
1 time fra arbejde midt på dagen for at værer sammen med ham.
Så jeg skulle mene at 7 timer alene om dagen ikke burde værer noget problem.
Om det forholder sig anderledes med en Westi skal jeg nu ikke kunne sige noget om.

/Jens

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-07-03 13:57

Jeg vil også umiddelbart mene, at det sagtens kan lade sig gøre at have hund
under de omstændigheder, som du beskriver.
Sålænge du ikke forventer, at hunden skal kunne være alene 7 timer fra
starten.

Vi trænede "alene hjemme" med Sisse allerede fra dag to, og trappede langsom
op... Idag hvor hun er næsten 8 måneder gammel, kan hun godt være alene
hjemme i 7 timer, når vi absolut ikke kan nå hjem til hende midt på dagen.

Jeg mener vel egentlig bare, at man selvfølgelig så skal gøre sig klart, at
selvom man måske selv er træt efter en lang arbejdsdag, når man komer hjem,
så står der en og venter, som har været alene hele dagen, og som hver dag
glæder sig til, at der kommer nogen hjem og hygger og går ture.

Held og lykke,
--
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Pwh

Dato : 24-07-03 16:39

Zemma Luise Zimling Westh wrote:

> [...]
> man komer hjem, så står der en og venter, som har været alene hele
> dagen, og som hver dag glæder sig til, at der kommer nogen hjem og

Det har du fulstændigt ret i, det første jeg gør når jeg kommer hjem fra arbejde
er også at gå en meget lang tur med Tyson. I løbet af aftenen bliver man også nødt til
at have overskudet til at beskæftige sig med hunden. Som du siger har hunden
jo røvkedet sig hele dagen, hvor man sikkert selv har fået opfyldt sit behov
for socialt samvær med andre. Har men ikke den tid/energi i hverdagen skal
man lade værer med at få hund. Men det bliver nu hurtigt en vane at gå med
hunden når man komer hjem fra arbejde, og så giver det en god appetit

/Jens

Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-07-03 20:14

Hej!!
Vi har en border collie på 9 mdr. og hun kan sagtens kapere at være alene
fra 9:00 til 15:00 i løbet af ugen. Dertil skal siges at vi bruger meget tid
på forskellige aktiviteter med hende når vi så endelig er hos hende.

men det kan sagtens lade sig gøre, selvom der er mange som siger at det ikke
kan, at have hund og et fuldtidsjob. Ellers ville der ikke være mange
hundejere i dagens danmark.

MVH

Henrik Hansen
Borderen Mille