Tyveri med brug af gas
Fra : HK

Dato : 23-07-03 18:47

Hej alle i NB
Så er vi kommet hjem efter 17 dejlige dage hos Allan og Zahias (La
Residence) i St. Remeze i sydfrankrig.
Men desvære gik turen ikke så godt derned, da vi vågnede på en stor
rasteplads (Beaune) ca. 140 km. nord for Lyon
opdagede vi at nogen havde gået rundt inde i vognen mens vi lå og sov og
stjålet, tøj, mobiltelefon, sko og penge.
Så vi kunne da godt tænke os at høre hvad andre gør for at sikre sig mod
dette.

1.Er det svært og finde campingpladser langs A 6 har også hørt at der findes
et program over
campingpladser i hele Europa og hvor kan det evt. købes

2. Hvordan sikre man sin campingvogn optimalt

MVH
Anne-Grethe og Hans Kurt

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 23-07-03 20:23

"HK" <hans.kurt@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Hvordan sikre man sin campingvogn optimalt
>
> MVH
> Anne-Grethe og Hans Kurt

Vi har købt en gasalarm i Netto. ( ved ikke hvor godt den virker) samt en
alarm der kan sættes i klemme i døren. Den sidste larmer bare utroligt højt,
gasalarmen bare meget højt. Samlet pris 250 kr.

Hilsen, Steen.

Fra : preben

Dato : 24-07-03 19:37

> [...]
> en alarm der kan sættes i klemme i døren. Den sidste larmer bare
> utroligt højt, gasalarmen bare meget højt. Samlet pris 250 kr.

Jeg købte også en gasalarm i Netto. Jeg vil så lige teste den. Lighter gas
virkede den fint. Jeg holdte den så ind til campinggassen i komfuret =
ingen alarm. Måske var der fejl på min eller de bare ikke virker på
campinggas. Jeg byttede den og fik mine penge igen. Jeg vil ikke betale for
falsk tryghed.

Preben

Fra : Arne Keller

Dato : 01-08-03 21:33

On Wed, 23 Jul 2003 21:23:09 +0200, "Steen Jakobsen"
<s.jakobsenannoncekiller@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>alarm der kan sættes i klemme i døren. Den sidste larmer bare utroligt højt,
>gasalarmen bare meget højt. Samlet pris 250 kr.

Jeg tør ikke overnatte på rastepladser længere.

Røvere som anvender narkose gas uden kontrol, har allerede udvist
fuldstændig mangel på respekt for menneskeliv og de har sikkert en
stjålet russisk pistol som de skyder mig med hvis jeg kommer ud af
vognen.

Jeg kører hellere lidt længere og finder en campingplads og betaler
hvad det koster end at risikere mit eller andre i familiens liv.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Steen Larsen

Dato : 23-07-03 20:29

"HK" <hans.kurt@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> 1.Er det svært og finde campingpladser langs A 6 har også hørt at der
> findes et program over
> campingpladser i hele Europa og hvor kan det evt. købes

Der findes en hjemmeside med en oversigt over campingpladser langs
motorveje i Europa, er det det du søger?
http://users.pandora.be/leo.huybrechts/a06.htm

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : krh

Dato : 24-07-03 19:55

6 har også hørt at der

> Der findes en hjemmeside med en oversigt over campingpladser langs
> motorveje i Europa, er det det du søger?
> http://users.pandora.be/leo.huybrechts/a06.htm

Tak for den oplysning Steen Larsen.
Det ser ud til at være en rigtig god hjemmeside som måske vil gøre gavn
næste år. For lige nu er vi kommet hjem fra 7 ugers ferie i Frankrig.
Venlig hilsen
krh

Fra : krh

Dato : 29-07-03 11:14

Er der nogen der ved om der findes noget lignende over pladser ikke ret
langt fra de tyske motorveje?
krh

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-07-03 15:21

Ja, næsten den samme http://users.pandora.be/leo.huybrechts/d-frame.htm

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : krh

Dato : 29-07-03 17:07

ret langt fra de tyske motorveje?

