flyttet netkort 1 slot og så virker det ik~
Fra : stig klausen

Dato : 23-07-03 11:38

hej
nogen der der har en løsning på dette problem.
jeg havde netkortet siddende i slottet ved siden af agp/grafikkortslottet.
køleren på grafikkortet gik i stykker og måttet sætte en ny på,men fandt ud
af at gfx køleren gik ind over pci slottet med netkortet så det ikke kunne
være der. jeg måtte så flytte netkortet til et andet pci slot , men
ligemeget hvilket andet slot jeg sætter netkortet i vil det ikke fungere.
win xp home edition finder netkortet fint ,og installerer det uden
fejlmeddelser og jeg kan se på min switch at der er forbindelse.
min router(zyxel) er sat som gatevay og dhcp server (og dette har virket
fint indtil nu.
jeg har prøvet at sætte ip, gateway og dns manuelt uden held og jeg er
sikker på jeg skrev de rigtige tal (sammenlignede med anden pc der virker
perfekt) og det sidste tal i ip var selvfølgeligt forskelligt.
mit motherboard er fra innovision.
jeg ka ikke pinge pc en fra anden pc , der er ikke hul igennem (underligt
når jeg ka se pc forbindelse på switcen).
netkortet er fra sandberg
ka der være problemer med en slags conflikt mellem mit firewire på mit
audigy 2 og netkortet ,den viser ingen conflikt i enhedshåndtering..
ka det være rigtigt at netkortet kun virker i slottet ved siden at gfx/agp
slottet.

stig

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-07-03 12:08

> [...]
> audigy 2 og netkortet ,den viser ingen conflikt i enhedshåndtering..
> ka det være rigtigt at netkortet kun virker i slottet ved siden at gfx/agp

Prøv at sætte kortet tilbage til det oprindelige slot og afinstaller
netkortet.
Derefter sættes kortet i det nye slot og installeres.

Per

Fra : If

Dato : 23-07-03 14:34

"Per Thomsen" skrev d. 23-07-03 12:08 dette indlæg :
> [...]
>
> Per
>
> Et andet forslag, gå ind i CMOS opsætningen, on nulstil P&P, så vil
kortet på ny få tildelt irq osv.

mvh If

http://www.kandu.dk/

Fra : stig klausen

Dato : 23-07-03 22:50

> kortet på ny få tildelt irq osv.
>
> mvh If

jeg ka sku ikke finde P&P i cmos.

ka det hedde noget andet

stig

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-03 01:48

"stig klausen" <sdk@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> jeg ka sku ikke finde P&P i cmos.
>
> ka det hedde noget andet

Reset Configuration Data.

--
Bjarke Andersen

Fra : stig klausen

Dato : 23-07-03 22:48

> Prøv at sætte kortet tilbage til det oprindelige slot og afinstaller
> netkortet.
> Derefter sættes kortet i det nye slot og installeres.
>
> Per

tak men det hjalp ikke.
men da jeg satte det i slot ved gfx kort virkede det lige med det samme.
men jeg har haft kortet installeret i all pci slots ka det have lavet
ravage.

stig

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 30-07-03 20:50

"stig klausen" <sdk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> tak men det hjalp ikke.
> men da jeg satte det i slot ved gfx kort virkede det lige med det samme.
> men jeg har haft kortet installeret i all pci slots ka det have lavet
> ravage.

Alle (eller ihvertfald mange) motherboards assigner irq efter position af
kortet. Så der har tilsyneladende været noget irq konflikt i de andre
positioner.

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email.