Rækkefølge på indtastninger i formular
Fra : Gitte Brinck

Dato : 23-07-03 12:16

Jeg har lavet en bestillingsformular vha. en form.
Formen ligger i en tabel med 3 kolonner (og adskillige rækker).
Mit problem er at når en kunde har indtastet de påkrævede felter
i min formular og sendt det - ja så er hans indtastninger meget
rodet for mig.
Dette fordi indtastningerne kommer i "vandret" rækkefølge. Dvs.
den tager dem fra venstre og hen mod højre til sidste kolonne, og
derefter fra næste række og hen osv.

Jeg vil gerne selv bestemme rækkefølgen på min kundes
indtastninger, altså når jeg modtager dem i en mail!!!

Hvordan gør jeg det?
Håber denne lidt kludrede forklaring er forstålig og håber meget
på hjælp!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gitte Brinck

Dato : 23-07-03 12:20

Det skal lige siges jeg arbejder i Dreamweaver!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-07-03 13:52

Gitte Brinck wrote:
> [...]
> derefter fra næste række og hen osv.
>
> Jeg vil gerne selv bestemme rækkefølgen på min kundes
> indtastninger, altså når jeg modtager dem i en mail!!!

Hvordan sender du e-mailen?
CGI, PHP, ASP?? Eller?

Vis os dit script/side, eventuelt det indhold du får pt. og det du så
gerne vil have...

mvh
Johan

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-07-03 17:37

Gitte Brinck wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> derefter fra næste række og hen osv.
>
> Jeg vil gerne selv bestemme rækkefølgen på min kundes
> indtastninger, altså når jeg modtager dem i en mail!!!

Hvis du laver den som alm formmail alene i html, som så bliver sendt
til en e-mailadresse, så mener jeg at rækkefølgen hvor du har lavet
felterne giver rækkefølgen de kommer til dig i e-mailen

Per Rasmussen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-07-03 08:32

Gitte Brinck wrote:

> [...]
> Mit problem er at når en kunde har indtastet de påkrævede felter
> i min formular og sendt det - ja så er hans indtastninger meget

Afhængigt af hvordan du sender kan du ændre på rækkefølgen inden
afsending, med noget scripting (asp/php/vist også javaascript).

Hvis du sender direkte er der nok ikke andet for end at positionere
formfelterne med div'er i stedet for, så du kan få dem til at stå på
siden i den rækkefølge som du gerne vil modtage dem i i mailen

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Gitte Brinck

Dato : 24-07-03 09:04

Jeg har i forvejen denne formmail:

<input type="hidden" name="recipient" value="navn@navn.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Kommentarer">
<input type="hidden" name="redirect" value="www.navn.dk"
"target=mainframe">
<input type="hidden" name="Sort"
value="order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommentar
er">
<input type="hidden" name="env_report" value="REMOTE_HOST,
HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR">

Hvor linien: <input type="hidden" name="Sort" value......
jo burde bestemme rækkefølgen.
Det gør den desværre ikke.

Men samtidig har jeg noget JAVA i min kode, som måske "overruler"
min formmail, jeg ved det ikke, men den ser sådan ud:

function formCheck(formobj){
//1) Enter name of mandatory fields
var fieldRequired = Array("navn", "adresse", "postnr", "by",
"land");
//2) Enter field description to appear in the dialog box
var fieldDescription = Array("Navn", "Adresse", "Postnummer",
"By", "Land");
//3) Enter dialog message
var alertMsg = "Udfyld venligst påkrævede felter:\n";

Kan man istedet i denne kode indsætte en linie omkring rækkefølgen?
Eller er min løsning noget helt andet?
Jeg skal have det skåret ud i pap, da jeg er lidt uden for mit
område

Fra : Gitte Brinck

Dato : 24-07-03 09:10

Som det er nu, ser mailen jeg modtager sådan her ud:

sort: order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommentarer
katalog: BOLIG
navn: Hans Hansen
land: Danmark
adresse: Hovedgaden 1