> Ja, næsten den samme http://users.pandora.be/leo.huybrechts/d-frame.htm

> Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Tak igen!
venlig hilsen
krh

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 25-07-03 13:52

I njus: (bfmnmk$lc3$1@sunsite.dk),
tastet Steen Larsen <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> :

http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm dekker *meget* mer?

--
Bjørn

Sikt mot stjernene - - - - - så
kommer du minst til tretoppene

Fra : Steen Larsen

Dato : 26-07-03 21:29

"Bjørn Foss Gravingen" <crazybear@sensewave.com.FJERNES> skrev i en
meddelelse news:cK9Ua.15685$Hb.263654@news4.e.nsc.no
> I njus: (bfmnmk$lc3$1@sunsite.dk),
> tastet Steen Larsen <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> :

> http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm dekker *meget* mer?

Ja, men der bliv spurt om camping langs A6 derfor den underside der
dækker der!!

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 26-07-03 22:26

I njus: (bfuobf$6ne$1@sunsite.dk),
> [...]

> meddelelse news:cK9Ua.15685$Hb.263654@news4.e.nsc.no

> Ja, men der bliv spurt om camping langs A6 derfor den underside der

<Klipp> Er det svært og finde campingpladser langs A 6 har også hørt at
der
<Klipp> findes et program over campingpladser i hele Europa

Jeg leste siste del av spørsmålet, han spør vel først om det er "svært og
finne" plasser langs A6?
Jeg innrømmer at jeg fant siden ved hjelp av dine opplysninger, og takker
for tipset.

--
Bjørn

Med tøv kan hva som helst fordrives.
Med tøv kan hva som helst konstrueres.

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-07-03 20:35

> Så vi kunne da godt tænke os at høre hvad andre gør for at sikre sig mod
> dette.

Hej

Det var da en grim oplevelse.

Vi har en billig døralarm til 30 kr, som vi tænder om natten. Den vil larme
MEGET, hvis døren åbnes (vi afprøver den nogle gange når en af os skal ud og
tisse, og glemmer at slukke)

Så har vi en gasalarm, og endelig har vi en rigtig tyverialarm, med infrarød
føler, som vi slår til , når vi holder parkeret og ikke er i vognen.

Endelig, ligger alle vores værdier om natten i et pengeskab fra Harald
Nyborg (kr. 289,- med kodelås). Der står i et magasin, og er boltet ned
gennem vognbunden.

Hilsen

Kim Olsen
Knaus Azur 510, 1985

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-07-03 14:37

"HK" <hans.kurt@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Hvordan sikre man sin campingvogn optimalt
>
> MVH
> Anne-Grethe og Hans Kurt

Hej
Trist at læse om den slags oplevelser. Det er nu for dårligt at vi som
campister kan risikere at blive udsat for sådan noget.
Vi er netop kommet hjem efter fir dejlige uger med campingvognen i Norge og
Sverige, uden den slags oplevelser.
Jeg læste en artikel i et norsk magasin om at denne slags tyverier bliver
begået ved hjælp af narkosegasser, og at de ikke udloøser en alm. gasalarm.
De må jo vide noget om det deroppe. Der finder en ny kombineret alarm til
co2, propan- og narkosegas som kan forhindre at man bliver bedøvet. Hvad
nytte gør det med en alarm på døren hvis man alligevel er bevidstløs?
Jeg leder lige videre om jeg kan finde ud af hvor jeg har læst om den nye
alarm.

Hilsen
Per Rasmussen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-07-03 15:13

Yes !
Her er den http://www.nor-tronix.no/nx.htm

Per Rasmussen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-03 18:15

Rigtigt smart. Så kan man også have både røg og gas detektor i en og samme
"dippedut". Nogen der har en ide om hvad den koster ??

Bjarke

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 25-07-03 12:24

Den er DYR - se her :

http://www.telelink.no/alarm.htm

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-07-03 13:15

Chock ....

