Solsejl
Fra : Jens

Dato : 23-07-03 18:50

Hej

Jeg leder efter et solsejl med 3 meters dybde til en campingvogn. Det skal
være ganske simpelt, kun med 3 lodrette stænger.

Kan man eventuelt købe 5 meter af den gummi-pølse der skal trækkes i
skinnen, således at man selv kan sy et solsejl?

Mvh
Jens

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-07-03 21:05

"Jens" <lumombaNOSPAM@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man eventuelt købe 5 meter af den gummi-pølse der skal trækkes i
> skinnen, således at man selv kan sy et solsejl?

Har ikke lige set "løse" markiser så dybe, men måske en fastmonteret kan
fåes ?
Ellers må en større cv-handler ku' skaffe sådan en pølse. Ellers prøv
kaleche-magerer eller en, der reparerer telte.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-07-03 07:21

"Jens" skrev
> Kan man eventuelt købe 5 meter af den gummi-pølse der skal trækkes i
> skinnen, således at man selv kan sy et solsejl?

Det kan man godt. Både selve strømpen og den tilhørende
plasticpølse kan købes i metermål.
Jeg har ikke selv syet solsejl, men et par markiser, til begge
ender af vognen, er det da blevet til.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-03 11:06

OK, *hvor* kan man købe det? Vores lokale CV udstyrsforhandler kendte ikke
til det ....

/Bjarke

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-07-03 11:58

"Bjarke Christensen" skrev...
> OK, *hvor* kan man købe det? Vores lokale CV udstyrsforhandler kendte ikke
> til det ....

Jeg købte mit hos Neergaard i Hedehusene, men jeg
har også set det hos PJ Caravan, ligeledes i Hedehusene.
Neergaard havde både strømpe for sig, pølse for sig og
samlet. Det ligner til forveksling det, der er syet på
Isabella'en.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-03 12:45

OK, det var hos Neergaard jeg fik "nej". Hvilke ord brugte du ?? Hedder det
noget specielt ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-07-03 14:37

"Bjarke Christensen" skrev...
> OK, det var hos Neergaard jeg fik "nej". Hvilke ord brugte du ?? Hedder
det
> noget specielt ?

Njah.. Jeg sagde vist bare: Be' om 5 meter af dét hér.
Jeg fandt det i rodebutikken (Det kan vist godt kalde det, hvis
man har været der) Hvor de også sælger spejle og dimser.
Det er hvidt, ca. 5 cm bredt og forholdsvis groft vævet, så
det nemt glider i skinnen. Det er lavet af et bredt bændel som er
lagt sammen på langs og syet så der fremkommer en
løbegang, der ligge passer til pølsen. Selve pølsen er
af noget klart, matteret (!) nylon og på tykkelse med en blyant.
Umiddelbart ville jeg tro at man kunne lave een selv af
den slags gjord som møbelpolstrere bruger samt almindelig
rund ledning ? Ellers ku' en kasseret sikkerhedssele måske
gøre det?