Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Myre vs. kålorm :)
Fra : Martin Petersen

Dato : 23-07-03 11:01

http://petersens.homepage.dk/myre.jpg

Nogen der ved hvad det er for en myre? Jeg har sq aldrig set noget lignende
på vores breddegrader... Det skal lige siges at kålormen var "fuldvoksen",
så det er lidt af en myre.

- Martin

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 23-07-03 11:06

Ikke en myre, en gedehams, i fam med hvepse.....

Kenneth.

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-07-03 11:13

Kenneth Villadsen wrote:
> Ikke en myre, en gedehams, i fam med hvepse.....

Den holder vist ikke helt:

http://www.gedehams.dk/hvepseboguide/gedehams/

> Kenneth.

- Martin

Fra : Boya

Dato : 23-07-03 11:51

> [...]
lignende
> på vores breddegrader... Det skal lige siges at kålormen var "fuldvoksen",

Det er en Sandhveps. Umulig at forveksle med andre insekter.
Jeg har prøvet at søge på den, så jeg kunne gi' dig et link, men jeg fandt
den desværre kun på en betalingsside, dog med 14 dages gratis prøveabb.
http://danske-dyr.dk/levesteder.php?habitat=6

Det er Sandhvepsens larver, der lever af bl.a. Sommerfuglelarver. Som den på
dit flotte billede er ved at lamme, med sin giftbrod. Den lever kun på
sandede områder. Den voksne Sandhveps lever af nektar.

Hilsen Bo YA
Der har det fra en bog

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-07-03 12:23

Boya wrote:
> [...]
> den på dit flotte billede er ved at lamme, med sin giftbrod. Den
> lever kun på sandede områder. Den voksne Sandhveps lever af nektar.

Jeg takker for info og ros. :)

> Hilsen Bo YA
> Der har det fra en bog

- Martin