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-07-03 13:03

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bfr6vi$2125$1@news.cybercity.dk...
> Chock ....
>

> "Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nejtakstofanet.dk> wrote in message

Denne må da siges at være billigere:

http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='618300'&page=1&p_cat_id='81'&menuguid=2

Jeg aner dog ikke om den kan bruges.

Kim

Fra : Klaus Jensen

Dato : 14-08-03 06:19

Hej

Her er også en narkose/gasalarm.

http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='618300'&page=1&p_cat_id='81'&menuguid=2

Jeg kender ikke alarmen, men priser er mere rimelig, 995,- kr.

Er der nogen, der har erfaring med denne?

Med venlig hilsen
Klaus Jensen

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 25-07-03 18:07

I njus: (bfmhil$kfk$1@news.cybercity.dk),
tastet HK <hans.kurt@vip.cybercity.dk> :

> [...]
> og stjålet, tøj, mobiltelefon, sko og penge.
> Så vi kunne da godt tænke os at høre hvad andre gør for at sikre sig

Frankrike er farlig? Robbet tre ganger på tre uker
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=69203

--
Bjørn

Muslimer og mormonere kan ha flere koner samtidig,
vi må klare oss med en og en og en og en og ........

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-07-03 20:59

"Bjørn Foss Gravingen" <crazybear@sensewave.com.FJERNES> skrev i en
meddelelse news:AsdUa.8734$os2.131014@news2.e.nsc.no...
> I njus: (bfmhil$kfk$1@news.cybercity.dk),
> tastet HK <hans.kurt@vip.cybercity.dk> :

> Frankrike er farlig? Robbet tre ganger på tre uker
> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=69203

De havde da godt nok mange værdier med. Er dette normalt for nordmænd eller
er det bare en god historie???

Hilsen,Steen.
Ps. hvis turister har så mange værdier kan jeg faktisk godt forstå at nogle
svage sjæle føler sig fristet.

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 25-07-03 21:33

I njus: (3f218c1f$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk),
tastet Steen Jakobsen <s.jakobsenannoncekiller@post1.tele.dk> :

> [...]
> eller er det bare en god historie???
>
> Hilsen,Steen.
> Ps. hvis turister har så mange værdier kan jeg faktisk godt forstå at

Nordmenn kalles også "Ola Dunk", som etter det jeg fikk forklart går på
"tom i hodet", så den kan være sann.

Men, VG er en "skandaleavis" som slår *opp* slike nyheter, spesielt i
nyhetsfattige sesonger, så man kan aldri vite. Vi sier ofte at man må
trekke fra halvparten, så dele på to og deretter se om man kan tro det.

--
Bjørn

Pent rom i skogkanten, med 24 timers service og kost
byttes, alt av interesse. Henv. 8.de avd. Gaustad......

Fra : npw

Dato : 26-07-03 09:56

Hej!
For mig ser det ud som om den pågældende familie har overset stort set alle
de advarsler der jævnlig kan læses i aviser og relevante steder her på
nettet!
God ferie
npw

Fra : Åsa W

Dato : 26-07-03 13:07

"npw" <npw@tdcadsl.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> For mig ser det ud som om den pågældende familie har
overset stort set alle
> de advarsler der jævnlig kan læses i aviser og relevante

Ja, denna familj har verkligen visat dåligt omdöme!! Jag har
svårt att tro att detta verkligen är sant. Kan man verkligen
vara så dum att man lämnar så mycket värdesaker i en bil???
När man tydligen bor på hotell, där sakerna skulle varit
betydligt säkrare.
Och sedan inte lär sig att var mer försiktig????
Nej, jag tror faktiskt inte på detta! Man kanske har rånats
3 gånger, men inte tror jag det var så mycket som man säger.
Försöker man lura försäkringsbolaget? Lycka till, för i
Sverige får man i alla fall inte ut något när man varit så
här oförsiktig!

Åsa