scootergr.. 1320
A:hover
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 23-07-03 18:45

Folks,

Lettere mystificeret...
Dette:

A:hover {
color: black;
font-weight: bold;
text-decoration: underline
}

fungerer fint imellem <style></style> tags på en side, men hvis jeg lægger
det i en css-fil...hvor alt andet fungerer!...du'r det pludselig ikke...???

Hvad overser jeg?

TIA

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Stig Nygaard

Dato : 23-07-03 18:48

Hej Jens

Jens Vestergaard wrote:
> fungerer fint imellem <style></style> tags på en side, men hvis jeg lægger
> det i en css-fil...hvor alt andet fungerer!...du'r det pludselig ikke...???

Hvad med at give et link ?

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 23-07-03 19:02

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at give et link ?

Hej Stig,
Mig og CSS er i høj grad learning-by-doing, og siden jeg postede, er jeg
kommen til den konklusion, at det skyldes, at linket ligger i en <table>.
Hvis jeg skriver table A:hover ... i min css-fil, fungerer det.

MEN... det rejser et nyt spørgsmål: Det var KUN A:hover, der ikke
virkede..., mens A:visited og A.link fungerede fint i 'originaludgaven',
også selvom de lå i en <table>. Og hvorfor så det...?

Problembarnet var http://sms.railsoft.dk (ikke ganske færdigt...), men det
er som sagt mere eller mindre løst. Rent praktisk - ikke intellektuelt..
)

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-07-03 10:01

Hej Jens

Jens Vestergaard wrote:
> lægger
> ikke...???

Det burde ikke have nogen betydning.

> Mig og CSS er i høj grad learning-by-doing, og siden jeg postede, er jeg
> kommen til den konklusion, at det skyldes, at linket ligger i en <table>.
> Hvis jeg skriver table A:hover ... i min css-fil, fungerer det.

Burde heller ikke have nogen betydning umiddelbart, men det kræver nok
et nærstudie af din kode at svare på hvorfor.

> MEN... det rejser et nyt spørgsmål: Det var KUN A:hover, der ikke
> virkede..., mens A:visited og A.link fungerede fint i 'originaludgaven',
> også selvom de lå i en <table>. Og hvorfor så det...?

Tjae...?

> Problembarnet var http://sms.railsoft.dk (ikke ganske færdigt...), men det
> er som sagt mere eller mindre løst. Rent praktisk - ikke intellektuelt..
> )

Du har et mellemrum først i adressen til dit stylesheet. Fjern det i
hvert fald:

<link
REL="StyleSheet"
HREF =" css/standard.css"
TYPE="text/css">

Rækkefølgen du definerer a:link a:visited a:hover og a:active har også
betydning. Prøv den her viste rækkefølge.

I afdelingen for øvrige mens vi nu er i gang. Du må ikke have mellemrum
mellem værdi og enhed i din css. "8 pt" skriver du nogle steder, det
skalæ være "8pt". Du mangler enhed et par andre steder på en
border-tykkelse. I stedet for "1 solid #207F82" skal der stå "1px solid
#207F82".

Hvis ikke nævnte ting hjælper på dine problemer, så kræver det nok et
lidt nærmere studie af din kode. Der må være noget rod i det så et sted.