BIOS problemer - MSI K7D Master-L (Dual so~
Fra : Simon - [8230]

Dato : 23-07-03 19:31

Jeg er løbet ind i problemer med mit bundkort MSI K7D Master-L (Dual socket
A). Probelmet opstod efter jeg fandt ud af at mine Cpu'er kørte med
forskellig voltage.. Cpu 1: 1.76v, som cpu'erne skal, men Cpu 2: 2.53v, med
settings i BIOS sat til AUTO. Jeg kontaktede shg.dk, hvor det er købt, men
de kunne ikke svare på hvorfor det var således... Faktum var bare at den ene
Cpu(begge CPU'er er MP1200 samme stepping) blev meget varm, mens den anden
havde en temp. af mere normal karakter. Og rådet var at en BIOS opdatering
kunne løse problemet.

Jeg kørte bios ver. 1.3, og kontaktede MSI.com da jeg kunne se at Modellen
MSI K7D master havde BIOS opdateringer til v1.5 & v1.82, de skrev tilbage at
jeg kunne benytte samme BIOS til begge bundkort (model nr. 6501-L & 6501).
Da jeg har NFTS partitioner på bundkortet, skulle jeg flashe min BIOS ved
hjælp af en win98 startdiskette og RAMdrive...

Det kørte også helt fint indtil BIOS'en skulle programmeres... første gang
jeg prøvede, genstartede maskinen af sig selv. Og da den startede op igen
var der "error in BIOS checksum" - altså en BIOS pist væk... Jeg har
derefter prøvet at flashe vha. MSI recovery guideline til award BIOS, men
uden succes. Jeg har forsøgt at flashe på normalvis vha. RAMdrive og jeg har
forsøgt med diskette flashing. Jeg har prøvet alle BIOS versioner fra 1.0
til 1.82 - - - Intet hjælper !

Er der nogen der har prøvet sådan noget før - og hvordan kom I lykkelige ud
af det ??
Kan BIOS'en være defekt ?

Well - hvis nogen har en ide til hvorledes jeg kan få liv i maskinen vil jeg
gerne høre dette..

Mvh

Simon
Åbyhøj

Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-07-03 19:06

Kan du ikke slette/genoprette biosen med en jumper ændring?

Mvh
Ole